Wandeling - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Wandeling - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Wandeling

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

12 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Het wordt weer eens tijd voor een foto. Hier zien jullie ons strand in mijn volgende plaatsing. Ik heb deze foto genomen op 10 minuutjes lopen van de lodge. Een mooi tropisch wit strand. Dit is waarom ik zo ver heb gevlogen naar hier. Wat een heerlijke wandeling langs het strand met links behoorlijke heuvels en rechts de blauwe zee. Helaas kun je niet overal zwemmen, want er zitten veel krokodillen. Er is een afgezet stuk met netten waar je wel in mag. Ik was samen met Michiel. We hebben vandaag allebei onze vrije dag, net als morgen. Ik had eigenlijk ook wel willen werken zo aan het begin van mijn werktijd hier, maar een dagje relaxen is natuurlijk ook altijd goed. Morgen wil ik dan wat dingetjes kopen hier in het centrum van Port Douglas, niet heel groot maar wel aardig wat winkeltjes. Ik heb vooral een waterfles nodig. Die is eigenlijk onmisbaar. Gisteren in ons park mocht ik er eentje lenen van keeper (zo noemen we de locals die werken in de zoo) Adam. Zonder die waterfles was ik gisteren zeker bezweken en flauw gevallen in deze hitte.

Leuk, Michiel is een hele goede fotograaf. Hij maakt plaatjes van dieren, echt heel mooi. Hij wil er een paar naar me mailen. Misschien kan ik ze zelfs nog plaatsen. Hij draagt een gigantische Nikon om zijn nek, maar dat is het zeker waard. Prachtig wat hij maakt. Ik heb zelf net ook voor het eerst gefotografeerd met mijn Powershot camera, die ik nieuw kocht voor Australië. Het was even wennen. Ik heb nog nooit zo vaak mijn voeten in sandalen gefotografeerd. De camera is namelijk heel gevoelig, hij reageert heel snel als ik hem aanraak. Ik moest even zoeken, maar ik weet inmiddels hoe ik de mislukte beelden weer wissen kan. Ik denk wel dat hij mooie foto's maakt. Dus Chereldino, als je mee leest, de mooie plaatjes zijn in de maak, nog even geduld dan krijg je ze allemaal te zien, nou ja, bijna allemaal.

Ik heb weer leuke reacties gehad, dank jullie wel: Karin weer, Karolien. Sonja en mijn vader wil me zelfs het strand van Scheveningen laten aanharken. Ik denk dat ik dat nog leuk zou vinden ook, als ik het met hetzelfde gevoel mag doen wat ik hier heb. Ik geniet er van.

Net even geholpen met het verplaatsen van de pooltafel. Twee werkers en de eigenaar waren deze precies waterpas aan het zetten. Maar dan ook precies waterpas. Perfectionisten, haha. Ik heb mee helpen tillen terwijl zij de pootjes langer en korter maakten. Hij staat nu exact recht. Vanavond maar eens een balletje stoten met de mannen.

We hebben overigens twee nieuwe kamergenoten, koppeltje Jamie en Jane uit Londen. Er was ons beloofd dat dat niet zou gebeuren, dat we alleen met vrijwilligers van ons project zouden verblijven, maar Jamie en Jane zijn wel leuke jonge mensen. Ze blijven maar drie dagen.

Ik heb inmiddels ook in de keuken de broodrooster ontdekt en er is een waterkoker, dus ik kan binnenkort ook instant koffie gaan zetten. En gisteren heb ik een heerlijk spiegeleitje met spek gemaakt. Ik eet hier best goed. Bananen ook. En ik blijf ook drinken, appelsap ananassap en vooral veel water.

Zo frustrerend, net lukte het al weer niet om dit verhaal te plaatsen, zucht. Ik denk dat het kwam omdat ik de foto mee wilde sturen en dat trekt hij niet. Hopelijk gaat het nu wel lukken en dan komt die foto er gelijk achteraan. Mijn geduld wordt hier op de proef gesteld. De helft van dit verhaaltje moest weer helemaal opnieuw...

En dan spring ik zo weer in het zwembad. Ik heb begrepen dat het in Nederland vrij slecht weer is. Het is hier nu zeker 35 graden. Heerlijk...


  • 12 Januari 2023 - 08:59

    Sonja:

    Twee fotografen op pad geweldig! Ik verheug me op prachtige foto’s.


  • 12 Januari 2023 - 10:00

    Pa En Ma.:

    Dag Karel,

    35 graden dat is even wennen.

    wij noteren hier ook 35 maar dan wel op de regenmeter.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 49883

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: