Coles - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Coles - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Coles

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

18 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Mijn dag vrij. Ik ben net naar supermarkt Coles gelopen, een wandeling van 15 minuten. Ik kan nu alles al veel beter vinden. In een nieuwe supermarkt is het aan het begin altijd even wennen. Ik heb deze keer voor ongeveer 32 euro eten gehaald, compleet met peperdure tandpasta en deo... Ik heb sperzieboontjes, broccoli en aardappelen, met hamburgers en mayonaise gekocht. Lekker gezond weer. En ik heb een yoghurt toetje waar ik net al wat happen van op heb, heerlijk met schenkchocolade. Voor deze boodschappen een lekker en ook duur broodje op met een glas melk in een bar. Dat snappen ze hier niet, melk met lunch. Is ook heel raar, maar ja, ik hou er van... En nog even muggenspray gekocht, eigenlijk een week te laat, ze hebben me al aardig te pakken gehad.

Onder dit verslag vinden jullie, (of voor de trouwe lezers, eerder al ontvingen jullie een mail met... ), een nieuwe foto, ik harkend met struisvogel. Zo zien wij er dus uit als volunteers. De struisvogel is (samen met heel veel kangoeroes) altijd de eerste die gedag komt zeggen.

Ik heb vanochtend een kleding wasje gedaan, die is goed gelukt (alles ruikt lekker fris), alleen kwam niet alles droog uit de droger, een beetje klam. En dus ligt nu mijn hele bed vol kleren, nog even na te drogen. Ik heb vanochtend heerlijk ontbeten met gebroosterd rood en chocoladepasta die dan door de warmte een beetje smelt, heerlijk.

Op de kamer hebben we een nieuwe jonge jongen, Daniel, uit Engeland. Hij was op dag twee gelijk zijn portemonnee al kwijt, met credit card erin. Die is hier heilig, de credit card. Ik betaal er alles mee, zelfs de OV-bus kun je er mee betalen, handig. Balen voor Daniel dus, maar hij kan nog betalen met zijn smartphone, nog heiliger...

Nu is het weer tijd voor het zwembad. De regen die precies begon toen ik rond 11.15 u weg wilde stopte ongeveer een uur later. Het is vandaag ietsje minder warm. Wel nog steeds vochtig.

Hee wat leuk, Renate leest weer mee, en Helga. Wat ontzettend leuk dat ik zoveel volgers heb. Ik hoop dat jullie een beetje meegenieten daar. En pa, alle ledematen zitten er nog gewoon aan hoor. We mogen de krokokooien natuurlijk niet in. We staan veilig achter een hek. No worries. Want je hebt gelijk, je benen zijn de eerste die eraan gaan. Hoewel ze heel weinig eten maar. Ik denk dat ze van een been alleen de voet zouden opeten, haha.

Michiel had gisteren slecht nieuws, hij werkt in België ook in een kleine dierentuin en nu is er een dolfijn overleden, pas 7 jaar oud. Dolfijnen kunnen 60 jaar oud worden. Ik zag aan Michiel dat ie terecht natuurlijk aangeslagen was. Je bouwt toch een intieme band op met zo'n dier. Hij deed zelfs presentaties met die dolfijn.

Voor nu weer, mijn groeten. En tot morgen, al weer een dag vrij. Ik ga naar onze zoo om een rondje te lopen en lekker foto's te maken. En goed de plattegrond in me op te nemen, want het blijft soms nog steeds een doolhof. Vooral ook omdat er overal korte paadjes tussendoor zijn overal... Morgen zullen jullie het lezen. Eerst straks nog even Van Dik Hout op de oren...

Doeg.


  • 18 Januari 2023 - 08:04

    Britt :

    Hoi Karel, wat een fantastisch avontuur.

    Maar wat rot voor Michiel...

    Heel fijn om te kunnen meelezen.

    Ik ben toch ook wel heel benieuwd of het eten dat ook voor jou bekend is, daar toch ook wel een andere smaak heeft dan hier?

    Groetjes Britt


  • 18 Januari 2023 - 08:23

    Chereldino:

    Hoi Karel,

    Het is weer een feestje om mee te lezen!


  • 18 Januari 2023 - 09:23

    Sonja:

    Hoi Karel,

    Mooi verhaal weer, dat dolfijnen zo oud kunnen worden.

    Geniet van jouw maaltijd!

    Liefs,

    Sonja


  • 18 Januari 2023 - 09:29

    Pa En Ma:

    Hoi Karel, dolfijnen zijn zeer interessante en slimme dieren die graag met mensen samenwerken en spelen,en dus een band voor het leven opbouwen.


  • 18 Januari 2023 - 09:47

    Pa En Ma.:

    Je tanden zullen nu wel oogverblindend schitteren.


  • 18 Januari 2023 - 13:16

    Karolien :

    Ik geniet van de verhalen en ook van de reacties. Ik sta soms hardop te lachen om jouw opmerkingen of die van anderen. Inderdaad verdrietig voor je co vrijwilliger dat hij op afstand afscheid moet nemen van de dolfijn. Hier gebeurd er niet extreem veel spannends. De koelkast is stuk maar het is koud genoeg om de spullen in de tuin goed te houden. Normaal is een buitenkeuken in de zomer populair. Ook voor jou 'keep it cool'.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 64
Totaal aantal bezoekers 49888

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: