Moe - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Moe - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Moe

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

04 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Ja, de titel vat mijn gevoel van vandaag goed samen, ik was een beetje moe vandaag. Dat is vrij logisch als je pas om 1.00 u gaat slapen en er dan weer uitkrabbelt om 6.00 u. Alles ging vandaag op halve kracht. Ach, niemand die zich daar druk om maakt. Ik heb vandaag gewoon geharkt de eerste twee uur, en dus niet verder opgeruimd achter de schermen. We waren maar met z'n tweeën vandaag, Michiel en ik. Anton trok het niet na gisteravond, en Sonia en Nadia waren vrij. Wat is er dan allemaal gebeurd gisteravond, hoor ik jullie denken... We hebben een afscheidsfeestje voor Sofie gevierd. Eerst lekker eten en daarna tot 00.15 u wat gedronken in een kroeg met zelfs live muziek. Ja, Sofie is dus vanochtend om 10 u vertrokken. Toch wel heel jammer, ze was echt ongelofelijk leuk. Altijd vrolijk, en ze heeft met volle teugen genoten hier. Ze reist nu naar Sidney, zoals ik dat ook ga doen. Daarna gaat zij ook nog naar Nieuw Zeeland. Bij het afscheidsfeestje waren ook keepers Nathalie, Helene en Julie gekomen, heel gezellig.

Ondertussen heb ik al wel aardig wat opgeruimd achter de schermen, het ziet er steeds beter uit. Gisteren heeft Nadia heel goed geholpen. Grappig, klusjesman Jason (niet te verwisselen met reptile boy Jason) is echt boos op mij nu door the project (zoals ik het hier noem). Hij ziet een bijdehante Nederlander zijn zooi opruimen. Ik vind het prachtig. Ik vroeg hem gisteren een kleine hoek even schoon te blazen met de bladblazer. Blaast hij vervolgens 10 seconden links, 10 seconden rechts en hup, weg was ie. Daar heb ik natuurlijk geen bal aan. Haha, ik ga lekker door met mijn project, ook als ik daar iemand mee irriteer. Adam, de baas van Jason, is wel heel enthousiast, dat is veel belangrijker.

Verder was mijn dag vandaag niet zo spectaculair. Ik had weer een M2 met Shannon, en dus waren er weer een paar taakjes als vanouds, zoals de koala hokken schoon maken. Ik weet inmiddels uit het hoofd wat ik dan moet doen. En vandaag veel fruit en groente gesneden, o.a. voor de bettongs (die ik eerder battons noemde). Het zijn grote ratten, met een vleugje kangoeroe. Super leuk diertjes. We hebben net twee nieuwe.

Vanochtend hadden er weer onze bijna vaste chauffeur naar ons werk. Heel vaak zitten er toeristen in ons busje, en dan vindt de chauffeur het leuk om de vrijwilligers een interessante vraag te stellen over de dieren van onze Wildlife Habitat. Ter info dus voor die andere meereizenden. Grappig.

Ik heb inmiddels de foto's binnen van onze fantastische snorkel toer over GBR, twee honderd stuks. Even bekijken of ik er eentje met jullie delen kan, later, dat moet ik met mijn tablet doen. Ik typ nu op de smartphone.

Tot zo ver. Tante Corrie, ook welkom op mijn blog hier. En had ik Erica al genoemd? Er lezen zoveel mensen mee. Leuk...


  • 04 Februari 2023 - 07:41

    Sonja:

    Lekker vanavond op tijd naar bed[e-1f600]


  • 04 Februari 2023 - 09:49

    Britt :

    Ik mis je hier op Dillenburg gewoon, is toch anders als "onze" Karel er niet is....

    Vooral stil[e-1f609]

    Oh ja, en ik moet even zeggen dat alles nog gewoon is, zoals het was..


  • 04 Februari 2023 - 10:01

    Diana:

    ik heb gekeken wat een bettong is super leuk!

    ik mis je

    Diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 49903

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: