Terug in Cairns - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Terug in Cairns - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Terug in Cairns

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

18 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Ik ben weer terug in Cairns, in hostel Gilligan's, daar waar 41 dagen geleden mijn Australische avontuur begon. Het voelt heel vertrouwd om hier weer te zijn. Het afscheid net van mijn hostel in Port Douglas en vooral van Nadia, Sonia en Jacob was best emotioneel. Eerder al had ik afscheid genomen van de andere zes vrijwilligers die gewoon moeten werken vandaag. Om 7.00 u zwaaide ik hen uit. En gisteren nam ik al afscheid van Lena, zo lief, ze had pinda's en appelsap voor me gekocht (ze wist dat ik daar van hou) en ze had een lieve kaart erbij gedaan. Geweldig. Leuke vrouw. Iedereen hier was zo super gezellig, het zijn allemaal fantastische mensen, die ik waarschijnlijk in mijn leven nooit meer zal zien. Dat maakt me nu echt heel verdrietig. Er ligt een steen in mijn maag. Ik ga iedereen zo missen. Alleen Betty (het is dus met een y en niet zoals ik eerder schreef met ie, sorry Betty) zou ik nog tegen kunnen komen, zij woont niet ver van mijn Sonja vandaan (Osdorp in Amsterdam) en ze werkt in de IJshoeve, dus eens kijken of ik daar, bij haar, de komende zomer een lekker ijsje kan gaan scoren, zou heel leuk zijn.

De nacht was wat kort, nadat ik voor de hele groep gekookt had (twee grote pannen pasta, een vegetarisch, zelfs vegan, omdat Sonia dat is, en een met vlees) en daarna hebben we nog een keer Yahtzee gespeeld. Dat ik met Lena onderaan eindigde kon de pret niet drukken. En de ballen van de pooltafel vlogen vervolgens weer in alle hoeken. Wat was het een mooie gezellige laatste avond. Wat heb ik weer veel lol gemaakt. Zoveel leuke gesprekken gehad, zoveel leuke dingen gedaan. Elke minuut heb ik er van genoten. Echt een top project. Ook in de dierentuin was het fantastisch, zoals ik al schreef. Ik ga deze hele ervaring nooit meer vergeten. Een schitterende herinnering, voor altijd erbij. Samen met de mooie herinneringen die ik nog steeds koester van al die projecten die Ik al eerder mocht doen in de andere landen waar ik was. Voor wie er niet genoeg van kan krijgen, hier op waarbenjij.nu vind je ook mijn eerdere reizen...

Maar ik moet ook verder. Vanaf nu begint mijn reis door Australië langs de oostkust richting Sydney, waar ik op 20 maart naar huis vlieg. Ik ben zo benieuwd wat ik allemaal zal gaan zien en beleven. Jullie kunnen alles weer stap voor stap volgen hier. Eerst maar eens even wat lekkers eten, want ik had geen echt ontbijt vandaag, een half bakje yoghurt, meer niet. Ik kan over anderhalf uur mijn kamer pas in hier. Nog even geduld dus.

Tot mijn volgende verhaaltje.


  • 18 Februari 2023 - 06:50

    Sonja:

    Even wennen weer lieverd, je had het ook zo een leuke groep en een prachtige tijd gehad. Maar je hebt ook weer mooie toeren op de planning staan! Ik ken het gebied tussen Cairns en Sidney ook niet, erg benieuwd hoe jij gaat ervaren.


  • 18 Februari 2023 - 08:14

    Dé:

    En wij, volgertjes in het nog zo goed als kale Nederland, hebben op onze beurt weer genoten van jouw genieten.

    En dóórrrrr, have fun in the sun! [e-1f60e]


  • 18 Februari 2023 - 10:05

    Britt :

    Lieve Karel,

    Weer een prachtig hoofdstuk in het kleurboek van je leven, waar al deze mensen en dieren stuk voor stuk een kleurrijke indruk in achterlaten.

    In staat zijn om iemand te missen heeft heeft ook iets moois, dan heeft zich een indruk gevormd.

    Die jij dan weer mooi in je kleurboek stopt[e-1f609]


  • 18 Februari 2023 - 10:22

    Kirsten:

    nu gaat je reis avontuur beginnen ben heel erg benieuwd naar je verhalen wat je allemaal nog gaat zien en meemaken. Wat vliegt de tijd zeg je bent alweer bijna terug joh hahah....genieten dus !!


  • 18 Februari 2023 - 12:03

    Anouk:

    Heel veel plezier met de rest van je reis Karel!!


  • 20 Februari 2023 - 11:13

    Erica :

    Op naar het volgende avontuur!

    Hoop dat je net zo geniet van je rondreis als dat je hebt gedaan bij de zoo! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 49904

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: