Art Gallery - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Art Gallery - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Art Gallery

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

09 Maart 2023 | Australië, Brisbane

De oplettende lezer heeft gezien dat ik voor dit verhaaltje nog een foto van de Fraser-toer heb geplaatst, deze keer de groepsfoto die Doug van ons heeft gemaakt, hij staat er dus zelf helaas niet op...

Ik zit nu op de bank in Brisbane in City Backpackers Hostel. Weer een prima plek, na een relaxte Greyhound-bus rit. Van alle gemakken voorzien dit hostel (zwembad, keuken, WiFi...) en een mooi uitzicht op deze prachtige grote stad. Brisbane is denk ik het best te vergelijken met Rotterdam. Veel hoge flats en gebouwen. Veel drukte, veel auto's, veel bussen en metro's. Echt een metropool. Ik kwam aan op het Centraal Station hier, met veel treinen ook, en vandaar was het niet ver lopen (met gids Google maps weer) naar Summer House Hostel die ik van tevoren gereserveerd had. Toen ik daar echter mijn paspoort liet zien, kreeg ik te horen dat ik te oud was om er te kunnen verblijven. Belachelijk natuurlijk. Wat maakt je leeftijd nou uit? Fijn dat ze dat niet even mededelen met een mailtje. Ik had geen zin in een discussie, pakte mijn tas en vertrok. Een hostel aan het begin van dezelfde straat vond ik te duur, 110 euro per nacht, en ook YHA Hostel in dezelfde straat keurde ik af door de prijs, 66 euro per nacht. Ik zit nu dus in City Backpackers, waar ik 45 euro per nacht betaald heb al, voor drie nachten. Nog steeds prijzig, maar te doen. Mijn duurste verblijf tot nu toe.

Ik had op mijn smartphone gezien dat de Art Gallery vlakbij was en ik wilde ook graag wat eten en drinken, dus ging ik lopen. Eerst over een grote brug, ook weer met een mooie blik over de stad. Ik vond niets om te eten, maar wel heel gemakkelijk de Art Gallery. Dat was weer fantastisch. Mijn kunsthart maakte een sprongetje. Veel schitterende grote zalen, met de mooiste moderne maar ook wat oudere kunst. Prachtig opgehangen en nog prachtiger belicht. Top. Echt heel mooi. Ik heb weer veel foto's gemaakt en na dit verhaaltje weer mijn voorlopige winnaar. De entree was gratis, dus morgen ga ik nog een keer terug, want een grote zaal was alleen vandaag nog gesloten, door werkzaamheden. Verder heb ik een Degas gezien, en zelfs een Picasso, toch grote namen. Naast dit grote museum staat het moderne kunst-museum. Daar ga ik morgen rond 10 u naar toe. Ik denk dat het wel fijn is dat ik het vandaag niet meer kon doen (het was al bijna 17 u), want ik was al aardig vol gelopen met mooie beelden. Morgen kan ik er weer fris tegenaan. Benieuwd wat voor kunst ik dan ga zien.

Ik dronk een cola, die had ik echt even nodig en ging terug naar mijn hostel, nog steeds op zoek naar eten. Ik vond een Mexicaans restaurant, maar daar had ik geen zin in. Dus besloot ik maar om in supermarkt Coles brood met ham, kaas, melk, yoghurt, bananen en cola te kopen. Dat heb ik net gegeten, prima, lekker. En nu dus tijd voor de administratie.

Morgen dus het museum, nog een ander museum er naast, met veel opgezette dieren en natuur, ook boeiend, en ik ga bij een groot voetbalstadion kijken, ook vlakbij. Benieuwd of ik daar dan wel in mag. Jullie lezen het morgen.


  • 09 Maart 2023 - 10:55

    Sonja:

    Karel in the city, mooie ontdekkingstocht!


  • 09 Maart 2023 - 11:21

    Pa En Ma.:

    Je kunt misschien beter bij een bejaardenhuis aanbellen om te slapen.[e-1f61c]


  • 09 Maart 2023 - 12:10

    Dé:

    Hilarisch: Karel te oud voor youthhostel, maar aan de andere kant... het heeft wel JEUGD in de naam. Als ze alle 45plussers zomaar toelaten, zijn er misschien oude gluurders bij die boeken om andere redenen en het moet natuurlijk allemaal wel veilig zijn [e-1f61c]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 71
Totaal aantal bezoekers 49881

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: