Top vijfjes - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Top vijfjes - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Top vijfjes

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

14 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Hallo allemaal,

Voor degene die mijn andere reizen hebben gevolgd, jullie weten wat er halverwege mijn reis altijd standaard voorbij komt, de top vijfjes. Ja D, ze komen nu echt, inderdaad in de traditie van Nick Hornby, High fidelity (mooi boek, gauw gaan lezen). Ik heb er deze keer zeven:

Leukste vrijwilligers/medehostelgenoten.

1.Sofie, aardig.

2.Nadia, grappig.

3.Jacob, gezellig.

4.Bettie, vrolijk.

5.Michiel, georganiseerd.

Leukste keepers/zoo medewerkers:

1.Shannon, super vriendelijk.

2.Helene, gezellig.

3.Nathalie, attent.

4.Blake, altijd geduldig.

5.Christina, betrokken.

Leukste dieren in de zoo:

1.Parkietjes op mijn schouder, grappig.

2.Ethan de kangoeroe, lief.

3.Alle koala beertjes, nog liever, heel knuffelbaar.

4.Cassuaris Airlie en Cas, prachtige kleuren.

5.Alle krokodillen, vooral Big Al, de grootste hier, zo sterk.

(Mmmm, ik heb de kangoeroes, zo relaxed, en de slangen, heel sterk, niet genoemd. Oh ja, en de bettongs, heel grappig...)

Leukste klusjes:

1.Takken zagen met Helene, ze mogen niet de grond raken.

2.The project, opruimen achter de schermen, ik kon een klein verschil maken.

3.Koala hokken en boom kangoeroe hokken schoon maken, overzichtelijk en eenvoudig, wel leuk.

4.Foodprep fruit en groente snijden, gezellig met de groep.

5.Krokodillen voeren, wat een kracht in de kaken.

Vervelendste klusjes:

1.Emails en of blogverhaaltjes nog een keer moeten schrijven, omdat ze, ploep, zo verdwenen waren.

2.Gras lostrekken in de bakkende hitte. Pfff.

3.Eucalyptus takken halen met wespenprik, au, dat deed venijnig pijn.

4.De kleine vogels binnen halen om 14.15 u voor de nacht, soms heel moeilijk, vaak zijn ze niet te vinden. De frogmouths en Neddy zitten wel altijd op dezellfde plek. Die eerst maar doen dan. Blake was hierin absoluut de allerbeste, vogels binnen halen. Ze zijn gek op hem.

5.Onkruid wieden voor Scotty, omdat het me was opgedrongen, daar hou ik niet van.

(oh ja, en niets te doen hebben op R1en R2, saai...)

Leukste wat ik heb gedaan hier:

1.Snorkelen op de Great Barrier Reef, schitterend.

2.Beeldbellen, appen, mailen en Wordfeud spelen met Sonja in Amsterdam, altijd gezellig.

3.Onze gezellige toer naar Cape Tribulation, liedjes meezingen in de auto.

4.Poolen met Jacob, ook al heb ik vaker verloren dan gewonnen.

5.Zwemmen in ons zwembadje, heerlijk ontspannen.

Lekkerste eten:

1.Het ontbijt en de lunch op de zoo van Tony en Annie, zo lekker. Meestal te veel.

2.Mijn eigen pasta met champignonsaus, goed gelukt.

3.Gebroosterd rood... Ehm, geroosterd brood met chocoladepasta, simpel maar lekker.

4.De bananensmoothie van vorige week, ook nog gezond.

5.Pasta carbonara tijdens onze Cape Tribulation toer, heerlijk na een mooie dag.

Dat waren ze weer, mijn lijstjes. Aan het eind van mijn reis doe ik het nog een keer, kijken of er dan ergens nog iets verschoven en veranderd is...

Groetjes.


  • 15 Februari 2023 - 05:02

    Sonja:

    Geweldig de top 5-jes! Parkietjes op nr 1 had ik niet gedacht. Ik dacht de kleine kroko.


  • 15 Februari 2023 - 10:16

    Britt :

    Leuk, en je lieve Sonja staat bovenaan mijn top 5!

    ● Heeft nog geen dag niet op je blog gereageerd!

    ● De verjaardagswens vanuit Australië

    ●Jou tofste blog tot nu toe was die van het grootse duikavontuur.

    ●Van de mooie foto's geniet ik ook mee.

    ●En ook ik heb nog geen blog gemist [e-1f609]

    Geniet er nog lekker van!


  • 15 Februari 2023 - 10:37

    Sonja:

    Hoi Britt,

    Geweldig!

    De groetjes uit Malaga.

    Sonja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 60
Totaal aantal bezoekers 49903

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: