Mijn laatste verhaaltje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu Mijn laatste verhaaltje - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Mijn laatste verhaaltje

Blijf op de hoogte en volg Karel

20 April 2019 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Het zit er nu echt bijna op. Ik kom net terug van de laatste interessante plek hier om de hoek in het centrum van Kaapstad, het Planetarium. Heel veel mooie opgezette en nagemaakte dieren, veel displays van veel natuur en ook hier weer natuurlijk van die grote skeletten van walvissen en dinosaurussen. Een erg mooi museum. Ik dacht dit eerst met mijn kleine camera vast te leggen, maar die beslist steeds zelf wel of niet te flitsen. En natuurlijk altijd precies zoals ik het dan niet wil. Daarom terug gegaan om mijn grote camera te halen en zo toch nog aardige foto's kunnen maken. Heel blij dat ik dit nog net heb kunnen zien. Top!

Gisteren was ook weer een hele mooie dag. In een toer met de Bazbus naar de Kaap, het meest zuidelijke punt van Afrika, en ook het meest zuidelijk waar ik ooit was. Wat was dit ook weer mooi. Prachtige landschappen opnieuw, vooral met de hike naar Kaap de goede Hoop, drie kwartier lopen vanaf Cape Point. We mochten er ook voor kiezen deze afstand met de bus te doen, maar lopend was dus goed voor een nieuw hoogtepunt. Prachtig.

De dag was begonnen met een boottochtje naar een klein zeehonden eilandje, leuk om te zien, een prachtig punt voor een ultiem mooi stadslandschap van de grote stad (drie keer raden met wat op de achtergrond) en een heerlijke lunch. Na de Kaap (natuurlijk met ook voor mij een foto bij een speciaal bord) gingen we tot slot nog naar een grappige pinguïn-dierentuin. Ontelbaar veel kleine zwart witte pinguïns die hier in een duinlandschapje, dus gewoon buiten, leven. Leuk om te zien.

Een hele mooie manier om zo mijn laatste dag hier door te brengen. Een pizza en de laatste aflevering van seizoen drie van Breaking Bad tot slot. De laatste twee seizoenen ga ik dan dus thuis kijken.

Nu dan mijn top vijf mooiste hostels.
1. Buccaneers (Chintsa), mooiste uitzicht op de baai.
2. Ampitheatre (Drakensbergen), het grootst en ook hier mooie uitzichten en top eten.
3. Miles Crunchers (Mosselbaai), rustig, maar vooral een perfecte lekkere douche.
4. Brown Sugar (Johannesburg), met een geweldige private room.
5. Happy Hippo (Durban), vlakbij Marine World en de zee.

En tot slot wilde ik eerst een top vijf van hoogtepunten geven, maar dat is niet gelukt... Ik heb zoveel moois gezien, het is een top twintig geworden. Ik begin weer met het mooiste:

1. De Tafelberg, adembenemende vergezichten.
2. De voetbalstadions van Kaapstad en vooral Durban, met de wedstrijd erin.
3. De haaientoer in de kooi, vlakbij deze enorme dieren.
4. Kaap de Goede Hoop, wat een strand- en rotslandschappen, prachtig.
5. De Blyde River Canyon, ook hier mooie landschappen.
6. De Drakensbergen, met de hike door prachtige bergen.
7. Robbeneiland, interessant om te zien, heel boeiend.
8. Het Krugerpark, op zoek naar de big five, maar zonder leeuwen helaas.
9. Marine World, toeristisch maar wel met hele mooie aquaria.
10. De National Gallery van Kaapstad, top kunst.
11. Het olifanten reservaat, klein en kort maar bijzonder om zo dichtbij te komen.
12. Het Planetarium, op de valreep toch nog heel boeiend.
13. Het snorkelen in Durban, aan het begin lastig, maar later toch best mooi.
14. De wandeling door de baai van Chintsa met de ontmoeting van Mornaw en Nicoline, zulke aardige mensen.
15. De wandeling in Port Elizabeth, met een kort bezoek aan het imposante cricket stadion.
16. De fietstocht in Mosselbaai naar Hartenbos, met het heerlijk zwemmen in het "verhitte swembad".
17. De massage in Buccaneers, relaxed.
18. De pinguïns van gisteren, heel grappig (vooruit de zeehonden dan ook).
19. De toer door East London, niet spectaculair, wel interessant.
20. Het zwemmen en zonnen bij Buccaneers, een echt vakantiegevoel.

Wat een lijst van hoogtepunten. Als ik morgen goed en wel aankom ga ik snel proberen om thuis een aantal foto's te plaatsen. Hou mijn site dus in de gaten. Word vervolgd, en voor nu, bedankt iedereen voor het meelezen en meebeleven van mijn fantastische tijd hier... Ik ga naar het vliegveld nu.



  • 20 April 2019 - 12:15

    Dé:

    Baie goede reis! Ik vind echt dat de trouwe volgers een fotokijk-op-groot-scherm-avond (bijvoorbeeld in een theater) verdiend hebben!

  • 20 April 2019 - 17:34

    Tineke Plug:

    Ik heb genoten van jouw verslagen ook was veel herkenbaar.
    Drakenbergen hebben wij ook als heel bijzonder ervaren.
    En boven op de Tafelberg met zijn vergezichten.

    Karel een hele goede thuisreis, wij kijken uit naar je foto's.

  • 21 April 2019 - 11:47

    Kirsten:

    wauw Karel wat een mooie verhalen heb ervan genoten. Ben erg benieuwd naar de foto's :-) en we gaan je snel weer zien. Helaas voor jou fijn voor ons :-)
    tot snel
    gr Kirsten

  • 21 April 2019 - 14:42

    Renate:

    Dank voor je mooie vertellingen. Goede reis terug

  • 24 April 2019 - 06:01

    Nick:

    Zo te zien goed genoten van je reis :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 49303

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: