Naar het dorp - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Naar het dorp - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Naar het dorp

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

13 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

De dag begon hier met regen. Het was een uurtje droog en toen begon het weer te regenen. Ik ben naar het dorp gelopen, een wandeling van 20 minuten, met mijn poncho, ook over mijn rugzakje en sindsdien is de regen niet meer gestopt. Nou ja, het mag de pret nauwelijks drukken. Het was een heerlijke wandeling.

Eerst heb ik thuis nog mijn laatste eieren met spek gegeten, helaas zonder brood, dat was helemaal op. Daarna heb ik, aangekomen in de enige maar wel lange winkelstraat hier, een super cappuccino op. Compleet met latte art. Lekker. En vervolgens ben ik de winkeltjes afgegaan. Eigenlijk van alles wat. Kleding, ijs, boeken, speelgoed, huishoudartikelen, drogisterij, alles is er wel te koop. Ook dobbelstenen die ik vergeten was mee te nemen. We kunnen dus vanavond yahtzee spelen. Eens kijken of mijn vrienden dat ook leuk vinden. Ook waren er twee mooie kunstgaleries. Jullie weten dat ik daar van hou, mooie kunst kijken, vooral fotografie. Er waren prachtige foto's van schildpadden onder andere.

Ik heb een waterfles gekocht, uiteindelijk voor ongeveer 5 euro. Ik zag er eerst een voor 8 euro, maar die was van Coca Cola, dus dan betaal je natuurlijk ook de merknaam. En ik heb zeer gezonde boodschappen gekocht. Sonja mag trots op me zijn, want zij zegt steeds dat ik goed moet eten, en daar heeft ze natuurlijk gelijk in. Ik ga wel de 4 komende dagen een soort van hetzelfde eten, maar dat maakt niet uit. Paprika, komkommer, champignons, gehakt en appels, met pasta en saus, bolognese en carbonara. Goed he?

En ik heb koffie, misschien wel het belangrijkste. Instant waar ik alleen maar heet water op hoef te gieten. Suiker erbij en klaar. Heerlijk. Zo gelijk maar even doen. En ook lekker in de ochtend voor we gaan werken.

Ik denk dat ik zo maar eens even goed ga zitten om een documentaire over the Beatles te gaan kijken die Maciek me heeft meegegeven op een USB-stickie. Ik ben benieuwd. Volgens Maciek een goed verhaal. Ik heb al wat stukjes bij hem gezien. En dan dus dat eten koken.

Ik vergeet jullie nog iets te vertellen, maar wat ben ik dus vergeten. Dat gebeurt hier bij mij na elk verhaaltje, dat ik dan denk, oh ja dat had ik ook nog willen schrijven. Nou ja, soms springt het weer in mijn hoofd en dan kan ik het een volgende keer alsnog opschrijven.

OH ja, ik weet het al weer: D wil meer foto's. Ja dat zou ik zelf ook wel willen, maar er zit wel een limiet aan. Het valt op zich mee, ik geloof dat ik er nu nog iets van 90 kwijt kan, ook omdat de beelden van mijn vorige reizen er nog opstaan. Misschien kan ik die wel weggooien. Hoewel het ook leuk is om hier te laten zien aan andere vrijwilligers. Nou D laat ik je blij maken. Na dit verhaaltje nog een foto dan. Ik in de zee hier, compleet met gekke bek.

Voor nu weer bedankt voor het lezen. Alles wel hier.


  • 13 Januari 2023 - 08:00

    Sonja:

    Klinkt goed Karel!


  • 13 Januari 2023 - 23:38

    D. :

    Thanx mate [e-1f600]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 98
Totaal aantal bezoekers 49886

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: