Koala's en een slang in mijn handen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Koala's en een slang in mijn handen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Koala's en een slang in mijn handen

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

31 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Wat een topdag. We begonnen gewoon met harken. Alle paden moeten netjes zijn als de Habitat open gaat om 8.00 u (dus toch niet om 9.00 u). Daarna zijn Nadia en ik door gegaan met mijn project. We hebben weer heel veel vage rommel weggegooid of op een logischere plek neergelegd. Het gaat er steeds beter uit zien. Adam en ik zijn blij. Daarna een heerlijk ontbijt, pannenkoeken deze keer. En daar weer na mochten we met Jason de kleine parkietjes een nectar drankje geven. Grappig, ze zaten op de rand van het bakje wat we vast hielden. Heel aardig van Jason om ons hiervoor uit te nodigen. Hij had het ook alleen kunnen doen. Vorige week had ik deze parkietjes nog een heerlijke douche gegeven met de tuinslang. Vonden ze geweldig.

Gisteravond heeft hij ons ook al meegenomen om een echte krokodil in het wild te zien. Het zat in een meertje vlakbij onze zoo. Ik dacht van tevoren, die gaan we nooit vinden natuurlijk, maar meteen vanaf het begin had Jason hem al gespot. Geweldig. Een kroko van anderhalve meter, alleen zijn hoofd kwam een stukje boven het water uit. Het was rond 20.30 u, dus het was al donker. Jason scheen met een vrij sterke zaklamp in de ogen van de kroko. De kroko keek terug, en Michiel maakte een mooie foto met zijn goede camera. De mijne is daar helaas niet goed genoeg voor. Hierna aten we nog een pizza en speelden we een paar spelletjes kaart in het winkel centrum van Port Douglas. Een mooie avond dus. Jason is een aardige, beetje overdreven gekke man. Maar wel super dat hij ons dit liet zien. Heel bijzonder. We zaten hutjemutje met z'n vijven in zijn mooie auto.

Terug naar de zoo, want daar mocht Ik vandaag met Shannon werken. Ze is wat ouder. Ik schatte dat ze ouder was dan ik. Toen zei ze, ik word morgen 43 jaar. Oeps, sorry, zei ik, en ik noemde mijn leeftijd (49 jaar). Ze moest erom lachen. En ik heb haar al vast gefeliciteerd. We hebben de koala kooien schoongemaakt. Ik was voor het eerst heel dichtbij deze prachtige en lieve dieren. Ze vinden het goed en fijn als we ze aaien. Ik heb 30 portretten gemaakt. Schitterend. En toen mocht ik van Shannon een slang, een python, vast houden. Geweldig. Zo sterk, niet normaal. Ik was een beetje zenuwachtig, maar deze slang gaat dagelijks met bezoekers op de foto, dus geen gevaar. Ook ik heb er nu een foto van, deze volgt, samen met mij en een koala... Dus D, vandaag krijg je zo maar twee foto's, hoe vind je dat?

Afgelopen zondag nog genoten in de tv-room van de finale van de Australian Open. Djokovic was simpelweg te goed voor Tsitsipas. En nog iets leuks, Katy Perry en Orlando Bloom hebben onze dierentuin bezocht vorig jaar. Goed voor de publiciteit natuurlijk.

En zo gaat deze mooie dag de avond in. Ik heb nog een was gedraaid, en misschien ga ik me wel weer scheren, voor de tweede keer. Het goede leven gaat door.


  • 31 Januari 2023 - 07:47

    Sonja:

    Supermooie ervaringen!


  • 31 Januari 2023 - 08:03

    Kirsten:

    ah ben benieuwd naar de foto met de koala


  • 31 Januari 2023 - 08:51

    Karolien :

    Hey Karel, ik geniet ontzettend van je berichten en natuurlijk ook van de foto's! Het voelt net alsof ik zo over je schouder mee kan kijken in de dierentuin, je hostel en de andere plekken die je bezoekt. Daarnaast lees ik ook met veel plezier de reacties op jouw berichten. Zoals de leuke en lieve berichtjes van Sonja en t gedicht laatst van je ouders.

    Onlangs vroeg jij of wij ook vragen hebben. Ik ben benieuwd hoe t gaat met de hele kleine diertjes: de insecten. Hebben jullie veel vliegen en muggen enz?? Ik heb trouwens nu al zin in het verslag over je snorkelbezoek volgende week.


  • 31 Januari 2023 - 08:57

    Pa En Ma.:

    Mooie foto’s Karel.

    Leuk je zo bezig te zien als mensen- en dierenvriend.

    mijn reactie van gisteren was tevens een vraag aan jou, maar het antwoord weet ik al.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 49910

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: