Speciaal voor Dillenburg - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Speciaal voor Dillenburg - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Speciaal voor Dillenburg

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

12 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Even een klein blokje entertainment speciaal van mijn cliënten van Dillenburg in Leidschendam... Ik was vergeten Diana te noemen in mijn vorige verhaaltje, die mij zo lief heeft geschreven hier. Zo ontzettend leuk, dank je wel.

Op mijn werk hebben de bewoners afgelopen zondag een geweldige workshop gekregen in poëzie schrijven. Zo jammer dat ik daar niet bij kon zijn. Maar ik heb een aantal gedichten geappt gekregen van mijn manager, dank je wel daarvoor. Ik wil nu twee gedichten met jullie delen. Hier komt de eerste:

SINAASAPPELSAP

Natuur is leuke dieren

De poes is de leukste

Levi is mijn poes

Huiselijkheid

Gezelligheid

Lekker knuffelen

Als het een vis was

Was hij na twee minuten dood

Dus een poes is beter

Zon, lekker warm

Levi in de vensterbank

Soms wil ik lekker alleen

Plak ik Levi achter het behang

Geweldig. Ik heb met de bewoners afgesproken dat ik niet hun naam noem. Wel komt hier nog een tweede mooi voorbeeld, echt prachtig:

STERRENNACHT

Duizend-en-een sterren

Fonkelen tegen de donkere lucht

In een omgeving die maar voor heel

even de mijn was

Duizend-en-een sterren voor altijd

gevangen in mijn brein als een

herinnering zo kwetsbaar en mooi

als glas

Heel erg leuk. Bij deze doe ik iedereen op Diilenburg de groeten. Ik mis jullie, maar ik kan in ieder geval alle cliënten nog zien in jullie afscheid boek, ik heb 'm echt bij me. En veel collega's op de kleine fotootjes van What's app. Doeg allemaal, hou de boel draaiende daar... Of zoals Diny het appte: wij bewaken het fort. Mooi.


  • 12 Januari 2023 - 12:26

    Britt :

    Ha Karel,

    Zorg je daar ook voor kleine dieren?En fonkelen de [e-1f31f][e-1f31f] ook zo mooi in Australië? Fijne dag, avond of nacht voor jou/jullie.

    Geen idee hoe de tijdzone verdeling is...


  • 13 Januari 2023 - 08:04

    Diana Mahn:

    Ik heb je mijn gedicht verstuurd via Whattsapp dan kun je het lezen

    Het heet Zonneschijn [e-1f31e]

    Lieve Groetjes van Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 49891

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: