Toch nog wat te doen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Toch nog wat te doen - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Toch nog wat te doen

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

12 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Vandaag stond ik weer op R2, weer met Julie en deze keer ook met de nieuwe keeper Kya. Maar gek genoeg had ik toch een volle dag. Julie moest het dus toch weer aan twee mensen uitleggen. Ze deed het heel goed.

De dag begon met nog een keer de kleine kangoeroe Ethan een fles geven. Weer zo schattig. Veel harken en opruimen rond de foodprep. Christina liep langs en zei, wat moeten we nou dan zonder jou volgende week. Zo lief.

Na het geweldige ontbijt dus de reptielen gedaan. Wat planten in een terrarium gedaan. En daarna alles goed nat gesproeid. Daarna een grote plastic bak schoon gemaakt voor een kleine krokodillen verblijf, samen met Anton. Toen was het weer tijd voor de reptielenshow. Julie liet mij de lizzard, een skink met een grappige blauwe tong dragen, (ik stuur hierna een foto mee). Die ging ze gebruiken voor de show, want deze keer deed Julie hem. Ze deed het echt heel goed, leuk om te zien. Heel ontspannen en informatief. Het tweede gedeelte over de krokodillen deed Darcy deze keer, ook goed, vol met passie voor die mooie beesten. Ik keek nog even mee met twee bezoekers die gingen zwemmen met de krokodillen. Dat doen ze tijdens de show, zodat ze de kroko's Ton en Big Al maar een keer hoeven te voederen. Je betaalt iets van 200 euro, maar dan sta je wel op de foto met een echte grote kroko, en het dikke glas ertussenin zie je dan niet op de foto, dat is het idee. Want echt zwemmen met deze rakkers kan natuurlijk niet.

Na de lunch nog een vijvertje schoon gemaakt, wat dieren gevoederd, salamanders met een pincet krekels gegeven, en wat kikkers een handvol maden. Hoort er ook bij.

Vanavond hebben we een feestje bij Nathalie en Julie. Zij wonen samen in een oude dierentuin, echt waar. Volgende week gaat Helene er ook wonen. We zijn welkom vanaf 18 u, gaan daar wat eten, pizza, en blijven dan wat hangen. Kacey en Jason brengen ons heen en terug. Maar Kacey wil wel weer vroeg terug, ze moet morgen werken. Ik ga dan wel met haar mee, ben ik ook op tijd terug, wel fijn. En ik moet morgen ook werken, dus...

Gisteren zijn we met de groep wat wezen eten in het restaurant naast onze hostel. Gezellig. Ik had rijst met kip, heerlijk. Met een colaatje.

Dat was mijn zondag. Maar eerst nog een gezellige avond. Nu even een six-packje kopen, kan ik lekker wat biertjes drinken zo...


  • 12 Februari 2023 - 07:54

    Sonja:

    Ze zullen jou erg missen volgende week. Goede indruk achtergelaten.


  • 12 Februari 2023 - 08:56

    Dé:

    Maybe nog wat te vroeg voor conclusies, maar je klinkt een beetje alsof dit je laatste betalende vrijwilligers trip is. In ieder geval goed dat je er nog een eigen reis achteraan hebt geboekt. Free at last [e-1f60e] Als volger verheug ik me nu ook al op díe verhalen!


  • 15 Februari 2023 - 17:37

    Josje:


  • 15 Februari 2023 - 17:40

    Josje:

    Hey Karel, ‘oud collega’

    Leuk om jou te lezen.

    Knuffel van mij en groetjes van Guus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 62
Totaal aantal bezoekers 49899

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: