Lijstjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Lijstjes - Reisverslag uit Sydney, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Lijstjes

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

20 Maart 2023 | Australië, Sydney

Einde van mijn reis. Tijd om alles nog een keertje op een rij te zetten. Hier nog wat lijstjes:

Voor de trouwe lezers die weer twee berichten in hun mailbox hebben gevonden, ik heb het eerste top 5je nog even toegevoegd, was ik even vergeten in de eerste versie.

Leukste, mooiste, interessantste reizen die ik mocht maken.

1. Zuid-Afrika, het meest afwisselend.

2. Australië, het is gewoon een prachtig land.

3. Indonesië, met de Borobodur en de Bromo, schitterend.

4. Ecuador, klein maar mooi.

5. India, vooral een heel interessant land.

Waar ik gek op ben, voor de trouwe lezer zeker herkenbaar.

1. Sonja, de leukste en liefste.

2. Landschappen, vooral met veel rotsen en bomen.

3. Kunst, er was zoveel te zien hier.

4. Stadions, zo ongelofelijk groot.

5. Miniatuur boten, zo ongelofelijk klein.

De leukste plaatsen en steden.

1. Brisbane, prachtige stad.

2. Sydney, ook heel boeiend, ik blijk meer van grote steden te houden.

3. Byron Bay, gezellige winkeltjes.

4. Airlie Beach, klein maar gezellig.

5. Rainbow Beach, ook klein, met een mooie kustlijn.

Leukste Hostels.

1. Coral Beach Lodge in Port Douglas, het langst geweest, beste WiFi.

2. Freedom Hostel in Rainbow Beach, met zelfs twee zwembaden, slechte Wifi.

3. The Surf House in Byron Bay, het beste bed, wel tikkeltje duur.

4. Nomads Noosa, feest hostel.

5. YHA Sydney, geweldig ontbijt.

Irritatie top 10, omdat het soms heerlijk is om je ergens aan te irriteren.

1. Kajakken in Rainbow Beach, zo pijnlijk voor mijn lichaam.

2. Steentjes in de sandalen vooral op Magnetic Island, het leek wel of mijn voeten magnetisch waren voor kiezels.

3. Mijn te gevoelige camera, tik tik, andere resolutie, tik tik, onderbelicht...

4. WiFi, was af en toe echt dramatisch slecht, vervelend.

5. Hotmail, het is echt onmogelijk om een mailtje te versturen.

6. Geen straatnamenbordjes, en geen huisnummers, zoeken, zoeken, zoeken met een zware tas op je rug...

7. Google Maps die me de verkeerde kant op stuurt, ja, dan heb je er niets aan.

8. Mijn waterdichte schoenen aantrekken, soms gewoon niet te doen.

9. Dat ik te oud ben voor een hostel, echt de grootste onzin allertijden.

10. Dat ik in Townsville het stadion niet in mocht, en werd behandeld als een terrorist.

Zoals jullie zien staat het gebruiken van mijn smartphone overal niet in de irri top 10. Ik vond het namelijk stiekem echt heel fijn dat mijn foon mij de hele reis zo goed heeft begeleid. Waarvoor dank.

En tot slot de top 20 van mooiste dingen gezien, leukste dingen gedaan.

1. Snorkelen in the Great Barrier Reef, zoveel mooi koraal en nog meer mooie vissen.

2. Sonja, elke dag contact zoeken en vinden met Amsterdam was zo leuk.

3. Fraser Island, gezellig en vooral heel erg mooi.

4. Whitsundays, idem, voor White Haven.

5. Sky Rail Cairns, vliegen over het regenwoud, en Barron Falls, prachtig.

6. De rugby wedstrijd in Brisbane in het grote Suncorp Stadium, spannend en indrukwekkend.

7. The Blue Mountains, de grootste vergezichten ooit.

8. Op the Sydney Tower, met de hele stad onder me, 260 meter hoog.

9. De kunst van Brisbane, en ook het natuurmuseum, zoveel mooie dingen om te zien, en alles gratis.

10. De kust van Rainbow Beach, prachtige kleuren.

11. De kunst van Sydney, enorme collectie.

12. De kunst van Rockhampton, mooie, moderne en strakke expositie.

13. De kust van Byron Bay, al weer een ruwe zee klotsend op de rotsen.

14. De kust van Coffs Harbour, onverwacht mooi.

15. Magnetic Island, had ik wel iets mooier verwacht, wel ook hier mooie rotsen, met grappige wallabies.

16. Cape Tribulation, gezellige toer met de vrijwilligers, heerlijk gezwommen.

17. Aquarium Cairns, prachtige waterdieren.

18. Skyline Brisbane, heel veel hoge wolkenkrabbers.

19. Skyline Sydney, met the Sydney Harbour Bridge en the Opera House.

20. Het maritiem museum in Brisbane, en het treinen museum in Rockhampton, beide interessant.

En dan valt de street art route in Townsville toch nog net uit de top 20, helaas.

Ik doe nog een rondje foto's hierna, 5 foto's van de hoogste 5 uit de laatste top 20.

Tot zo ver mijn lijstjes. Ik ga nog niet helemaal afsluiten nu. Eerst nog naar huis reizen. Jullie zijn nog niet van me af. Blijf me volgen, al weet ik niet wanneer ik weer precies schrijven kan. Misschien in Singapore, waar ik een overstap van maar liefst 23 uur heb. Dat wordt nog een hele zit. Dus weer, tot later.


  • 20 Maart 2023 - 08:01

    Dé:

    Leuke lijstjes!

    Happy homecoming!

    Een troost: je kan nog t/m 1 april Big Brother volgen [e-1f602]


  • 20 Maart 2023 - 08:10

    Herman:

    Op nummer 1 van mijn irritatielijstje staan mensen die zich ergens aan irriteren [e-1f609]


  • 20 Maart 2023 - 08:17

    Sonja:

    Zo als je zo achter elkaar in een lijst ziet, zie je weer dat je ongelofelijk veel gedaan en gezien hebt. Dit is het beste manier om te onthouden en te delen. En ik ben apetrots op mijn vermelding 1e en 2e in 2 lijstjes en blij dat ik virtueel bij je mag zijn al die weken.

    Tot overmorgen schat!


  • 20 Maart 2023 - 13:29

    Maciek:

    Door je mooie verhalen hebben wij de hele reis achter je aan gelopen en mee beleeft (steentjes in schoenen en al).

    Goede terug reis broeder.


  • 20 Maart 2023 - 18:12

    Jackie:

    Hé Karel,

    Er zijn maar weinig mensen die zulke dingen in een lijstje kunnen zetten!

    Ongelofelijk cool!

    Sterkte in Singapore!


  • 21 Maart 2023 - 19:11

    Erica:

    hihi, vermakelijke lijstjes! [e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 49643

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: