Een week onder weg - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Een week onder weg - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Een week onder weg

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Dag twee van in totaal 28 dagen werken in Wildlife Habitat. Een mooie dag opnieuw. We begonnen natuurlijk weer lekker rustig met harken. Deze keer ook de krokodillen arena. Het ontbijt er na was ongelofelijk. Het was eten voor zeker vijf man, maar we waren vandaag met z'n drieën, Sofie, Michiel en ik. We hadden pannenkoeken, broodjes met eiersalade, worstjes, spek en een soort groenteburgers. De lunch om 12.00 u was een broodje gezond met een cakeje. Jongens, jongens wat lekker allemaal. Jammer dat er aan het van de dag toch nog wat door ons bewaard eten was meegenomen door iemand... En natuurlijk kwam parkietje Fruitlip (zo heet ie echt) nog even een beetje irriteren bij het eten.

Tussen de twee eetmomenten in werkte ik met Blake, hij is heel grappig en vrij klein. Hij werkt heel snel, legt dingen hup hup hup snel uit en hup dan gaat ie weer door. Ik heb fruit gesneden voor de vogels. Meloen, appel, banaan en mango bijvoorbeeld. Alles gaat in kleine ronde bakjes of in witte vierkante, compleet met veel brokjes, granen, wormen of sla. Morgenochtend wordt er dan om 6.00 u al een uitdeelronde gelopen langs alle vogels. Natuurlijk hebben alle vogels een ander dieet. Je moet dus goed opletten wat je in de bakjes stopt. Blake weet dat allemaal uit zijn hoofd, zo lijkt het. Ik kan spieken op opgeplakt papiertjes. Die zijn natuurlijk in het Australiës, net even anders dan Engels soms. Paw paw is papaya. Sofie en ik mochten meekijken hoe keepers Angel en Blake een paar gewonde, zieke dieren medicatie gaven. Een vrij agressieve vogel, aangevallen door een rat, waardoor ie was verwond, ontsnapte en een jacht er naar begon. Blake wist hem uiteindelijk te pakken met een handdoek, zodat het pipetje zijn bek in kon voor een spuitje antibioticum. Daarna liepen we alle voederplekjes langs om de opgegeten bordjes, tenminste het eten erop, weer op te halen.

Tussendoor checkte ik nog even de binnen gekomen levering van al het fruit. Een lastig klusje. En aan het einde van de dag bracht ik met Angel nog een rondje eetbakjes langs dezelfde kooien die ik woensdag nog schoonmaakte. En toen moesten we 12 vogels vangen om ze in diezelfde kooitjes te stoppen. Allemaal eigenwijze papegaaien en grote parkieten, die zich dus niet zo maar lieten vangen. Vooral Blake, met zijn lengte moest zich af en toe strekken om de beestjes op zijn hand te laten stappen. Ik mocht ook twee papegaaien weg brengen, waaronder Hippo, super lief en Fiona.

Een mooie dag dus weer. Jammer dat het middag gedeelte helemaal in de regen viel. En ook nu regent het nog. Straks ga ik weer dezelfde maaltijd koken. Gisteren smaakte die al heerlijk. En oh, wat was de koffie lekker vanochtend.

Een grappig dingetje: de volle fles melk die ik in onze koelkast had gelegd na het boodschappen doen was gaan lekken. Ook al had ik 'm echt drie keer gecontroleerd. Een grote zee van melk in onze kamer als gevolg... Niet heel handig. Ach, een leuke anekdote erbij.

Ook leuk is het dat ik gisteren de app Wordfeud heb gedownload. Ik kan nu met Sonja en ook mijn moeder een spelletje Scrabble spelen op mijn tablet. Gezellig.

Tot zo ver weer. Iedereen een fijn weekend in Nederland.


  • 14 Januari 2023 - 09:08

    Sonja:

    Hoi Karel,

    Zó lekker was het eten dus dat iemand het overgebleven bewaarde eten meenam.

    Paw paw lijkt me een aboriginal woord. Klinkt niet Engels.

    Mooi om te lezen hoe het achter de schermen in de dierentuin gaat.

    Liefs, Sonja


  • 14 Januari 2023 - 14:44

    Chereldino:

    Hoi Karel,

    Wat een leuk verhaal!! Maar dat hup hup en dan weer door komt jou dat bekend voor?[e-1f61c]

    Groetjes, Chereldino


  • 16 Januari 2023 - 10:32

    Renate Kwakkenbos :

    Karel..weet niet of mijn vorige berichtje over is gekomen. Bij deze deze. Leuk dat ik meegenomen wordt in je verslagen. Bij alles wat ik lees kan ik me een voorstelling maken.

    Groetjes Renate


  • 16 Januari 2023 - 10:58

    Helga Klaverveld:

    wat een gaaf avontuur nu al. en de zorg is je met de paplepel ingegeven dat is wel aan Karel besteed. zo ook het pak melk is wel iets wat bij de persoon Karel past ;)

    ik ga je blijven volgen, tis super leuk mee te lezen met wat je beleeft groetjes Helga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 49893

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: