Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Airlie Beach

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

24 Februari 2023 | Australië, Airlie Beach

Ik ben rond 11.30 u aangekomen in Airlie Beach, na een voorspoedige Greyhound-bustocht van iets meer dan vier uur. De wandeling in Townsville naar het vertrekpunt was weer pittig. De hostel in Townsville verzorgde shuttlebussen naar de Greyhound maar alleen voor de middagbus, niet voor de vroege die ik had. Dus mijn rugzak op mijn rug en lopen maar, een dik half uur, met vier tussenstops, zucht, puf.

Ik was lekker op tijd, kocht nog een cappuccino en we vertrokken weer precies op tijd. Er was weer een korte stop onderweg en ik heb lekker genoten van de muziek van Tears for Fears deze keer. Bij aankomst in Airlie Beach, vlakbij de haven, tikte ik Shute Harbour Road in op Google maps, en mijn rode puntje verscheen, compleet met het blauwe puntje waar ik op dat moment was. Ik liep vervolgens naar de uiteinde van de haven, het rode puntje (twintig minuten lopen), maar daar aangekomen kon ik de straat niet vinden, laat staan mijn hostel. Dus dan maar ouderwets vragen. Ik was helemaal verkeerd gelopen. Shute Harbour Road was meer dan 600 meter de andere kant op. Dank je wel Google Maps. Ik weet nu dat ik altijd het huisnummer erbij moet intikken, anders snapt mijn smartphone het niet. Goed, weer een half uur later zeulen met met al mijn spullen, de plastic tas met eten was inmiddels gaan scheuren, de helft dus in de eerste vuilnisbak die ik zag weggegooid, toen ik toch nog aan kwam in mijn YHA Hostel. Ik was bijna twee uur te vroeg, de recepties van de hostels gaan hier allemaal pas om 14 u open. Ik wachtte dus, toen het begon te regenen. Ik stond gelukkig droog onder een afdakje. Plotseling vond ik op de grond een briefje van 20 euro. Dat was mooi meegenomen, mijn eerste nacht hier is dus gratis. Er schijnen hier veel Nederlanders te zitten.

Vervolgens liep ik naar de haven om te gaan uitzoeken waar morgen het meetingpunt is van mijn Whitsundays toer. Daar aangekomen, bleek er nog een tweede grote haven te zijn, helemaal aan de andere kant van de stad. Het was drie kwartier lopen. Maar goed dat ik daar nu al achter kwam, anders had ik morgen toch echt een probleem gehad. Maar goed, het is me nu helemaal duidelijk. Ik weet precies waar het morgen allemaal gaat beginnen. Meetingpunt B, under the white umbrella.

Nog een kebabje gegeten en even boodschappen gehaald, zodat ik morgen ontbijt heb en nu zit ik rustig in mijn nieuwe huisje voor vier dagen. Ik heb een gedeelde kamer, prima. Ik heb zin in de toer, en ben benieuwd wat ik daar zal gaan zien. Er zit ook weer snorkelen bij, ik hoop dat dat op de vorige keer zal gaan lijken. Mijn eerst volgende verhaaltje komt dan zondagochtend pas, want de toer duurt twee dagen, en ik weet niet of ik op de boot WiFi heb, ik denk het niet. Jullie zullen mij dus morgen niet vinden hier, maar zondagochtend volgt hopelijk een mooi verslag van twee dagen Whitsundays. Tot zondag.


  • 24 Februari 2023 - 08:33

    Britt :

    Tot Zondag enne ... veel plezier onderweg!


  • 24 Februari 2023 - 10:04

    Sonja:

    Voorspoedige reis naar Whitsundays morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Airlie Beach

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 63
Totaal aantal bezoekers 49900

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: