Scotty - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Scotty - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Scotty

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

10 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Mooi dagje weer. Alles wordt steeds duidelijker, het is heel leerzaam om rond te kijken, en te zien hoe de zoo draait en hoe iedereen zijn eigen plekje heeft. Wij zijn er voor het geld wat we ze betalen en we worden bezig gehouden. Zo simpel is het. Toch voel ik me wel degelijk nuttig. Vandaag heb ik daarom mezelf maar aan het werk gezet. Maar eerst hadden Anton en ik nog the project. We begonnen met 25 hekken verplaatsen, 15 meter verderop, op een betere plaats. Toen pakten we een lange paal op, 8 meter lang, die in mijn ogen ook niet op de juiste plek lag. En daar kwam Scotty aangelopen. Put that back, commandeerde hij. Ik vertelde dat ik met zijn baas Adam had afgesproken dat ik ook die plek voor ze zou opruimen. Scotty zei, Adam werkt hier zes maanden, ik werk hier tien jaar, put it back. Ik vond het fantastisch. Hoe erg kun je je laten kennen. Doordat Adam er vandaag dus niet was, kon hij vandaag de baas spelen en hij kwam met een klusje voor ons wat moest gebeuren, maar waar hij zelf geen zin in had. Prima Scotty, kom maar op jongen en lachend trokken Anton en ik een flink aantal grote onkruid planten uit de grond, vol in de modder en nattigheid. Een dik uur werk. Later, vlak voor het ontbijt kwam onze nieuwe baas weer aangelopen, hij zei, ik heb nog veel meer plekken waar nog meer onkruid moet worden weggehaald. Verder zei hij niets, ook geen thank you. Prima, morgen loop ik in een rechte lijn naar Adam en dan bespreek ik met hem wel hoe we gewoon door gaan met opruimen. En Scotty kan de boom in. Ik maak geen vrienden hier. Dat is ook niet mijn bedoeling. Ik ruim voor ze op, en dat wordt door sommigen niet gewaardeerd. Niet mijn probleem. Ik ben toch weg over een week. Haha. Schitterend.

Na het ontbijt liep ik mee met Julie, zij is echt heel leuk. Ze ging alleen vandaag ook Kacey inwerken op de reptielen. Dus had ze twee mensen die ze aan het werk moest houden en er is maar werk voor een kwart iemand. Ik heb eerst wat raampjes van terrariums schoongemaakt, en toen was er niets meer te doen. Ik zei tegen Julie, ga jij Kacey maar inwerken, ik vind wel iets anders. Dus ik liep naar Helene die mij vorige week verteld had dat de waterval en rivier van de plek van de bettongs schoon gemaakt moesten worden. Een mooi klusje. Weet je het zeker, vroeg ze nog. En blij zei ik, ja, kom maar op. Ik was er net mee bezig en reptile boy Jason liep langs en vroeg, wat ben jij nou aan het doen? Ik zei, cleaning the waterfall, en hoofdschuddend liep hij weg. Ja, ik begin bepaalde zaken nu te zien. Is wel grappig. Ik verdom het om de hele dag achter een keeper aan te lopen, en niets te kunnen betekenen. Ze zullen weten dat ik hier geweest ben.

Vervolgens heb ik mezelf verder aan het werk gezet. Een pad moest geharkt worden en een raam worden gezeemd, zodat de bezoekers veel beter zicht hebben op tree kangooroo Quintin. Raam was al in geen maanden schoon gemaakt, volgens mij. Helene kon het wel waarderen, dat was wel leuk om te merken. Daarna nog even de afwas gedaan en toen was het al weer tijd om terug naar de lodge te gaan.

Ik denk dat zes weken werken in de Habitat voor mij precies genoeg is. Vandaag eindigde week vijf. Ik heb er nog steeds lol in, iedereen is echt heel behulpzaam en dankbaar, maar er kunnen echt veel dingen heel wat beter. Mijn evaluatieformulier is zichzelf aardig aan het vullen hier. Aan het eind vullen we die online in. Ze krijgen van mij het hele verhaal, met naam en toenaam. Let maar op. Ik hoop dat ze er van kunnen leren. Ik doe het niet om ze terug te pakken. Ik doe het omdat ik sommige dingen zie, die zij echt niet door hebben.

De dag was overigens wel heel leuk begonnen met het geven van een fles melk aan de kleine kangoeroe Ethan. Zo'n schatje. Ook Anton mocht het doen. Leuk om te doen. Een foto volgt na dit verhaaltje.

Gisterenavond onze gids Michiel en onze chauffeur Jacob (van de mooie toer van woensdag) nog beide een six-pack bier gegeven. Vonden ze niet nodig, maar ik wel. Ook leuk.

En zo valt hier al weer bijna de avond in. Morgen weer R2. Kijken of ik mezelf nog een dag kan bezig houden. Jullie gaan het lezen.


  • 10 Februari 2023 - 08:15

    Sonja:

    Rambo Karel, lekker bezig schatje[e-1f600]


  • 10 Februari 2023 - 08:42

    Pa En Ma.:

    Het komende jaar is dit de schoonste dierentuin van Australië.


  • 10 Februari 2023 - 10:45

    Britt :

    Toppertje [e-1f609][e-1f609]


  • 14 Februari 2023 - 14:34

    Diana :

    Leuk dat je Michiel en Jacob six-pack bier hebt gegeven [e-1f60a]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 52
Totaal aantal bezoekers 49905

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: