Waar is de possom - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Waar is de possom - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Waar is de possom

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

06 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Vandaag verliep alles soepeltjes. Ik had weer een M2 met Laughlin. Het was niet precies hetzelfde als gisteren. Ik heb hooi gelegd in de grote bettong enclosure, waar de kleine beestjes op kunnen slapen. Maar het zijn nachtdiertjes, dus ze slapen overdag. Om het hooi op de goede plekken neer te leggen moest ik ze dus toch echt wakker maken. Waren ze niet zo blij mee. Het leuke is dan wel dat de bezoekers ze ook kunnen zien. Ik vertel ze er dan wat extra's bij, leuk om te doen. Bettongs are a mixture of a rat and a kangooroo, the small species, wallabies...

Verder weer veel groente en fruit gesneden, de nail tales wallabies enclosure schoon geharkt en water en eten gegeven. En aan het eind moest Laughlin samen met Helene de possom, een klimdier, vrij groot, en aardig gevaarlijk, hij kan bijten, in het hokje waarin hij slaapt verplaatsen naar een aparte kooi. Hij is ontzettend geil, zei Laughlin, en dan kan hij agressief worden en avances maken met de bettongs in zijn kooi. Dus het hele slaaphokje meegenomen naar zijn nieuwe verblijf. Alleen daar aangekomen, bleek zijn hokje leeg. Geen possom. En terug in de grote kooi (de kooien en hokken zijn echt serieus groot) konden we hem nergens vinden. Het was lastig zoeken omdat het verblijf heel donker is. De dag en nacht wordt er omgedraaid. Als de zoo sluit gaan alle lichten aan. Goed, geen possom, ook niet achter de waterval. Morgenvroeg een nieuwe poging, hij moet toch ergens zitten.

Verder heb ik inmiddels aan een half woord genoeg. Omdat ik meerdere dagen op een rij hetzelfde gedaan heb, gaat alles nu dus heel soepeltjes. Ik vind dat wel prettig. Ik weet nu wat er van me verwacht wordt.

De dag begon vandaag met heel veel regen. The project heb ik deze keer samen met Nadia gedaan in regenponcho. Het was veel harken. Het wordt mooier en mooier. Morgen gaan we vrolijk door, ook dan weer veel harken, en een hoop grote afzethekken verplaatsen. Dat wordt weer fysiek, zweten in de zon. Maar dat liever dan continu regen. Ik heb de hele dag met natte schoenen en sokken gelopen. Mijn weke voeten doen zeer bij elke stap.

Morgen komen er drie nieuwe vrijwilligers. John, Holly en Bettie. Altijd leuk, nieuw mensen. Mogen we weer alles uitleggen. Benieuwd hoe zij zullen zijn. Ik stuur nu een nieuwe groepsfoto mee van de huidige groep, kunnen jullie Nadia, Sonia en Anton zien. Goed, morgen zijn we dan met acht.

Kan ik nog boodschappen doen voor ik beeldbel met Amsterdam, of kies ik voor eerst een mail? Ik moet wel naar de supermarkt, ik heb geen eten. Even goed nadenken... Supermarkt Coles sluit om 20 u, geen haast. Rustig aan, dus in het tempo van Australië...


  • 06 Februari 2023 - 07:54

    Sonja:

    Ben benieuwd of je de possom vindt.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 49902

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: