Humor - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Humor - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Humor

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

23 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Terug van de zoo, tijd voor de administratie. Lekker gedoucht zit ik nu buiten in onze fantastische hostel. Vanochtend gebabbeld met Darcy over zijn krokodillen. Ze kunnen hun hartslag verlagen tot twee slagen per minuut. En ze kunnen tot ruim zeven uur onder water blijven zonder adem te halen. Grappige extra informatie. Deze keer was het Darcy die alle bladeren wegblaasde. Maar zelfs Michiel harkte vandaag rustig door.

Vanmiddag om ongeveer half twee hoorden we dat er een donatie was binnen gekomen van 1000 Australian dollars, ongeveer 650 euro speciaal voor TARC. De mensen die dit geld hadden gegeven zouden over een uur even komen kijken. Dat zorgde even voor stress, want dan moet alles er natuurlijk spik en span uit zien. Dus ging ik snel aan de slag. Gelukkig had ik natuurlijk gisteren en eergisteren al veel gedaan, maar in een zoo wordt alles weer heel snel vies. Er lag al weer nieuwe poep op de grond. Dus mijn actie was echt wel weer nodig. Ach, ik hou wel van nuttige klusjes. En ook het washok kreeg van mij een snelle beurt, ook allemaal heel ranzig. Net daarvoor had ik met Nathalie nog de kooitjes in TARC schoon gemaakt. Ik mocht de verschillende vogels uit de kooien halen en ze in een andere zetten. Helaas was er een klein parkietje die op het laatste moment toch nog ontsnapte. Ach, het was gisteren ook bij Blake gebeurd. Wij er achteraan met een klein schepnetje. Maar we hadden 'm vrij snel weer te pakken. Blijft lastig dit. De vogels kunnen zo razend snel zijn. Maar sommige zijn ook heel makkelijk en lief.

Een ander klusje vandaag was bird press. Dan loop je weer door het restaurant met een vogel op je arm, deze keer had ik Elvis, een rood staartige kakkatoe, en dan mogen de bezoekers hem op hun arm nemen, en foto's maken. Leuk om te doen. Een jong meisje sprong wel in tranen omdat de klauwen van zo'n vogel best scherp zijn. Maar over het algemeen vindt iedereen dit wel leuk. Sommige mensen stellen wel lastige vragen, die ik helaas nog niet allemaal kan beantwoorden. Hoe oud kan zo'n vogel worden? Geen flauw idee, haha. Heel oud.

Ik sta zelf nu op ongeveer 500 foto's in totaal. Ik lig dus aardig op schema. Ik heb best veel leuke. Ik gooi er na dit verhaaltje nog even een kangoeroe op hier. Ook leuk.

Ook vandaag weer mijn dagelijkse babbeltje met onze kok, deze keer Annie. En er is Gonzalo in de keuken, die ik nu Messi noem. Hij komt uit Argentinië en dus heb ik hem gezegd, man I hate your country, terrible. Dit natuurlijk omdat het Nederlands elftal heeft verloren van Argentinië op het afgelopen WK. Ja, humor is heel belangrijk in zo'n project. Ik merk soms dat mijn grappen niet aankomen, haha. Er lag een briefje bij onze plek waar we ontbijten en lunchen. Er stond op dat er morgen een meeting is voor de keepers om 230 u pm. Dit was natuurlijk een typfoutje. Het moest zijn 2.30 u pm, met een punt ertussen dus. Dus ik zei, deze vergadering is heeeeel erg laat. Maar zo'n grapje wordt dan niet begrepen door Sofie en Michiel. Jammer. Dat is wel een beetje wat ik mis, iemand met mijn soort van humor. In Israël had ik Thijs, in India had ik Praveen, in Indonesië was het Attila, in Ecuador Seb en Charlie en in Zuid-Afrika Nico. Hier zit mijn maatje in Amsterdam. Ik denk wel dat zij om mijn grapje had kunnen lachen... De tijd wordt hier dus in pm en am ingedeeld. Het is in Australië nooit 22.00 u. Dan is het dus 10 u pm.

Tot zover weer. Het blijft leuk om jullie reacties te lezen. Leuk dat mijn ouders nu zelfs soms reageren ook op reacties van Sonja. Ik geniet er van... En ik zag Jolanda, ook leuk dat jij mee leest, en Jeroen van Dillenburg. Echt leuk dat zoveel mensen me volgen.

OH ja, nog iets, morgen een dagje vrij. Ik heb geruild net Sofie zodat zij met Michiel op woensdag een toer kan gaan doen. Op vrijdag hebben we met z'n drieën een toer vanuit Wildlife Habitat. Ik ben benieuwd wat we dan gaan zien. Jullie gaan het lezen.


  • 23 Januari 2023 - 09:07

    Sonja:

    Hoi Karel,

    Wat een vooruitziende blik van jou om de TARC eerder al schoon te maken!

    Humor met geduld voor de vrijwilligers in Port Douglas:

    Sam en Moos lopen over straat. Sam stottert nogal en tijdens het lopen zegt Sam ineens: "K..k..kijk eens w..w..wat een m..m..m.mooie vrouw d..d..daar loopt." "Waar?", zegt Moos. "T..t.te laat, loopt n..n..net de winkel in.", zegt Sam. Na een tijdje zegt Sam weer: " K..k..kijk eens, w..w..wat een mooie a.a..auto daar r..r..rijdt." "Waar?", zegt Moos een beetje geïrriteerd. "T..t..te laat",zegt Sam weer,"r..r..rijdt net d..d..de hoek om."

    Na een tijdje zegt Sam weer: "K..k..kijk daar eens.........." "JA", zegt Moos echt boos, "ik heb het allang gezien."

    Zegt Sam: "A..a..als je het a..a..allang g..g..gezien hebt, w..w..waarom ben je er d..d..dan i..i..ingetrapt."

    Blijf lachen!

    Liefs,

    Sonja


  • 23 Januari 2023 - 14:01

    Helga Klaverveld:

    super verhaal weer, 1 ding is zeker je leert en beleeft een hoop. tot het volgende verhaal groetjes Helga.

    ps mijn zoon vind de foto van de krokodil heel gaaf


  • 23 Januari 2023 - 17:20

    Jolanda Verbeek :

    Ontzettend leuk om je avonturen te lezen Karel!

    Bijzonder wat je allemaal meemaakt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 54
Totaal aantal bezoekers 49895

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: