Fruit snijden - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Fruit snijden - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Fruit snijden

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

17 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Een beetje een tussendagje eigenlijk. Niet heel spectaculair, maar wel gewoon leuk. Na het harken zette keeper Shania me snel aan het werk. Ze liet me even snel wat lijsten zien waarop staat genoteerd wat we voor welke dieren aan eten moeten voorbereiden, zodat dat morgenochtend vroeg gegeven kan worden, of soms ook al gelijk in de middag. Maar haar uitleg ging af en toe wel heel erg snel. Ik had dus later toch nog wat vraagjes. Die lijsten staan namelijk vol met Engelse woorden die ik natuurlijk vaak niet herken. Er zijn zoveel fruitsoorten, zaden, vissen, meelwormen, hondenbrokken, het gaat maar door. Maar ik heb vandaag veel geleerd, nu nog alles onthouden, want de volgende keer kan ik natuurlijk niet weer dezelfde vragen stellen. Hoewel iedereen hier heel geduldig alles keer op keer aan ons uitlegt. Ze zijn echt allemaal super aardig en behulpzaam. Ook Shania vandaag.

Na de lunch, pasta en broodjes, heb ik nog meer eten voorbereid. Ik moest het nu zelfs op 5 gram precies afwegen. Een grappig klusje. Het is hier dus veel eten voorbereiden. De dieren, die overigens allemaal dieren zijn die uit Australië komen, dat heb ik volgens mij eerder fout opgeschreven, moeten natuurlijk allemaal gevoed worden, omdat ze allemaal opgesloten zitten, zo simpel is het. Eten voorbereiden en schoonmaken zijn de twee belangrijkste taken hier.

Tussendoor nog even geluisterd naar een korte presentatie van Nathalie uit Nederland, die zij aan een groep toeristen gaf. Is leuk, met haar kan ik af en toe even in het Nederlands praten.

Aan het eind van de dag is er een terugkerend klusje, wat soms lastig is. Ongeveer 12 vogels moeten terug in hun kooitje voor de nacht. Maar ze laten zich niet altijd makkelijk vangen. Ik had Goob op mijn arm, maar hij was niet zo blij en beet me venijnig in mijn vinger. Ik moest zelfs een pleister en een incident formulier invullen. Op mijn werk noemen we dat een Mic, of nu eigenlijk een Mim... Uiteindelijk hebben we ze toch weer allemaal te pakken gekregen, de rakkers.

Ook vandaag weer even gekletst met Annie, onze super kok. Ze is ook heel aardig. Ze werkt maandag tot donderdag en haar collega Tony vrijdag tot zondag. Want ja, ook wij mensen moeten natuurlijk eten. Ik ga zo de wrap van het ontbijt die over is gebleven opeten. Ik heb daarom besloten dat ik de boodschappen morgen op mijn dag vrij zal gaan doen. Ik heb nu niets nodig. En ook wil ik morgen een eerste was kleding gaan draaien. Gisteren heb ik me voor het eerst geschoren. Alles hier dus tip top onder controle.

Gisteravond voor het eerst een speflletje Yahtzee gespeeld met mijn medevrijwilligers. Sofie heeft gewonnen, ik was tweede. Grappig, ik moest het eerst uitleggen aan Lena, Jack en Laura, ze kenden het niet. De beker met dobbelstenen maakte een irritant geluid, dus gooiden we met de hand.

Morgen kan ik dan lekker uitslapen. Ook wel eens lekker, hoewel ik hier veel makkelijker op sta dan thuis. Vandaag was dat om 6 uur. Gauw douchen, even een appje naar Amsterdam, koffie en dan wachten op de bus, zo gaat dat hier. Ik zit inmiddels in een mooi ritme. Heerlijk... Ook dit schrijven is inmiddels een vast ritueel geworden. Iedereen bedankt weer voor het lezen helemaal tot...

hier deze keer.


  • 17 Januari 2023 - 08:37

    Dé:

    Enjoy je vrije dag, de volgertjes verheugen zich alweer op je wekelijkse foto [e-1f609]


  • 17 Januari 2023 - 09:15

    Sonja:

    Hoi Karel,

    Je staat vast te springen om wat NL nieuws. Temperatuur wordt kouder tussen 3-5 graden vandaag droog daarna winterse buien.

    Rutte en Hoekstra ontmoeten vandaag Joe Biden in het Witte Huis. Is dat ook nieuws in Australië?

    Veel plezier verder!

    Liefs,

    Sonja


  • 17 Januari 2023 - 09:57

    Britt :

    Hey Karel,

    Je schrijverschap heeft ook mij hier geïnspireerd tot het aanboren van mijn creatieve bron.

    Fantastisch!


  • 17 Januari 2023 - 13:31

    Mahn:

    Hoi Karel

    Doet het zeer [e-1f616]

    Ik geef je er een kusje [e-1f48b] op

    Groetjes Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 70
Totaal aantal bezoekers 49884

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: