Melig - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Melig - Reisverslag uit Puyo, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Melig

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 Mei 2016 | Ecuador, Puyo

Zelden in mijn leven zoveel gelachen als hier (OK, de StiB kinderkampen waren natuurlijk ook super...). Vooral met Seb en Charlie is het zo leuk (ik heb Charlie het woord melig geleerd...). Helaas gaan dit weekend wel Seb, Kaitlin en Vanessa weg (en maandag ook Toni). Overigens was ik Vanessa nog vergeten in mijn top tien leukste mensen. Ze hoort op plek 7 zelfs! Afgelopen donderdag was misschien wel de leukste dag van de hele reis. We moesten weer naar Alcatraz, en dus weer diep in de modder, maar deze keer wel met de allerleukste vrijwilligers, Kaitlin, Tyla en Seb. Ook Ginger was erbij. We hebben ons de Beatles genoemd. Ik was John, Tyla was Ringo, Seb George en Kaitling Paul. Ginger was de vijfde Beatle, waar ik nu even niet op kan komen..., George Martin? We zijn nu bezig om het eiland vlakker te maken en dat betekent dat we in de modder en klei proberen om zoveel mogelijk modder naar het midden te scheppen en harken. Een bijna onmogelijk klusje, omdat we dus totaal geen grip hebben en soms helemaal vast komen te zitten in de grond. Maar het was ook hier weer zo lachen, met raadsels en andere spelletjes die we speelden (onze gezichten vol modder gesmeerd). Ik neem mee op reis, en dan allemaal voorwerpen en dingen noemen die ergens een gemeenschappelijk iets hebben. De anderen moeten dan raden wat nog meer mee te brengen wat hier dus ook bij hoort. Ik nam bijvoorbeeld steeds elk tweede woord mee. Een lastige, want het duurde vrij lang voor ze er achter waren. Seb nam daarna alles mee wat organisch was. Een leuk spel, en heel simpel. En verrassend dat ze mijn raadsel vrij lang niet wisten op te lossen. Het is de zoon van mijn moeder, maar niet mijn broer. Wie is het?

De groep is langzaam aan het veranderen. Helaas gaan dus een paar van de mensen waar ik de meeste klik mee heb vrij snel weer weg. Als ik daar aan denk overvalt me een geweldig gevoel van heimwee naar hen. Zoals ik hier met Seb hardop kon zingen, of hoe hij me zittend in de kruiwagen (die we nodig hadden om grind te verplaatsen het park in) over de paden heen croste. Zo grappig. Ik ga hem echt zo missen. Ik zal hem zelfs waarschijnlijk nooit meer zien. Zo pijnlijk, maar goed, ik moet de mooie dingen onthouden en genieten met de mensen die achter blijven. Tyla zal er bijvoorbeeld nog wel de hele volgende week zijn. Ze is ook echt zo leuk (met ons clubje in het zwembad, was ook zo super...). En Marion is dat ook. Waarschijnlijk zal ik dan na volgende week de eerste paar dagen verder gaan reizen met Rosa. Op zich niet mijn grootste vriendin hier, ik schreef al eerder dat ze nog al vaak een beetje kan klagen, maar toch vind ik het wel leuk om met iemand verder te gaan en niet helemaal alleen te zijn. En ze spreekt vloeiend Spaans, dus dat is eigenlijk wel handig. We gaan vanavond bekijken in mijn Lonely planet wat we allemaal willen gaan zien.

Kaitlin, Vanessa, Tyla en Marion zijn vrijdag ook naar het reservaat geweest, met Elliott deze keer. Ook zij hebben dus een hele klim meegemaakt door het dichte bos. Ze hebben een andere route genomen dan wij. En in een meer gezwommen, maar niet de waterval gezien. En ook zij kwamen terug met mooie verhalen.

Nog een paar films gezien met de groep hier. Cloud Atlas bijvoorbeeld. Een volstrekt onbegrijpelijk verhaal, waar geen touw aan vast te maken viel. Heel vaag. Zes verhaallijnen door elkaar, in verschillende tijdfases en Tom Hanks en Halley Berry die meerdere rollen speelden door elkaar. We begrepen er niets van. Waardeloze film, niet gaan zien dus... Ginger is bezig om het verhaal toch te begrijpen. Ze is aan het googelen geslagen...

En nog een paar keer geschaakt met Seb. Hij heeft me een keer verslagen, ik was volledig ongeconcentreerd. De andere keren won ik wel. En ook de andere spellen waren erg leuk (ook al heb ik de meeste wel verloren). Het spel Wizard bijvoorbeeld en ik heb met Charlie en Marion vijf tegen vijf gespeeld. Kortom jullie begrijpen het weer, het is hier ongelooflijk gezellig en de dieren houden ons nog steeds bezig. Ik heb opnieuw baby food met krekels erin gedaan gisteren (Evelina heeft me de beste techniek geleerd, eerst de kop van de krekel eraf draaien zodat de krekel gelijk dood gaat en deze dan in de prut duwen...). Een pad met grind gemaakt, loodzwaar werk door alle heuvels en obstakels overal. De keuken schoongemaakt en de toiletten. Genoeg te doen dus. Nu ben ik in de copyshop om mijn plattegrond af te maken. Ik ben eigenlijk best wel trots op wat ik heb gemaakt. Het is een mooi A4'tje geworden met dus alle paden en kooien van het hele park. Ik heb net de legenda gemaakt en als ik die erin heb geplakt is het af. Een hoop werk, met een mooi eindresultaat. Leuk!

Gisteren was het natuurlijk weer vrijdag, onze uitgaansdag. Deze keer hebben we de avond afgesloten in onze eigen kantine (na een super maal in Puyo). Met wat te drinken erbij. Ik heb twee grote flessen bier gekocht voor iets meer dan twee dollar, en de zak chips daarbij was vier dollar. Vreemd... Gelukkig hoefde ik er niet vroeg uit vanochtend en dus heb ik tot 10.30 uur geslapen. De anderen hadden wel de zaterdag-dienst, en dan ook nog eens in de stromende regen. Morgenochtend mag ik weer. En dan komen er waarschijnlijk ook weer een paar nieuwe vrijwilligers bij, of misschien maandag. Mijn laatste week dus, wat is het snel gegaan, ongelooflijk. Ik ga proberen om er nog een goede week van te maken en niet te veel de rest te missen.

Nu een rustige zaterdag. Boodschappen doen en dan misschien wat koken. De laatste dag met Seb door brengen. Ik heb nu eerst zin in een lekker ijsje. Om de hoek zit een geweldige ijssalon.

Groeten...


  • 14 Mei 2016 - 22:24

    Tineke Plug:

    Hoi Karel,

    Wat een leuk verhaal, ik kreeg heimwee naar vroeger toen ik met de scouting kampen meeging en hoe gekker hoe beter, ik kwam altijd vuil en vies thuis en dodelijk vermoeid omdat ik alles eruit wilde halen wat eruit te halen was.
    Karel wat een ervaringen ,je vergeet het leven niet meer.
    Geniet er verder van en weer een gezonde thuisreis,

    Groetjes,
    Tineke Plug.

  • 18 Mei 2016 - 20:19

    Karolien:

    Heee lieve Karel,

    Je titel dekt mooi de lading! Hier plenst de regen tegen het raam, een echte Hollandse bui. Goed om te lezen dat je zoveel plezier hebt, hopelijk komen er weer nieuwe leuke mensen bij. Ik kijk uit naar je volgende verhaal, ik ben daardoor ook even op reis. Dank je!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Puyo

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 49289

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: