Mammals - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Mammals - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Mammals

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

29 Januari 2023 | Australië, Port Douglas

Twee dagen op mammals gewerkt, zoogdieren, samen met Hellen. Een leuke vrouw uit Frankrijk, met een mooi Allo Allo-accent. Gisteren was het in de ochtend takken zagen voor twee boom kangoeroes. Het was nog een lastig klusje, want het was belangrijk dat we verschillende soorten bomen nodig hadden. Sommige bomen waren juist niet goed, dus Hellen moest heel goed opletten dat we de juiste takken meenamen, twintig in totaal. En de takken mochten de grond niet raken, heel belangrijk (tegen bacteriën). Ze zaagde ze af met een zaagje aan een stok. Het was met de auto buiten het park. De eerste plek ging niet door omdat we in een file terecht waren gekomen. Er lag een boom op de weg. Gelukkig waren er nog meer plekken om te zagen. In de zoo deden we de takken in twee kooien. Het was een leuk klusje wat we morgen weer gaan doen.

Verder nog wat eten rond gebracht en kooien schoon gemaakt, van batons, possoms, frog mouths en koalas. Het is moeilijk om de dierennamen hier te vertalen naar het Nederlands, omdat dit allemaal Australische dieren zijn, en ze komen dus niet in Europa voor. Ik moest het aantal drollen tellen en alles werd netjes genoteerd. En ook moest ik mijn schoenen uit en laarzen aan voor de hygiëne. Ook heb ik wat ramen schoon gemaakt. Sommige zoogdieren zitten in nocturnal achter glas, in het donker dus, het zijn nachtdieren.

Deze ochtend ook nog houtsnippers gebracht naar de cassuaris vogels, omdat het door de regen heel modderig was geworden. In totaal twaalf kruiwagens vol snippers. Een leuk fysiek klusje.

Als Christina met Adam gesproken heeft, hebben Michiel en ik vanaf morgen of overmorgen een leuke extra klus. Ze hebben het goed gekeurd dat ik achter de schermen alle zooi op ga ruimen. In mijn eerste verhaaltje over de Habitat schreef ik al over alle rommel hier. Er ligt zoveel zinloze troep, niet normaal. Ik vind het een nuttig klusje, in ieder geval veel nuttiger dan het zinloos harken, (Adam blies weer al onze bladeren weg vanochtend met de bladblazer), en daarom heb ik er zin in. Alles moeten we dan ordenen en verplaatsen naar een klein open terreintje, vlakbij allemaal. We gaan het allemaal mooi voor ze maken. En dat maakt mij dan ook weer blij.

De eerste vraag is binnen gekomen. Diana, we voeren de krokodillen hier door het eten, grote stukken vlees, over het hek te gooien. Het is nog wel lastig, omdat elke kroko moet eten natuurlijk, dus moeten we er voor zorgen dat niet eentje alles wegkaapt voor de rest. De grote krokodillen worden uit elkaar gehaald als we ze voederen. Het dominante mannetje (4 meter lang) wordt apart gelokt, zodat de vier vrouwen (ietsje kleiner) apart hun vlees krijgen, anders zou het mannetje alles opeten. Hij krijgt zijn eten aan een touw met hengelstok om er ook een beetje mee te kunnen spelen. Zo gaat dat.

Ja D de top vijfje komen er zeker weer aan. Ik doe dat halverwege mijn reis. Ik ben nu op een derde, dus nog even geduld. Ik ga weer leuke categorieën bedenken, bedankt voor de tips.

En Britt, gefeliciteerd. Ik ga kijken of ik ze hier aan het zingen krijg. Ook leuk dat Esther heeft gereageerd. Welkom hier in mijn dagelijkse blog!

Ondertussen gaat het niet zo goed met onze Anton. Hij zit niet lekker in zijn vel. Ik hoop dat hij snel zijn draai kan vinden, want voorlopig geniet hij er nog niet van. Met Nadia en Sonia (je schrijft het dus met een i, Sonia), gaat het heel goed. Ze hebben inmiddels hun plek gevonden in onze groep. Leuke meiden...

Morgen nog meer zoogdieren hier...


  • 29 Januari 2023 - 08:38

    Pa En Ma.:

    Is er een mooiere baan

    dan in een zonnig dierenpark

    met alleen maar een bezem en hark

    langs vogels en vlinders te gaan?


  • 29 Januari 2023 - 08:40

    Britt :

    Dankjewel Sonja,

    Heel lief.

    Karel het is ook echt wel typisch jij om altijd maar bezig te zijn en te poetsen [e-1f609]

    Al lezende ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar de afstand die je lopend in de zoo, dagelijks aflegt.

    En je verhalen doen me denken aan een kinderboekenserie die ik vroeger heel wat heb gelezen en misschien ken jij deze ook wel; Lotje in de dierentuin van Jaap ter Haar. Als je tijd over hebt kun je Google alles vragen [e-1f609]

    Fijne dag!


  • 29 Januari 2023 - 10:26

    Sonja:

    Namen …….

    Heel lastig om te onthouden soms.

    Hellen doet me denken aan het Hellenisme.

    Ik hoor Helene (uitspraak zonder H op zijn Frans), Helena (Grieks variant).

    Sonja, Sonia en Sonya.

    De Australische dierennamen niet vertalen :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 49884

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: