Op een paard - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Op een paard - Reisverslag uit Baños, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Op een paard

Blijf op de hoogte en volg Karel

25 Mei 2016 | Ecuador, Baños

Twee volle dagen verder. Het is echt geweldig gezellig met Rosa. Ik ben eigenlijk heel blij dat ik hier niet helemaal alleen ben. Met iemand avonturen beleven is veel leuker dan alles steeds alleen maar aan jezelf vertellen. En Rosa is erg goed gezelschap!

Maandag zijn we eerst naar hotspring Virgen geweest. Hier hebben we letterlijk en figuurlijk alle viezigheid en modder van Yana Cocha van ons afgespoeld. Het water was ook hier weer heel erg warm, ongeveer 70 graden als het uit de grond komt, en toch nog zo n 45 tot 50 graden waarin je kunt zitten. Het is zo ontzettend relaxing. De ligging was ook prachtig. Banos ligt midden in een vallei met dus grote bergen erom heen. Vanuit het zwembad hadden we ook een mooi uitzicht op een grote waterval. Het is allemaal heel toeristisch, maar tegelijkertijd ook zo prachtig. Ook een klein gesprekje met wat Nederlanders onderstreepte dat. Leuk!

De rest van de dag hebben we rustig aan gedaan. Lekker een echte pizza gevonden. Vooral Rosa was blij met deze vondst. Zij weet als Italiaanse als geen ander het verschil tussen een echte en een namaak. Net als voor koffie, die we hier toch al wel als super goed en lekker hebben gevonden. Daarna hebben we een fietstocht geboekt door de bergen langs verschillende watervallen. De volgende ochtend vanaf 9 uur bracht een gids ons naar prachtige plaatsen. Het was gelukkig bijna alleen maar bergaf, want de hoogteverschillen zijn hier gigantisch. De landschappen blijven spectaculair. De ene berg nog hoger dan de andere. Waanzinnig. En ook de watervallen werden steeds mooier. De laatste was de grootste. We konden er zelfs bijna onderstaan zonder echt nat te worden. Wauw! Al was een smal houtje touwtje brug ernaartoe wel een tikkeltje eng. Onder ons toch zo n 80 meter diepte...

In de middag zijn we met een bus omhoog gegaan, naar La casa del Arbol, het huis in de boom. Het uitzicht was weer fantastisch. Helaas hing er voor de grote vulkaan hier een enorme wolk, en dat was jammer. Maar voor de rest was ook hier het landschap weer geweldig. Met een schommel was het mogelijk om voor de helft over een steile afgrond te schommelen. Maar jullie kennen me, ik ben niet zo n waaghals, en het gevoel was echt heel raar. Niet aan mij besteed dus. Rosa durfde wel en ik heb natuurlijk altijd nog de foto's.

Na weer een goede maaltijd, er zijn heel veel perfecte restaurants, met bijna Nederlandse prijzen, eindigden we weer in ons mooie hostel. Het ontbijt is er erg goed en de kamer is top. Goed schoon met goede bedden. En oh ja, we hebben ook nog gekeken naar mensen die van een brug afspringen met een swingjump. Er zijn ook een paar Yana Cocha vrijwilligers die dat hebben gedaan, Tyla, Seb en Kaitlin bijvoorbeeld. Echt ongelooflijk dat iemand dat durft. De brug is 100 meter hoog, het touw waaraan je bungelt ongeveer 40 meter. Er is een klein platform waar je vanaf springt. Alleen al op de brug staan was voor mij doodeng, laat staan...

Vandaag hebben we weer een tour geboekt (het sterft hier van de winkeltjes die verschillende tours aan je willen verkopen, en ook veel heldhaftige activiteiten dus), deze keer met een paard richting de vulkaan. Daar zijn we nu net mee klaar en ook dit was weer erg leuk. Hier helaas hetzelfde verhaal, te veel wolken om de vulkaan te zien (het weer is niet zo super, veel regen, en vooral veel temperatuurverschillen). Maar de tocht, in mijn geval op paard Manchas, was super. Door de bergen weer met aan het eind een bezoek aan een rivier waar de lava van de vulkaan doorheen loopt, als ie actief is natuurlijk, niet nu. Ik voelde me een echte cowboy. Raar maar leuk! Allemaal hoogtepunten dus. Vanmiddag willen we proberen een dierentuin te vinden.

Het missen van Yana Cocha is wat gedaald, maar toen ik net een leuk antwoordmailtje van Elliott las kwam het toch nog even sterk terug. Dat zal de rest van mijn reis wel zo blijven. Vooral aan de leuke dingen blijven denken dan maar...

Ik heb even nu een klein maagprobleempje. Ergens iets verkeerds gegeten of gedronken misschien. Even in de gaten houden. Veel schoon water drinken dus... Nog een slok.

Hoi hoi

PS Nog twee running gags die ik vergat: als iemand iets van me vroeg, zei ik vaak, you can pay me with smiles... en als er iets niet duidelijk was of chaotisch ging, I need structure, give me soms structure... Maar de tijd van veel grappen maken is wel voorbij nu.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Baños

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 49295

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: