Fietsen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Fietsen - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Fietsen

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 Maart 2023 | Australië, Byron Bay

Vandaag om 10 u een fiets gehuurd, voor 27 euro. Het was er helaas wel een zonder versnellingen, zonder bagagedrager en zonder spatborden. Vooral dat laatste was af en toe vervelend omdat mijn meegenomen plastic tasje nu de hele tijd tegen het voorwiel schuurde. De tocht was zeer rustgevend, maar niet overdreven spectaculair.

Als eerste ben ik de weg langs het strand gevolgd, een cappuccino gaan drinken en door gefietst naar een punt op het strand, waar ik met een klein stukje doorlopen bij de uitmonding van een rivier kon komen. Het water had er mooie blauwe en gele kleuren, al zag het er niet heel gezond uit. Het was op zich wel een aardige plek. Een foto volgt. Ik trok mijn kleren uit, mijn zwembroek aan en liep nog even de zee in, maar die was venijnig koud. Iets te koud om helemaal kopje onder te gaan.

Ik kocht een broodje, en twee liter melk bij een benzinestation, lunchte en fietste door, toen mijn plastic tas het begaf. Vooral de melk was een te grote aanslag voor de tas van supermarkt Spar. Dus kocht ik een nieuwe van stof, die inderdaad sterker was. Ik had overigens inmiddels door de wijk van de kunstenaars gereden, maar daar eerlijk gezegd niets van gemerkt. Dus Maciek, nee, hier ook al geen kunstenaars gespot... Laat staan galeries, of musea, helemaal niets.

Ik fietste naar de andere kant van Byron Bay en besloot om aan die kant naar het strand te gaan, daar was ik nog niet geweest. Er volgde een korte wandeling door een bos. Ik zag nu de vuurtoren van de andere kant. Ik deed er een dutje van drie kwartier in het witte zand, ik ging nog een keer de zee in en liep weer naar mijn fiets, die me terug bracht naar de fietsverhuur. Ik nam nog een smoothie in de winkelstraat tot slot. Heerlijk fruit vooral, gezond.

Een lekker dagje fietsen, niet al te warm weer en met een rustig klein briesje. Een waterval in de buurt bleek toch te ver en met een fiets zonder versnellingen niet haalbaar (vooral te veel heuvel op en af). Het was mijn laatste dag hier. Morgen naar Coffs Harbour.

Omdat het landschapje van vandaag niet een echte hoogvlieger is, zet ik er nog eentje van gisteren op. Ik heb nog genoeg plaats voor foto's heb ik gezien...


  • 14 Maart 2023 - 07:25

    Sonja:

    Rustiek dagje[e-1f600]


  • 14 Maart 2023 - 07:25

    Sonja:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 46
Totaal aantal bezoekers 49885

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: