Op de helft - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Op de helft - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Op de helft

Blijf op de hoogte en volg Karel

10 Mei 2016 | Ecuador, Puyo

Al weer over de helft zelfs van mijn avontuur hier en dus tijd om terug te kijken met wat beloofde top vijfjes...

Laat ik beginnen met een top tien dan, leukste mensen. Tien namen want ik heb er zoveel ontmoet inmiddels.

10 Lizzy (verdrietig dat ze vanavond weggaat).
9. Elliott en Maria (gewoon verschrikkelijk aardig).
8. Frida (met staartjes in net Pipi Langkaus).
7. Carla (buurvrouw van de eerste week).
6. Kaitlin (nog steeds erg leuk. (D, ze is dus nog steeds hier...).
5. Tyla (zelfs hoger dus dan Kaitlin..., maar ja, ze is wel heel erg jong...).
4. Florian en Laura (ontzettend leuk koppel uit Frankrijk).
3. Seb (een echte vriend hier).
2. Eric (met wie ik de eerste week beleefde).
1. Charlie (zo ontzettend grappig).

Inmiddels zijn er al weer drie nieuwe mensen gearriveerd. We hebben uit Duitsland Marion en Mara, en uit Engeland Amanda. Helaas zijn er ook weer mensen vertrokken. Florian en Laura zijn naar hun volgende project (ook met dieren) hier vlakbij gegaan. Ik ga ze nog proberen te ontmoeten daar. Ook Stacey is weg en straks dus Lizzy. Charlie is een paar dagen met zijn Argentijnse vriendin op stap. Hij komt morgen weer terug.

Top vijf leukste dingen gedaan.

5. Naar de evenaar (met alle kunst daarbij).
4. Hangen in de hangmat met een boek (even helemaal niets).
3. Het voederen van de dieren (waar ik voor gegaan ben natuurlijk).
2. Uitzicht over Quito bij het standbeeld (wat een enorme stad...).
1. Hotspring Banos (de beste remedie na een hangover na een avond uitgaan afgelopen vrijdag).

Afgelopen zaterdag naar Banos gegaan met Florian, Laura en Rosa. De avond er voor iets te veel gedronken, en dus was de hotspring helemaal geweldig en zo relaxed. Precies wat ik nodig had eigenlijk. Het was heel gezellig en ontspannend. Rosa had haar badpak niet bij zich en is dus de stad in gegaan (voor een heerlijke massage). Later hebben we haar weer ontmoet en zijn we samen terug gereisd, ook met Lizzy en Seb die we in het busstation tegenkwamen. Banos is de place to be in de weekenden. Tyla, Vanessa en Kaitlin waren er dit weekend ook en ze hebben zelfs van een brug gebungeejumped. Alleen van de video kijken werd ik al angstig...

Top vijf meest irritante dingen.

5. De regen die blijft vallen en keihard op het dak neer klettert (en dus de tv met volume op 10 totaal onverstaanbaar maakt).
4. Niemand kunnen verstaan (ik had toch meer Spaans moeten leren voor ik kwam).
3. Via de rivier naar het apeneiland (zelfs met de stok een irritant klusje).
2. Geen water in de douche, toilet en keuken (zoals gisteren voor de zoveelste keer).
1. Wel water maar alleen koud (zoals net, vreselijk).

Super vervelend als je na een dag hard werken en natuurlijk veel zweten (het kan hier behoorlijk warm en vooral vochtig zijn) niet even lekker warm kunt douchen. En als zelfs het water helemaal niet komt wordt het er allemaal niet veel frisser op natuurlijk. Oh ja, ik vergeet er nog een, ook irritant dat de laundry soms te lang op zich laat wachten. Nu bijvoorbeeld wacht ik al sinds vrijdag voordat het klaar is en naar ons park wordt gebracht. Ze hebben nu echt beloofd dat het vandaag komt.

Leukste dieren top vijf.

5. Het kleine chorongo aapje (waar Maria nog steeds 24 uur per dag voor zorgt).
4. Capibara Ginger (nog steeds verdrietig dat ze er niet meer is).
3. Pigmea aapjes (zo leuk en lief klein).
2. Chichico aapjes (super grappige gezichtjes).
1. Capuchino aapjes (vandaag mocht ik ze bestuderen, leuk).

De dieren, ik heb ze nog niet zo heel vaak genoemd hier, maar ze zijn allemaal zo leuk. Zoals jullie zien zijn de aapjes mijn favoriet, maar ook de racoons, de coatis en de schildpadden blijven geweldig. Ik ben echt heel blij dat ik voor dit project gekozen heb. Ik geniet met volle teugen van de dierenrondes hier.

Ik ga zo proberen mijn plattegrond te verkleinen met een kopieerapparaat. Ik ben heel benieuwd hoe dat eruit gaat zien. Ik ben toch wel trots op wat ik gemaakt heb. het was een hoop werk, maar ik ben voorlopig tevreden. Dus bijna klaar.

Laatste top vijf, lekkerste eten.

5. De maaltijd van afgelopen vrijdag in Puyo, Chinees met groente (restaurantkeuze van Toni die jarig was).
4. De hamburgers van Ginger (niet origineel, wel lekker).
3. De cavia in Quito (al zat er weinig vlees aan).
2. Gefrituurde banaan van Elliott (ik mocht ze plat stampen).
1. De maaltijden van Charlie (echt een geweldige kok).

We hadden dus ook een heerlijke taart vrijdag voor de verjaardag van Toni. Ik had de avond ervoor ballonnen opgehangen en haar gefeliciteerd met een geschreven tekst op de tafel. En we hebben natuurlijk voor haar gezongen. Een verjaardag die ze niet snel zal vergeten.

Tot zover het terug kijken. Nu weer rustig verder leven hier, en kijken wat de tweede helft gaat brengen. Nog twee weken project en dan rond reizen. Ik voel me nu al verdrietig dat ik Yana Cocha zal moeten gaan verlaten. Maar laat ik eerst nog zoveel mogelijk halen uit de komende 13 dagen. Aan het eind van de week gaan Seb en Kaitlin weg. Helaas. Maar eens bekijken hoe leuk de nieuwe mensen zijn. Ik hou jullie op de hoogte.

Groeten...

PS Sorry ma, ik heb geloof ik Moederdag vergeten. Was dat afgelopen zondag? Of is het voor Amerikanen anders... Ik maak het goed als ik weer terug ben...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puyo

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 49320

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: