Het is begonnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Het is begonnen! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Het is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Karel

02 April 2016 | Ecuador, Quito

Net een heerlijk ontbijtje, met scrambled eggs. Eric heeft hier net 30 eieren gekocht. Dus dat komt zeker goed. Zoals ik al schreef is de reis zeer voorspoedig verlopen. Met een kleine vertraging, er kwam een passagier niet opdagen, kon ik plaatsnemen in mijn vliegtuigstoel met weer mooie computer. De eerste CD die ik heb beluisterd was Van Dik Hout, Alles wat naar boven drijft.

WE GAAN VOOR DIT MOMENT

het sein staat op rood
maar door mijn lichaam raast een tinteling
van top tot teen
een zinderende werveling
het is nu of nooit

Verder nog genoten van een paar films, er was immers tijd zat (11 uur). Schneider vs Bax van Alex van Warmerdam, de documentaire Ronaldo en Amadeus. Ook het eten was super! Pasta en een pizzabroodje. Heerlijk.

Op het vliegveld stond inderdaad een typisch Ecuadoraanse man (breed hoofd, zwart haar, heel vriendelijk) met een bordje met mijn naam. Later bleek ook Eric uit Amsterdam in hetzelfde vliegtuig gezeten te hebben en samen met hem werd ik naar het studentenhuis gebracht. Dit is weer helemaal zoals ik me destijds ook in Israël en India voelde. Shaggy, muf, tikkeltje viezig en versleten. Echt dus een studentenhuis. Oude banken. Lekker primitief. Zo ontbreekt er bijvoorbeeld gewoon een vuilnisbak in de keuken, waar ook bijna alle kastjes helemaal leeg zijn. Het is echt een huis waar mensen even tijdelijk wonen en dan weer doorreizen. Hier begint maandag mijn week met Spaanse les. De andere reizigers zijn jong, hier en daar wat vaag, maar wel allemaal heel aardig en spraakzaam. Er is een Nederlands meisje, Katinka en een nog een Nederlander Vincent. En ook nog een Belg. kortom, ik heb nu al een beetje een thuis gevoel. Prima plek om de reis te beginnen en een week te blijven. Straks een paar dingetjes kopen. En wat rond kijken hier.

Het landschap is echt prachtig. In het busje hier naar toe reden we door een heel mooi bergachtig gebied. De huizen en vooral de kleuren doen me heel erg aan India denken. Het is dus heel kleurrijk en pittoresk. En mooi hoe ze deze huizen echt tegen de berg op hebben gebouwd. Het is een zeer interessant land.

Alles bij elkaar opgeteld is het dus nu inderdaad echt begonnen. Hopelijk zullen jullie mijn verhalen weer met zekere regelmaat en vooral plezier gaan lezen. Al vast bedankt, en weer, zoals altijd, tot snel.

  • 02 April 2016 - 19:35

    Pa En Ma:

    Karel geniet ervan dan zijn wij ook blij.

  • 06 April 2016 - 11:40

    Schoe:

    Wat een feest om weer je leuke reisverslagen te krijgen! Ik kijk er naar uit.
    Heb maar ontzettend veel plezier.
    Luf Schoe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 49302

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: