Cairns Zoom and Wildlife Dome - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Cairns Zoom and Wildlife Dome - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Cairns Zoom and Wildlife Dome

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

27 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Even snel een klein verhaaltje over onze kleine toer naar Cairns Zoom and Wildlife Dome, die veel samenwerkt met onze zoo. We hebben eerst nog anderhalf uur geharkt en daarna gingen we met Nathalie in de auto naar dit kleine dierentuintje in Cairns dus. Het was heel leuk, maar de belangrijkste attractie was niet aan mij besteed. Er was in deze koepel een groot parkoers gebouwd waar je aan kabels en touwen kon klauteren en klimmen. Over autobanden en hangend aan katrollen. Allemaal hoog boven de grond met aan het eind ook nog een soort bungee jump sprong van ongeveer 20 meter. De andere volunteers Sofie en Michiel en Nathalie vonden dat natuurlijk heel cool. Ik heb dit alles netjes van de vloer gade geslagen, overigens niet op de begane grond, want deze plek is gebouwd bovenop een modern winkelcentrum, bizar eigenlijk. Ik heb wel al weer te veel foto's genomen...

Goed, er waren dus ook wildlife dieren te zien in veel te kleine hokken en kooien, vond ik. Wel mooie dieren. Eigenlijk alles wat wij ook hebben, krokodillen, slangen, vogels, kikkers en schildpadden. We begonnen met een kleine reptielenshow, die niet te verstaan was omdat de keeper geen microfoontje droeg en hij stond naast twee gigantische vans (ik kan de Nederlandse naam niet bedenken, Michiel noemt het een waaier), die heel veel herrie maakten. Best grappig eigenlijk. Geen flauw idee wat hij allemaal zei. Dat doet Jason echt beter bij ons. We mochten wel de slang en een hagedis even aanraken.

We hadden natuurlijk weer lekkere broodjes mee, en daar nog een ijsje genomen.

Net terug heb ik met Sofie boodschappen gedaan en mijn eerste toer hier geboekt. Ik ga woensdag snorkelen in the great barrier reef. Dat moet mooi worden. Mijn verhaaltje van 1 februari zou dus wel eens heel spannend kunnen worden. Hou het in de gaten. Het kost 170,- euro. Niet goedkoop, maar het is het hopelijk allemaal waard.

De trouwe lezers hebben gisteren nog weer mijn al geschreven verhaaltje opnieuw gevonden in hun mail. Dit komt omdat ik nog een functie bedacht die de smartphone ook kan. Mogen jullie uitzoeken welke ik nog heb toegevoegd. Zo wordt mijn verslag steeds completer...

Let op als je reageert op mijn blog, want je moet aan het eind je naam en e-mail invullen. Als je dat niet doet, dan vraagt ie, wie ben je? Als je het dan alsnog invult dan vervalt je reactie. Daardoor staan er soms lege reacties tussen... Toch jammer.


  • 27 Januari 2023 - 08:24

    Marjolein V Tol:

    Hahaha

    Karel bij het stukje over de touwen etc hoog in de lucht moet ik direct terug denken aan een van de kampen van stip..iets met wim en wiebelende benen die op de film terug te zien waren...

    Maar super leuk om je zo te volgen

    Heel veel plezier nog en genietse


  • 27 Januari 2023 - 09:16

    Dé:

    Oh, ik dacht dat de volgertjes een update van Fietsen kregen omdat je de vertyping in 'toepasselijkere' had verbeterd [e-1f914][e-1f609][e-1f602]

    Komen er ook foto's in Australialalalalala? En komt het in de verkoop?

    Top dat je GBR geboekt hebt [e-1f420]


  • 27 Januari 2023 - 10:00

    Sonja:

    Nederlandse woord voor fan is ventilator.

    Altijd goed met beide benen op de grond blijven.


  • 27 Januari 2023 - 11:17

    Diana:

    Hoi Karel

    Maandag is André jarig (Ik moest het zeggen van hem)

    Leuk dat je dat gaat doen GBR kost wel wat maar genieten doe je zeker!

    Diana


  • 30 Januari 2023 - 09:08

    Renate Kwakkenbos :

    Goeie tip Karel.

    Ik denk dat ik als digibeet het meerdere keren fout heb gedaan. Laatste poging. Veel succes, plezier en blijf schrijven. Het is enig om je te volgen. [e-1f618] Renate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 49881

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: