Gewoon een goede dag - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Gewoon een goede dag - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Gewoon een goede dag

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

11 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Vandaag was gewoon een goede dag. Anton en ik hebben een pad achter de quarantaine geharkt voor het ontbijt, en de plek naast de foodprep. Scotty was er wel, maar hij liet zich niet zien. Dus geen irritaties vandaag. Adam was er weer niet. Dus we konden die paal en wat andere rommel vandaag niet opruimen. Ook vandaag was het ontbijt weer top. Wafels, broodjes, ei, worstjes, het was allemaal weer heerlijk. En natuurlijk even kort gebabbeld met Gonzalo en Tony.

Na het ontbijt heb ik gelijk met Julie afgesproken dat ik Helene vandaag ging helpen. Julie was daar blij mee, want ze moest vandaag opnieuw Kacey inwerken op de reptielen. Arabele stond vandaag ook op R2, en dus ook bij Julie. Bizar natuurlijk, hadden we met zijn vieren rond moeten lopen de hele dag. Dus Arabele ging naar de foodprep, groente en fruit snijden. Iedereen happy. Helene was heel blij met mijn extra klusjes van gisteren. Zij is iemand die het ziet en waardeert. Leuk. Het was heel gezellig vandaag met haar. We schoten beide in de lach toen ik uit gleed en op mijn kont langs een plas water eindigde... Met Helene dus een goede dag gedraaid. Takken zagen buiten het park (ze mochten weer de grond niet raken natuurlijk), de kooien van Quinton en Ruby schoon gemaakt, eten uitgedeeld aan de gliders en frogmouths en de bettongs. Het wordt allemaal langzaamaan gewoon.

Maar pa, de schoonste dierentuin gaat het niet blijven. Alles wordt ook weer heel snel vies. We moeten blijven schoon maken. Op de plekken waar ik veel plastic en ijzer heb opgeruimd wordt al weer nieuwe zooi neer gegooid. Ach, ik blijf het gewoon eigenwijs opruimen. Als ik weg ben volgende week zal het wel weer gaan aangroeien tot wat het was voor the project. Maakt niet uit. Voor nu is het misschien wel inderdaad de schoonste dierentuin. Daar ben ik al lang blij mee.

We hebben echt een gezellige groep. Arabele is wat stil, maar Bettie en Holly hebben genoeg te vertellen. Anton komt ook wat meer los, hij wordt steeds spraakzamer, leuk om te zien. Nadia en Michiel zijn ook nog steeds geweldig en ook Will is heel grappig. Zijn Engels is heel moeilijk te verstaan, hij heeft een enorm accent, ik weet niet goed waarvandaan precies. Ik heb het idee dat Sonia het ook wat meer naar haar zin heeft. Allemaal leuke mensen, maar wel erg jong. Michiel is met 25 jaar de oudste, volgens mij.

Verder niet heel veel te vertellen vandaag. Morgen ben ik precies op de helft van mijn totale reis. Gek. Het is zo snel gegaan. Ik ben heel benieuwd hoe de tweede helft gaat worden. Het zal allemaal weer hier te lezen zijn.


  • 11 Februari 2023 - 08:46

    Sonja:

    Een mooie dag, gelukkig heb je niet bezeerd door het uitglijden.


  • 14 Februari 2023 - 14:25

    Diana :

    Blij voor jou [e-1f618]

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 69
Totaal aantal bezoekers 49904

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: