Laatste day off - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Laatste day off - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Laatste day off

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

16 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Mijn medevrijwilligers zitten nu aan het ontbijt in de Habitat, na een hele ochtend harken in de stromende regen. Ik heb weer een day off. Het kwam hier een uur geleden met bakken tegelijk naar beneden. Niet normaal. Nu is het redelijk droog maar nog wel heel erg bewolkt. Ik heb net lekker ontbeten, ik zit nu met een kopje koffie in de dining room. Die is wel half open, maar ik zit onder een prima afdak.

Gisteravond nog met alle vrijwilligers behalve Sonia (ze blijft zich afzonderen, erg jammer, ze heeft het niet naar haar zin) in het dorp hier een heerlijke burger met patat weg gegeten. Het is een heel gezellige groep. En Jacob is ook inmiddels onderdeel van onze vriendengroep, ook al werkt hij dus niet in onze zoo. We hebben een mooi team zo. Ik zet de foto van ons etentje hierna erop.

Gisteren drie keer verloren van Jacob met poolen. Hij is gewoon beter. Ik kon me niet goed concentreren. En bij pool is concentratie 70%, echt waar. We moesten voor we gingen spelen wel eerst de ballen zoeken. De avond ervoor hadden wat dronken sukkels de ballen tot bij het zwembad laten rollen, zonder ze even op te pakken. De zwarte bal is nu nog steeds weg. Gelukkig hebben we nog reserve rode en gele, waarvan er nu eentje moet doorgaan voor de zwarte. Ja, idioten heb je overal, ook tussen relaxte reizigers.

Leuk om te schrijven, we hebben nu een stelletje in onze groep, echt grappig. Will en Arabele zijn verliefd. Liggen samen in het zwembad tot diep in de nacht, romantisch in elkaars armen. Het begon op Valentijnsdag, de perfecte dag om voor iemand te vallen. Ik gun ze een mooie tijd samen.

Mijn vrouwtje zit nu in Spanje, Malaga. Ze heeft haar verdiende (ze heeft de laatste tijd echt veel gewerkt en drukte gehad) vakantie van 8 dagen daar. Schat nogmaals, als je dit leest, heel veel plezier. Lekker genieten. Jammer dat de zee te koud is om in te zwemmen.

Amerens heeft gereageerd, leuk. En Jackie liet mijn kangoeroe foto aan de kinderen op haar werk zien, zo ontzettend lief en leuk. Echt fantastisch hoeveel reacties ik krijg. Oh ja, en Britt leest nog steeds alles. Fantastisch. Hartverwarmend.

Het is inmiddels weer gaan regenen. En precies nu is de pauze op de zoo voorbij, haha. Ik hoop dat ze hun regenjassen mee hebben. Ja, want het regende dus toen ze weggingen...

Verder een rustige dag weer. Het plan om een flinke wandeling te gaan maken, stel ik even uit. Het is echt te slecht weer nu. Gisteren heb ik wel nog het evaluatieformulier voor de zoo online ingevuld. Jullie kennen me, dat heb ik heel eerlijk gedaan. Dus met mijn mening over het schoonmaken (vooral achter de schermen) en de werkdruk en het tempo van de reptielen shifts. Ik hoop dat ze wat met mijn adviezen doen. Ik denk eigenlijk van niet... Maar ik heb ze ook complimenten gegeven. Ze draaien met het hele team wel een fantastische dierentuin. De dieren krijgen heel veel aandacht en liefde. Het was een mooie plek om vijf en een halve week in rond te lopen. Morgen het verslag van echt de laatste dag daar...


  • 16 Februari 2023 - 07:28

    Sonja:

    Je hebt een fantastische tijd gehad. Mooie herinneringen gemaakt. Het wordt nog vervolg.


  • 16 Februari 2023 - 08:28

    Pa En Ma.:

    Dus het regent in Australië ook wel eens.


  • 16 Februari 2023 - 09:16

    Britt :

    Jij zou benoemd moeten worden tot ere-zookeeper van het jaar!

    @Sonja fantastische tijd in Malaga gewenst, vanuit een druilerig Nederland.


  • 16 Februari 2023 - 15:10

    Sonja:

    Britt, super idee! Dank je wel.


  • 16 Februari 2023 - 17:15

    Tineke Plug:

    Nu maar een goede volgende 6 weken Karel, ga er weer van genieten.


  • 16 Februari 2023 - 17:15

    Tineke Plug:

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 51
Totaal aantal bezoekers 49897

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: