Tot slot - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Tot slot - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Tot slot

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

17 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Het zit erop. Mijn dagen, 27 in totaal, in de Wildlife Habitat zijn voorbij. Ik vond het best moeilijk om afscheid te nemen. De tranen stonden even in mijn ogen. Iedereen is zo fantastisch geweest en ook de dieren waren dat. Ik ga ze allemaal vreselijk missen.

Vandaag nog een keer gewoon als vanouds geharkt. Voor mij voor het eerst in de stromende regen, met mijn modieuze poncho aan. Na het ontbijt boot ik Nathalie aan om nog een keer TARC schoon te maken. Dat was volgens mij na mijn laatste keer, een paar weken terug, niet meer gedaan. Het was behoorlijk smerig. Ook de koelkast kreeg een extra beurt, en op het aanrecht heb ik een familie mieren verwijderd. Precies toen ik klaar was kwam Angel met een groep van 25 Amerikanen naar binnen gelopen, voor een rondleiding. Maar goed dat ze alle poep van kangoeroe Ethan (hij slaapt in TARC) op de grond dus niet hebben gezien...

Met lunchtijd afscheid genomen van Gonzalo en Tony en daarna mocht ik met de koala Birra op de foto. De camera had even wat kuren, maar uiteindelijk is het gelukt. Het gaat vrij snel zo'n foto maken. De dieren mogen maar een bepaald aantal minuten per dag "werken", daar zijn regels voor. Dus vast houden, klik en klaar. Het resultaat vinden jullie hierna.

En ik doe nog een foto erbij, een plattegrond van ons park. Handig Karel, om dat na je laatste verhaaltje over de zoo te doen, maar goed. Hebben jullie een klein beetje een idee hoe het er van bovenaf uit ziet. Er is dus Woodlands, Wetlands, Nocturne, Rainforest en Savanah.

Verder was het een rustig dagje voor mij. Ik heb afscheid genomen van de dieren, en van Angel, Leah, Jason, Julie, Helene, Becky, Clair, Zoë en Trent (die gisteren toch nog de brief die Sonja had gestuurd naar de zoo in de mailbox had gevonden). En toen bracht het busje ons weer thuis.

Ik ga zo voor alle vrijwilligers en Lena en Jacob lekkere pasta koken. Eerst nog even boodschappen halen, ik heb al wel wat in huis. Dan afscheidsdiner en een potje Yahtzee er achteraan. Mijn volgende verhaaltje komt hopelijk uit Cairns. Morgen rond 10 u in de ochtend ga ik daar naar toe. Naar dezelfde hostel waar alles begin januari begon. Tot morgen.


  • 17 Februari 2023 - 07:16

    Sonja:

    Mooi afgerond in de zoo, tot het eind nuttig gemaakt. Trots op je. Fijne laatste avond in Port Douglas. Geniet nog van de laatste 4,5 week.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 49903

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: