Weer een deur verder - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Weer een deur verder - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Weer een deur verder

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

02 Maart 2023 | Australië, Rainbow Beach

Ik ben al weer een deur verder, deze keer is het Rainbow Beach. De bus vertrok vannacht om 0.35 u, een kwartier te laat. Mijn eerste rit in de nacht. Van tevoren kneep ik 'm een beetje, terwijl ik in mijn hotel de tijd aan het doden was (vier uur wachten ongeveer), of ik in het donker wel nog de bushalte kon gaan vinden. Maar het bleek belachelijk simpel, ik hoefde alleen maar naar de M van de Mac Donald's te lopen (ik zag' m 150 meter van tevoren), de busstop was ernaast, ik herkende het meteen. Ik was daar twee uur te vroeg, kon nog even beeldbellen met Sonja op de WiFi van de Mac, handig. Nog een paar Wordfeudjes gelegd, en toen begon de reis, van ongeveer acht uur. Natuurlijk weer relaxed met een muziekje en veel gedut, echt slapen kan ik het niet noemen. Opgevouwen in de Greyhound.

Ik zit nu in mijn nieuwe verblijf tot zondag, in Freedom Hostel. De Greyhound dropte mij voor de deur af, makkelijk, en deze keer dus geen lange wandeling met al mijn spullen. Het is een prachtige hostel. Schoon, aardig groot, zwembad, laundry, zee dichtbij, supermarkt dichtbij (ontbijtje al gekocht en gegeten). Ik kan alleen pas inchecken om 14 u, het is nu ongeveer 10 u, dus nu even mijn administratie bijwerken. Ik heb een relaxte bank om te zitten, dat scheelt. Ik plaats een foto van de voorkant van Freedom, ook wel eens leuk, kunnen jullie een typische hostel zien.

Zo eens gaan bekijken wat ik hier precies kan gaan doen in de buurt. Het is niet heel groot, Rainbow Beach. Maar ik ga vast wel iets vinden. Vanavond kan ik dan brood met spek en eieren eten, gisteravond was het vegetarische pasta in mijn hotel en eergisteren Chinees, all you can eat (dus opscheppen zo vaak ik wilde voor een vaste prijs), allemaal weer heerlijk. Ik eet echt goed hier, en ik blijf drinken. Ook vandaag is het weer behoorlijk heet.

Ik heb wel zin nu om heel even te gaan slapen, ik ben toch behoorlijk gebroken na zo'n nacht hobbelen door veel kronkelwegen. En ik ben een beetje verkouden geworden. Dat komt door al die airco's in dit grote land. Als je daar te lang in zit, pak je een koudje, zeker in contrast met de hitte als je naar buiten loopt. Ik ga het wel overleven. Dan nies ik nog maar een keer extra...

Tot zo ver weer. Later meer Rainbow Beach.


  • 02 Maart 2023 - 06:43

    Britt :

    Ik ben wel heel benieuwd naar de greyhoundbus, was t zo'n vintagebus of zo'n nieuwe. Ook mooi maar stukken minder nostalgisch..


  • 02 Maart 2023 - 09:04

    Sonja:

    Rainbow (beach), met zo een naam kan het niet stuk. Mooie omgeving en genieten maar.


  • 02 Maart 2023 - 09:57

    Tineke Plug:

    Geniet nog steeds van je verhalen en jij schrijft het zo beeldend op!

    Geweldig!!


  • 03 Maart 2023 - 10:45

    Maciek:

    Als je niets leuks kan vinden om te doen dan kan ik je kajakken aanbevelen. Echt een ervaring en het ziet er nog zwart van de dolfijnen ook.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rainbow Beach

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 49900

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: