Waterval - Reisverslag uit Gemolong, Indonesië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Waterval - Reisverslag uit Gemolong, Indonesië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Waterval

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

21 Februari 2012 | Indonesië, Gemolong

Eerst even iets recht zetten, de andere vrijwilligers spelen natuurlijk niet voortdurend met hun I pod, maar met hun smart phone, hun mobieltje...

En ik was nog vergeten het zaalvoetballen te noemen in mijn vorige verhaal. De leraren hebben ons helemaal weggetikt. Ze spelen elke donderdag en zijn dus echt heel erg goed. Maar toch heb ik nog 4 keer gescoord. Ook met tafeltennis ging het goed. Het gaat gek genoeg op blote voeten ineens heel erg veel beter... Ik heb in ieder geval meer wedstrijden gewonnen dan verloren. En dan heb ik ook nog geschaakt tegen Eddy, GeGe en Jeauk en ook bijna alles gewonnen... Veel sport hier dus.

Vandaag en gisteren hebben we een erg grappige les over voedsel gegeven. Eerst lieten we foto's op een laptop zien van voedsel uit verschillende landen. Shoarma, patat, pizza, dosa etc. Ze moesten dan zeggen waar het vandaan kwam en dit aanwijzen op een wereldkaart. Daarna kregen ze geblinddoekt iets te eten en de eerste die zei wat het was kreeg een punt. Het was zo'n succes dat we het vandaag weer gedaan hebben. De winnaars kregen een snoepje en de verliezers drop. We maken hier veel drop grapjes, omdat iedereen de drop erg vies vindt. Net als ik dus.

We zijn inmiddels ook begonnen met het maken van afbeeldingen op de muur van de eetzaal. We willen hier een landschap op schilderen met dieren en huizen en planten. Ik ben bezig met een paar dinosaurussen. Op zich jammer dat we pas vandaag echt gaan verven, want we krijgen het waarschijnlijk nu niet helemaal af. Tenminste, ik hoop van wel natuurlijk. We hadden eigenlijk vorige week al kunnen beginnen, maar goed. We hebben inmiddels al wel twee bomen geplant. Nog drie te gaan dus.

Zondag ben ik samen met Ratri en haar vriendin Yaya naar een enorme waterval geweest, ongeveer twee uur hier vandaan. Deze was maar liefst 81 meter hoog in totaal. Het waren precies 702 treden op een enorme trap om er te komen. Op zich wilde ik er graag onder staan, maar dit was behalve te koud, vooral ook iets te gevaarlijk. Ik heb wel nog een foto kunnen maken op twee meter afstand, met natuurlijk een kletsnatte camera, maar hij doet het nog dus... De waterval heet duizend druppels.

Nu gaan we zo weer verder met het verven. Morgen geven we dan de laatste lessen, omdat we donderdag voor elkaar gaan koken. Iets uit ons eigen land. In mijn geval dan gekookte aardappelen met groente en vlees, als ik het hier kan kopen. Aardappel in ieder geval wel. Benieuwd naar wat de anderen zullen maken.

Nu de hitte weer in, al is het de laatste dagen opvallend koel geweest met veel regen ook. Op de terugweg van de waterval kwam het zelfs met bakken tegelijk naar beneden.

Voedsel is nog steeds voornamelijk rijst natuurlijk. Al hebben we zondag ook lekker kunnen ontbijten met brood met hagelslag en melk. Ja ze hebben hier hagelslag. En 's avonds heb ik spaghetti en pizza op. Dat kun je hier ook gewoon kopen. Even iets anders dus, erg lekker.

En oh ja, nog iets grappigs: de anderen hebben met leuke gekleurde stickertjes hun mobiel opgeleukt en ik kon dus niet achterblijven en heb nu vrolijke kleurtjes op mijn bril! Geinig.

Iedereen weer de groeten!

  • 21 Februari 2012 - 10:41

    Maciek:

    Groeten terug (niet dat we je groeten niet willen hoor).

    Maciek.

  • 21 Februari 2012 - 12:24

    Josje:

    Lijkt me echt gaaf die waterval. Karel. kan je dan wel goed naar de wc, met al die rijst? (hahha..) x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gemolong

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 49897

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: