Ode aan Sonja - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Ode aan Sonja - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Ode aan Sonja

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

19 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Het wordt tijd voor een kleine ode aan de liefste vrouw in mijn leven. Mijn lieve Sonja. Sommige van jullie meelezers hebben haar al eens gezien, (soms alleen op een foto), maar veel van jullie kennen haar nog niet. Daarom een korte beschrijving van wie ze is:

Sonja is geboren op Java, maar al vanaf haar 8e levensjaar in Nederland. Ze spreekt dus perfect Nederlands, met zelfs een beetje een Amsterdams accent, grappig. Ze heeft twee kinderen, Elise van 26 jaar en Paul van 24 jaar, beide dus al het huis uit. Haar werk is de boekhouding doen van de opleiding ouderen geneeskunde in Amsterdam, waar ze dus ook woont. Ze heeft een leuke zus en een leuke, grappige moeder, waar ze een perfecte mantelzorger voor is, mooi hoe ze dat doet. Heel respectvol.

Ik ken Sonja van een dating site, waar ze mij een berichtje stuurde. Dat was op 22 november 2022, en sindsdien zijn we elkaar nauwelijks uit het oog verloren. Hier in Australië hebben we zelfs meer contact dan ooit. We bellen beeld via what's app, soms zelfs twee keer per dag, dan kan ik haar mooie lach zien. Sonja is altijd vrolijk, en daardoor ik ook. Verder spelen we samen Wordfeud, en mailen we elkaar. Tussendoor kunnen we dan ook nog appen. Bizar eigenlijk, nu ik het zo opschrijf, zo veel contact, maar ik geniet van elke minuut met haar, op welke manier dan ook.

Sonja is zo leuk, lief en attent. Ik kan haast niet wachten om haar weer in mijn armen te nemen op Schiphol, 22 maart. Ze geeft mijn verblijf hier kleur. Ik denk heel vaak, oh, dat ga ik vanavond aan Sonja vertellen. Ze krijgt dus de 2.0 versie van deze blog. Als je echt alles wil weten, bel Sonja.

Sonja is snel, betrouwbaar, geïnteresseerd, betrokken en ze heeft heel veel energie. Ze zit vol gezelligheid en verhalen. En ik vind het ook zo leuk om lief te zijn voor haar terug... Ze maakt me blij.

Liefste, want natuurlijk lees je gespannen mee, (ik heb haar verteld dat ik deze ode schrijven ging) je bent een fantastische vrouw voor mij. Samen met jou is het leven mooi. Ik kijk nu al weer uit naar onze volgende beeld bel, later.

Met mijn ogen dicht

kan ik alles zien

wat er niet is, je

lach, je gezicht

en is het net of ik

je niet meer mis

(Lars van der Werf, uit de bundel, Elke dag een zoen, die ik heb gekregen van Sonja)

Natuurlijk willen jullie graag weten hoe ze er dan uit ziet. Daarom nog een foto van ons samen.


  • 19 Januari 2023 - 06:16

    Britt :

    Jeempie, wat moet je hier nou nog op zeggen..

    Behalve dan dat t prachtig is.

    Veel geluk samen!


  • 19 Januari 2023 - 07:22

    Karin Walbeek-van Den Berg:

    Wat een mooie omschrijving om ons kennis te laten maken met jou Sonja. Super dat jullie elkaar zo gevonden hebben en dat het zo goed gaat. Mooie foto ook. Mooi stel zo samen. Heel veel geluk. Fijn te weten dat er een lieve mooie vrouw op je wacht hier in ons koude Nederland.

    Want koud is t hier nu hoor. Geniet van al t moois, en warmte om je heen daar.

    Groetjes : smiley


  • 19 Januari 2023 - 07:49

    Sonja:

    *Bloos* schitterend schat, dank je wel!

    Jij bent de wereld voor mij.

    Uit de bundel van Weemoedt.

    Dyslect

    Kom je ooit weer

    terug bij mij?

    En hoe lang zal

    dat nog duren?

    Deuren gaan zo

    traag voorbij.

    Sorry, ik bedoel

    de uren.

    Geniet in Australië, ik wacht op je.

    Veel liefs,

    Sonja


  • 19 Januari 2023 - 09:23

    Karolien :

    Zoooo lief!!!!


  • 19 Januari 2023 - 09:36

    Pa En Ma.:

    Echte liefde kent geen grenzen.


  • 20 Januari 2023 - 12:26

    Jolanda:

    Leuk om te lezen. Heel veel plezier samen!


  • 20 Januari 2023 - 20:55

    Chereldino :

    Ik wist niet dat je zo romantisch was. [e-1f60d] Heel veel geluk samen!


  • 22 Januari 2023 - 09:36

    Diana:

    Wow wat mooi [e-1f929]

    veel geluk samen [e-1f970]

    groetjes van Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 74
Totaal aantal bezoekers 49884

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: