Copa America - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Copa America - Reisverslag uit Riobamba, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Copa America

Blijf op de hoogte en volg Karel

06 Juni 2016 | Ecuador, Riobamba

Mijn laatste maandag zal ik in Riobamba door brengen. Een niet heel erg spannende grote stad in de bergen weer en dus een flink stuk kouder dan aan de kust. En ook nog met een miezer regentje nu. Riobamba heeft me nog niet heel veel geluk gebracht. De reis hier naar toe was wel heel erg perfect. Om kwart voor 6 uur in de ochtend ben ik op de bus gestapt in Montanita en twee en een half uur later al was ik weer op het grote busstation in Guayaquil. Daar kon ik drie kwartier later al vanaf busperron 99 van hal 4 (ik zag zelfs perron 112 toen ik wegreed...) met de volgende bus naar Riobamba. Hier kwam ik vervolgens iets voor drie uur al weer aan. Een zoektocht naar een hotel begon, maar die viel vies tegen. Later bleek dat ik 6 kilometer buiten het centrum was, maar ik vond toch nog een goedkoop hotel. Zonder warm water en gisteren zonder elektriciteit, in een grote kamer met drie bedden. Ach, slapen is slapen, en dat heb ik ook weer heerlijk gedaan. Al was het wel even schrikken toen ik gisteravond om half 10 terug bij het hotel was en ik eerst helemaal niemand zag die me erin kon laten. Na wat roepen, kwam de eigenares toch nog om de deur te openen... Ik zag me al bijna op straat slapen.

In Montanita de dag vol gemaakt met wat zwemmen, zo lekker in de hoge golven, en een flinke strandwandeling. Onderweg gekeken naar een surfwedstrijd die door de televisie werd vastgelegd met meerdere professionele camera´s. Grappig om te zien. En in de avond rond 9 uur naar een bar gegaan (hier mijn saaie Tim Krabbe boek over Culumbine geruild tegen een boek van Tessa de Loo) om naar de Copa America (zeg maar de EK van America) te gaan kijken. Brazilië speelde tegen Ecuador en omdat ik toch al weer ruim 9 weken hier ben voelde het bijna alsof Nederland moest aantreden. Iedereen was natuurlijk gespannen en enthousiast. Helaas bleef de stand 0 tegen 0, al praat heel Ecuador nu al dagen over de goal... Ecuador heeft namelijk wel gescoord, maar volgens de lijnrechter was de bal uit een schot niet over de achterlijn. Ik ben het met de meeste mensen hier eens, het was een zuivere goal. Waar is de moderne technologie om het te controleren...?

En ook gisteravond nog naar een wedstrijd gekeken, Uruguay tegen Mexico, 1 - 3. Verder geprobeerd het centrum te vinden en dat was een heel erg lange wandeling. Na ruim een uur vond ik iets herkenbaars op mijn plattegrondje uit de Lonely Planet, het grote voetbalstadion met een groot park erachter. Ik weet nu wel waar ik zo moet zijn als ik de stad verder ga ontdekken. Een paar kerken en musea. Het is allemaal niet heel veel, maar we zullen zien. Ik voel me nog steeds goed, dat is het belangrijkste.

Nog een kleine tegenvaller hier, mijn in Guayaquil nieuw gekochte kleine rugzak heeft al weer een kapotte rits. Ecuadoraanse kwaliteit blijkbaar. Dan maar weer mijn oude groene gebruiken waarvan een van de twee hengsels op knappen staat. Of toch nog weer een nieuwe kopen?

Ook inmiddels weer contact gehad met Rosa. zij is in Cusco aangekomen. Met een voorspoedige reis. Dus dat is mooi. Haar tweede project begint vandaag. En een paar leuke foto´s van Tyla in mijn mailbox gevonden. Allemaal leuke dingen.

Na een super ontbijt net nu dus met de bus deze keer naar het centrum. Ik heb geen zin om nog een keer die hele straat uit te lopen met alle auto´s die langs me razen. En ik heb de bus al zien rijden, dat komt goed.

Tien uur nu in de ochtend. De hele dag nog voor me. Benieuwd hoe het met iedereen thuis is. En met alle bewoners van Dillenburg. Collega´s als jullie dit lezen, doe iedereen de groeten, en tot volgende week. Gek dat ik dan weer gewoon aantreden moet. Maar eerlijk gezegd heb ik daar ook wel weer zin in. Nu nog even niet...

Oh ja, nog iets vergeten te vertellen over mijn boottocht naar Zilvereiland. Op de terugreis stopte onze boot plotseling omdat de bestuurder een heuse grote walvis zag. En inderdaad zwom er op 25 meter van onze boot een klein stukje een walvis met ons mee. Hij kwam een paar keer even boven water en spoot zelfs een fontein water. Heel bijzonder om te zien. En dit kwam klaarblijkelijk ook niet heel vaak voor, zei onze gids, of zou ze dat wel vaker vertellen...




















  • 06 Juni 2016 - 19:28

    Tineke:

    Wij hebben weer genoten van de reisverslagen,was echt leuk .
    Wij wensen je een goede reis terug en een fijne thuiskomst.
    Het weer is momenteel best wel goed, dat is vast fijn thuis komen.

    Bedankt voor de leuke verslagen, een groet,

    Cees en Tineke.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Riobamba

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 49307

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: