The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu The Blue Mountains - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

The Blue Mountains

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

19 Maart 2023 | Australië, Sydney

Ja, daar ben ik weer. Ietsje later dan jullie gewend zijn, maar dat had ik al uitgelegd. Ik ben net terug van mijn toer naar the Blue Mountains. Om 12.15 u werd ik opgepikt hier om de hoek bij hotel the Four Seasons. Waarna een vrij lange rit volgde naar het enorme natuurgebied. Met een korte tussenstop om nog wat te eten en vooral te drinken te kopen (het was weer behoorlijk warm). Het was even schrikken dat onze gids Jason niet op de afgesproken plek stond met zijn witte bus toen ik terug kwam met mijn broodje en water (er schoten allemaal verschillende scenario's door mijn hoofd), maar gelukkig was hij even later toch weer terug, en reden we weer verder. Jason bleef ondertussen maar praten door zijn microfoon.

Uiteindelijk hadden we pas om 15 u onze eerste echte stop bij een mooi viewing point. Een enorm landschap lag voor me. Niet normaal hoever we kijken konden. Kilometers ver. Het laatste stukje naar het hoge viewing punt met een klein trapje, en het was echt zo ongelofelijk groots allemaal. Niet te beschrijven. En toen ik op dezelfde stop ook nog een andere kant op liep, zag ik ook nog mooie, hoge, gele rotspartijen, van wel heel dichtbij. Ook heel erg mooi. We zaten er gelijk lekker in.

En ook de tweede en derde stop die Jason aan deed, bracht ons ongekende weide en uitgestrekte landschappen. Ik kan niet opschrijven hoever weg de horizon precies lag, mijlen en mijlen. Alles in een vol en fel zonlicht. Prachtig allemaal.

We stopten ook nog even bij een kleine waterval. Niet heel spectaculair, maar wel een boeiende stop, en even snel wat anders om te zien. Best mooi nog.

De mooiste plek was denk ik de laatste stop, the Three Sisters. Hier werden alle registers nog een keer open getrokken. Ook hier weer zo'n kolossaal groot uitzicht, compleet met een mooie, lage, ondergaande, oranje zon die een berg op de voorgrond mooi in het licht legde. Langzaam verdween de zon achter de bergen. Het was erg moeilijk fotograferen (vrij grote contrasten tussen licht en donker), maar op een gegeven moment had ik 'm te pakken en kon ik toch nog mooie plaatjes maken. Na dit verhaal twee voorbeelden van vandaag. Het was moeilijk kiezen welke ik de mooiste vond.

We reisden weer terug, iedereen werd netjes naar zijn hotel terug gebracht en ik was bijna de laatste die hier om de hoek weer werd afgezet. Het was een mooie, laatste toer om mijn reis door Australië mee af te sluiten. Nu ga ik zo lekker slapen. Morgen alles afronden, nog wat leuke lijstjes voor jullie maken en dan naar het vliegveld. Dan gaat mijn terugreis beginnen. Ik hou jullie op de hoogte, zoals altijd.


  • 19 Maart 2023 - 13:38

    Maciek:

    je hebt weer een paar mooie herinneringen gemaakt, denk ik. Goede reis terug.


  • 19 Maart 2023 - 13:53

    Jolanda:

    Goeie terugreis!


  • 19 Maart 2023 - 14:23

    Sonja:

    De moeite waard om de Blue Mountains te zien. Bijna niet vast te leggen met de camera.

    Mooie ervaring!

    Voorspoedige reis naar Singapore en 23 uur later naar Amsterdam.


  • 19 Maart 2023 - 17:51

    Jackie:

    Goede reis, Karel!


  • 19 Maart 2023 - 17:52

    Pa En Ma:

    Mooi afgerond, goede reis terug naar huis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 58
Totaal aantal bezoekers 49643

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: