Hostel Gilligans - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Hostel Gilligans - Reisverslag uit Cairns, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Hostel Gilligans

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

09 Januari 2023 | Australië, Cairns

Aangekomen in hostel Gilligan's na opnieuw een goede (korte) vlucht, van 3 uurtjes. Ik kreeg deze keer niets te eten of te drinken. Hier moest ik voor betalen (belachelijk duur) en ik blijf natuurlijk wel een zuinige Nederlander. Daarom bij aankomst op het vliegveld Cairns maar gelijk een kop cappuccino genomen met twee sandwiches, heerlijk. De nacht voor de binnenlandse vlucht was eigenlijk vrij saai. Er was dus zoals ik al schreef helemaal niets te beleven op Sydney Airport. Gelukkig kon ik met WiFi Sonja vinden waar ik mee bij kon appen over mijn reis. Net hebben we zelfs ook kunnen beeldbellen, zodat ik haar mooie lach weer even kon zien. Gezellig. Ik had vannacht nog even paniek. Vier uurtjes voor mijn vlucht kwam ik er achter dat Sydney twee vliegvelden heeft. Natuurlijk stond ik op het verkeerde, want er was hier echt helemaal niets over te vinden op borden of tv's. Ik kwam er achter toen ik het vroeg. Dus moest ik met de taxi met een rit van een kwartier toch naar de juiste plek. Daar moest ik vervolgens tot 4.00 u wachten voordat ik kon inchecken. Kortom een nachtje met veel wachten. Maar alles is toch goed gekomen.

Nu dus in Gilligan's aangekomen (met een net iets te dure taxi) waar ik eigenlijk gelijk wilde gaan slapen, maar ik kan pas van 14.00 u mijn kamer in, het is nu 9.44 u. Vandaar toch dit blogje. Eerste indruk van deze plek is heel helder, schoon en strak. Leuke plek voor een nacht.

Morgenochtend rond 7.00 u word ik opgehaald hier om aan het project te gaan beginnen met een introductiedag. Het project is dus in Port Douglas, hier 40 km vandaan. Ik ga daar 6 weken in een dierentuin werken. Maar natuurlijk gaan jullie dat allemaal uitgebreid lezen hier, dat hebben jullie inmiddels al wel door. Leuk om nu al reacties van jullie te lezen, blijf ze sturen, dat maakt het verslag alleen maar completer. Zelfs eentje van nicht Karin, dank je wel. En het is super leuk om ze allemaal te lezen.

Nu eerst even Oak-travel mailen dat ik heelhuids ben aangekomen. Zij hebben het project voor mij geregeld. Een fijne en strakke organisatie. En daarna eindelijk slapen. Want ik ben na twee dagen reizen zonder echte slaap behoorlijk moe. De adrenaline houdt me op de been, maar ik denk dat ik ook zo weg ben als ik ga liggen. Tot morgen dan maar weer, als ik dan tijd kan vinden natuurlijk.


  • 09 Januari 2023 - 08:54

    Karin Walbeek-van Den Berg:

    Goedemorgen Karel

    Het is ook superleuk om je verhalen te lezen. Zo is iedereen er een beetje bij. Je schrijft erg leuk en beeldend. Benieuwd naar je avonturen en foto's uit de zoo.

    Groetjes Karin


  • 09 Januari 2023 - 09:21

    Sonja:

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen in Cairns. Ben benieuwd hoe het gaat in de dierentuin.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Cairns

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 102
Totaal aantal bezoekers 49887

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: