Langzame dag - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Langzame dag - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Langzame dag

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

25 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Een nieuwe dag, de eerste om te gaan werken voor Anton, Nadia en Sonja. Leuk, ik was vandaag de enige ervaren volunteer, Sofie en Michiel hebben een toer. Ik mocht dus vandaag veel uitleggen en les geven, grappig. In de wondere wereld van het harken, valt nog best veel te vertellen.

Daarna hadden we weer ontbijt natuurlijk, dus dat ook uitgelegd. Even met Annie kletsen en daarna mocht ik meelopen met Julie op R2, de reptielen. Ik heb eerder geen woord gelogen. Op reptielen valt geen bal te doen. Het sloeg eigenlijk nergens op. Julie, een beetje verlegen jonge Deense vrouw die hier na haar vrijwillige werken is blijven hangen, ze is dus best nieuw, heeft het hele park 10 keer doorlopen vandaag. En ik hobbelde er vrolijk achteraan. Ze liet me alle vitrines zien met interessante slangen, hagedissen en kikkers bijvoorbeeld. Hier en daar maakten we een raampje schoon, of een waterbakje, maar veel meer was het niet. Dan liepen we 30 meter naar een hok, Julie keek erin, ze zei, ik denk niet dat er hier dieren in zitten, en dan liep we weer terug. In TARC had ze een bakje nodig voor krekels in te doen, maar het juiste bakje stond niet waar hij zou moeten staan. Dus liepen we samen 50 meter naar een keukentje, achter de schermen om het bakje te halen. Weer terug voor de krekels (die in grote getalen uit de bak sprongen), terwijl er in TARC ik weet niet hoeveel andere bakjes te vinden zijn. Efficiënt werken ver te zoeken. Het was wel leuk om de krekels te geven aan de hagedissen. Met een pincet stopte ik ze in hun mond. Toch gek, je eindigt wel het leven van een dier, door die te geven aan een ander dier...

Ook leuk was het om de reptielenshow van Jason te zien. Echt heel interessant. Hij legt dan aan het publiek, ongeveer 30 mensen in totaal, dingen uit over slangen, hagedissen en tot slot de krokodillen die ook eten krijgen dan. Met een microfoontje is hij goed te verstaan. Tegelijk ging er iemand op de foto met een kroko. Je zwemt dan met een kroko maar er zit natuurlijk glas tussen, wat je op de foto niet ziet. Spectaculair, maar je moet wel je portemonnee trekken, 200 euro. Wij krijgen korting. Deze show was tegelijk zo'n beetje het enige wat Jason vandaag gedaan heeft. Maar eerlijk is eerlijk, hij deed het wel heel goed. Darcy heeft alles voor hem gefilmd, ook leuk. Voor op de social media.

Een langzame dag dus. Morgen weer een vrije, dan ga ik een fiets huren, (20 euro), rondje fietsen hier. Schijnen mooie dingen te zijn.

Gelukkig leest schooljuffrouw D weer mee. Ik heb hier en daar een typfoutje gemaakt. Verleden tijd van hij blaast is hij blies, en niet blaasde, maar dat vind ik toch mooier klinken. En kakkatoe moet zijn kaketoe, als ik het goed heb. Oeps, ik ga er op letten. Correct me if I'm wrong... Ik probeer echt zo min mogelijk foutjes te maken hier, lees alles altijd na, maar helemaal perfect zal het wel nooit worden. Dus D, succes met het zoeken naar verbeteringen weer, net als op mijn vorige reis.


  • 25 Januari 2023 - 08:59

    Pa En Ma.:

    Hep jei noch veel last van de mugen?

    D doe je best.


  • 25 Januari 2023 - 11:54

    Sonja:

    Reptielen hebben weinig zorg nodig, begrijp ik hieruit.

    Een terrarium met reptielen is dan minder werk dan een aquarium, een hond of kat. Je moet alleen van reptielen houden.


  • 25 Januari 2023 - 18:13

    Dé:

    Oh, ik dacht juist tot jij de pervecsionist was

    [e-1f602][e-1f602]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 68
Totaal aantal bezoekers 49885

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: