Krokodillen voeren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Krokodillen voeren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Krokodillen voeren

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

15 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Net terug uit het zwembad hier, waar we direct na ons werk zijn ingesprongen (na even snel nog een paar Wordfeudjes leggen). Mooi dagje weer. Hoogtepunt was deze keer het voeden van de 8 krokodillen. Tenminste er zijn er nog meer, maar er zijn twee soorten. Christina, zeg maar onze baas hier, niet helemaal bovenaan, een beetje de Hanna van Wildlife Habitat (voor alle Dillenburg meelezers), nam ons mee en legde alles uit. Ze schopte tegen de rand van het gebied waar ze zaten, en plotseling kwamen ze vanuit alle hoeken aangerend. Eten, wisten ze meteen. Ze krijgen nu in de zomer hier twee keer per week een flink stuk vlees gevoederd. Dat is genoeg voor ze, want overdag bewegen ze bijna niet, en ze kunnen hun hartslag tot heel laag terug brengen. Wat een mooie dieren. Je ziet de prehistorie zo voor je ogen, prachtig.

Verder vogelkooien schoon gemaakt, grappig er was een vogeltje die mijn douche die ik haar gaf met mijn tuinslang heerlijk vond, en ik moest een schaal met eten, insecten, vlees, wortels en nog veel meer kneden tot een papje, maar ik deed het te wild. Christina zei het eerst, je moet het rustig doen, met liefde en even later zei Kace, die mij vandaag begeleidde, het nog een keer, met liefde. Ik antwoordde dat ik nu juist overliep van de liefde..., maar dat ik het de volgende keer rustig aan zal doen. Zo leer ik de hele dag door. En ook was ik wat takken vergeten, die ik moest verzamelen in en rond het restaurant. De takken waarvan ik dacht dat ze voor decoratie waren, bleken wel degelijk ook voor de vogels te zijn. Dus de oude eruit en ik denk dan morgen de nieuwe er weer in.

Keeper Kace was wel gezellig, maar er is niet altijd werk voor ons. Dus tussendoor doen we vaak even snel de afwas, er zijn altijd wel wat schaaltjes of bakjes die moeten worden afgewassen. Op zich best leuk om even te doen. Maar niet te vaak. Het laatste badje van de vaat heeft F10, een heilig middel hier om alles te desinfecteren... We gebruiken veel F10.

Ik heb vandaag ook aardig wat foto's gemaakt. Een struisvogel, kangoeroes, natuurlijk die krokodillen. Nou vooruit gooi ik er nog eentje in na dit verhaaltje. Ik met een parkietje, altijd leuk.

Er was natuurlijk weer te veel eten, zodat ik strakjes over een uurtje lekker nog twee wraps kan weg eten. Even dus toch niet weer diezelfde pasta van eergisteren en gisteren.

Verder gisteren nog twee partijtjes gepoold met Michiel, tussenstand so far, 4 - 0 voor mij... Maar we zijn serieus aan elkaar gewaagd. Hij heeft af en toe wel echt pech. Wel leuk om te doen.

Zo gaat dag 9 van mijn reis naar de avond toe, terwijl Nederland wakker wordt. Een fijne zondag.


  • 15 Januari 2023 - 09:12

    Sonja:

    Hoi Karel,

    Krokodillen zijn inderdaad fascinerende dieren. Je schreef 8 krokodillen, er zijn er nog meer en 2 soorten?

    Zijn deze kroko’s echt uit Australië? Hoe verschillen ze bijvoorbeeld met de kroko’s uit de Everglades Florida? Hoeveel soorten bestaan er dan in Australië en wereldwijd?

    See you later alligator [e-1f600]

    (is ook een titel van een lied)


  • 15 Januari 2023 - 09:49

    Pa En Ma:

    Dag Karel, let bij het voeren van de krokodillen op je ledematen ze zijn er dol op en eten ze rauw.

    Dus blijf bijdehand en op de been.


  • 15 Januari 2023 - 10:01

    Britt :

    Hoi Karel,

    Wat een schrijver ben jij toch, fantastisch!

    Vind het te gek om vanuit Nederland mee te kunnen lezen.

    Britt

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 49889

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: