In Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu In Townsville - Reisverslag uit Townsville, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

In Townsville

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

22 Februari 2023 | Australië, Townsville

Hallo allemaal, ik heb de afgelopen verhaaltjes vergeten om mijn locatie goed in te vullen. Er stond nog steeds Port Douglas, maar dat had natuurlijk Cairns moeten zijn. Ik dacht dat dat automatisch met mij meereisde, maar dat werkt dus niet. Goed, vanaf nu ga ik erop letten. Nu staat er dus terecht Townsville, want daar ben ik nu.

De eerste Greyhound busrit verliep uitstekend. Vanochtend om 6.10 u gaan lopen, een kwartier ongeveer van Gilligan's naar het grote treinstation. Ik had bijna in het donker de schoenen van mijn bovenbuurman aangetrokken. Maar uiteindelijk ging alles soepeltjes. Jammer dat het winkelwagentje wat ik onderweg tegenkwam, na 150 meter helemaal vast liep. Deze bleek beveiligd tegen diefstal. Ik moest dus toch mijn zware rugzak gewoon meetillen. Pittig.

Het was nog even zoeken naar de ingang van het station (aan de andere kant van een winkelcentrum) en toen nog weer verder zoeken naar de juiste bushalte. Met wat navragen lukte het, de bus was keurig op tijd en hij reedt precies om 7.01 u weg uit Cairns. Het was een grote toerincarbus, waar een man of dertig inzaten. Ik had WiFi, kon dus even met Sonja beeldbellen, tot deze helaas toch weer wegviel. Nog wat muziek op de oortjes, Ilse DeLange en Marco Borsato deze keer. Na een korte tussenstop voor koffie en toilet kwam ik rond 13 u aan in Townsville.

Daar liet Google maps mij zien waar ik heen moest lopen naar het Civic Guest House. Ook hier was het weer zoeken. De eerste straten hadden natuurlijk nergens een naambordje staan. Mijn tas werd steeds zwaarder en ik liep langs een backpackers hostel, maar niet degene die ik online had geboekt. Maar goed, om 13.50 u was ik op de juiste plek. Ik kon pas om 14 u inchecken, maar... ik bleek te oud voor een gezamenlijke kamer (maximale leeftijd 35 jaar). Even dacht ik, oh jee, wat nu, maar al snel kreeg ik een private room aangeboden, voor dezelfde prijs, 15 euro per nacht. Perfect. Ik blijf twee nachten. Het is een mooie plek, met alles erop en eraan. Badkamer op de gang, keuken, prima.

En vervolgens ben ik terug gaan lopen naar waar ik vandaan kwam, de haven. Ik liep via een interessante street art route (foldertje gevonden in een rekje in mijn hostel), met veel mooie grote muurschilderingen. Een plaatje volgt weer. Misschien valt deze beter in de smaak, want het vorige kunstwerk van gisteren werd niet overal met gejuich ontvangen... Haha, ik vond het fascinerend. Deze is wat toegankelijker, denk ik. Ook mooi.

In de haven kocht ik een ticket voor de boot naar Magnetic Island, waar ik dus morgen om 7 u naar toe vaar. Ik ben weer benieuwd. Er is veel natuur en er zijn veel dieren ook. De wandeling terug naar hier ging helaas in de regen en er was nergens een restaurant om iets te eten, vreemd. Dus in de supermarkt wat gekocht, salade, en kipburgers met broodjes. Lekkere volle melk erbij, ik geniet er van. Nu rustig avondje hier. En dan morgen weer verder ontdekken. Ik voel me lekker...


  • 22 Februari 2023 - 09:57

    Sonja:

    Met uitleg kan ik de schoonheid wel begrijpen van het vorige kunstwerk. Deze is inderdaad wat toegankelijker.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Townsville

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 49905

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: