Goed geslapen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Goed geslapen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Goed geslapen

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

05 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Ja, ik heb goed geslapen. Ik ben gisteravond om 18 u gaan liggen, en heb twee uur geslapen. Toen was ik er weer. Lekker soepje voor mezelf gemaakt, nog wat Wordfeudjes gelegd en toen om 22.30 u weer verder geslapen. Vandaag was ik weer fit.

Begonnen met the project. Deze keer heeft Anton geholpen. Het gaat langzaamaan beter met hem. Hij begint zijn draai te vinden, praat wat meer en heeft er meer lol in, heb ik het idee. Hij vond het opruimwerk wel zwaar geloof ik. Dat is het ook, en daarom vind ik het leuk, maar dat begrijpt niemand. Shannon zei gisteren, wat laten ze jullie nou toch weer een vervelend klusje doen. Ik zei, nee, ik heb het zelf aangeboden. Haha. Hoofdschuddend liep ze weg. Vandaag was het veel harken. Een strook van 60 meter helemaal schoon gemaakt. Het wordt steeds mooier. Adam was er vandaag weer, hij is ook blij. Jason heb ik niet meer gezien.

Verder met Laughlin (die naam zal ik wel weer fout spellen hier) gewerkt vandaag. Was gewoon een normale leuke dag. Ik heb veel gedaan. Koala hokken schoon gemaakt, vier klikos (die we gebruiken voor takken met bladeren) leeg laten lopen, schoon gemaakt en weer gevuld, de grote kooi van een groepje bettongs schoongeharkt en ook mijn minst favoriete klusje tot nu toe, gras uit de grond trekken in de bloed verziekende hitte, heel zwaar. Morgen wordt min of meer dezelfde dag, zei Laughlin. Vind ik wel fijn, weet ik precies wat er van me verwacht wordt. Hoef ik niet steeds dingen te vragen. Voor mijn blog is het ietsje minder boeiend. Maar ja jongens, zo gaat het hier. Sommige dingen moeten gewoon gedaan worden. Ik werk hier overigens met mijn zelfbedachte motto:

Het werk is klaar

als het er aan het eind zo uitziet

dat je er niet aan begonnen was

als het er aan het begin

zo uit had gezien.

Dus als ik een pad moet harken waar 10.000 bladeren op liggen, hoef ik niet door te harken tot alles helemaal weg is. Als er bijvoorbeeld nog 8 bladeren liggen, was ik nooit aan dat klusje begonnen, en dan ben ik dus klaar, snappen jullie? Is een goede manier van denken, zelfs voor een perfectionist.

Het eten was weer super, Tony had heerlijke fish and chips deze keer. Compleet met muffins, fruit, broodjes, bacon en worstjes. Het is bijna altijd te veel, en zo lekker... En een aardige man Tony. Messi was er ook weer...

Ik lees dat ik gemist word op Dillenburg, en dat er niets veranderd is. Ik mis mijn oude ritme en werk hier ook, maar ik heb daar nauwelijks tijd voor. Ik zit hier zo in mijn eigen bubbel. Voor alle bewoners en begeleiders daar: weer heel veel groeten. Leuk dat jullie zo trouw meelezen.

Kijken wat de avond brengt hier. We gaan in ieder geval Yatzee spelen. Nadia vroeg er net naar. Yatzee spelen kan ik elke avond, leuk.


  • 05 Februari 2023 - 07:38

    Kirsten:

    Veel plezier met yatzee !! ik ga de clienten hier wel helpen hoor. Het is inderdaad een stuk saaier zonder jou op dillenburg...Maar jou avonturen klinken beter haha....


  • 05 Februari 2023 - 10:02

    Sonja:

    Laughlin heb je goed geschreven. Een verslag van een normale leuke dag is mooi om te lezen!


  • 05 Februari 2023 - 10:18

    Britt :

    Hey Karel,

    Iemand kunnen missen heeft ook een mooie kant.

    Dan heeft degene ook een niet te missen indruk achterlaten.[e-1f609][e-1f609]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 55
Totaal aantal bezoekers 49900

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: