Nog meer dieren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Nog meer dieren - Reisverslag uit Port Douglas, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Nog meer dieren

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

19 Februari 2023 | Australië, Port Douglas

Het is nu 15.30 u, ik ben net terug van een wandeling van zeven en een half uur. Ik ben aardig moe, maar ik heb leuke plekken gevonden.

Ik begon met een wandeling naar een bushalte die ik niet kon vinden. Ik kwam bij de haven van Cairns terecht. Met een mooi uitzicht, bergen op de achtergrond. Na een heerlijke cappuccino en wat vragen lukte het me toch de juiste bushalte te vinden, om de hoek van mijn hostel. Bus 131 nam me bijna niet mee, gelukkig de bus 123 erna wel en bij de volgende halte kon ik alsnog overspringen. De bus bracht me naar de botanische tuinen. Waanzinnig mooi park. Veel tropische planten en een mooie expositie van moderne schilder- en fotokunst, precies waar ik van hou, dat weten jullie. Het was alleen wat klein. De ruimte deed me heel erg aan de Westergasfabriek denken, ook hoog en rond, waar ik elk jaar naar Unseen Foto Fair ga. Leuk om even doorheen te lopen, deze expositie in een tank, zoals ze het hier noemen. En nog een broodje genomen in het cafeetje bij het visitorcentre.

Daarna was ik van plan om naar het Cairns museum te gaan, maar die was gesloten op zondagen, vreemd. Morgen zijn ze wel open, dus dan kan ik alsnog gaan. Daarom werd het het Cairns Aquarium. De prijs van 33 euro was wat overdreven, maar ik heb er wel van genoten. Heel veel mooie aquaria met alle dieren die ik maar kon verzinnen. Schildpadden, vissen, wandelende takken, kikkers, slangen, zeepaardjes en helemaal aan het eind ook nog haaien. Ik plaats een foto van een hagedis, of is het toch een salamander? En wat is dan het verschil? Alles bij elkaar best indrukwekkend, vooral de klassieke tunnel waar je door een zee loopt met overal om je heen ontelbaar veel vissen. Prachtig. Ook hier weer belachelijk veel foto's gemaakt. Uiteindelijk heb ik maar een handje vol nodig, maar ik zag zoveel interessants...

Na een lekker ijsje kwam ik op de ultieme plek voor een popfestival terecht. Een groot vast podium en een mooi groot grasveld ervoor met achterin verschillende etages om te kunnen staan. Ik denk wel plaats voor zo'n 8000 man. Ook de rolstoelers kunnen er perfect op de verhoging staan. Jammer dat er nu niets te beluisteren en te zien was. Alleen lag er een zwerver op het podium, maar dat was niet heel imponerend.

Daarna weer naar mijn hostel gelopen. Ik zit nu op een van de relaxte banken dit te schrijven. Het is een prachtige plek hier. Gisterenmiddag ben ik nog in het zwembad gesprongen, fantastisch. Compleet met mooie waterval. Misschien doe ik het straks nog wel een keer, het is hier behoorlijk benauwd warm. Ik heb voor morgen een toertje in mijn hoofd, vertel ik jullie morgen meer over.

Wat hebben er weer veel mensen leuk gereageerd. Britt is nog steeds een echte trouwe volger. Als ik een top vijfje zou moeten maken van de leukste volgers sta je op twee, Britt. Je snapt wel dat je het net verliest van mijn Sonja. Haha, en mijn ouders staan ook hoog. Het regent hier best vaak pa, veel meer dan ik van tevoren had verwacht. Nu bijvoorbeeld ook al weer.

Nu eerst iets te drinken scoren. Tot morgen.


  • 19 Februari 2023 - 07:55

    Britt :

    Lieve Karel,

    Wat fantastisch weer, en van jouw Sonja "verlies" ik het met niets dan liefde hoor[e-1f609]


  • 19 Februari 2023 - 07:55

    Sonja:

    Zo dat zijn aardig wat kilometers, 7,5 uur wandeling. Veel gezien zo te lezen.


  • 19 Februari 2023 - 09:37

    Pa En Ma:

    Hagedissen zijn landdieren en salamanders zijn amfibieën dus leven ook in het water.

    hadden ze daar ook wandelende parende takken?


  • 19 Februari 2023 - 09:37

    Pa En Ma:

    Hagedissen zijn landdieren en salamanders zijn amfibieën dus leven ook in het water.

    hadden ze daar ook wandelende parende takken?


  • 19 Februari 2023 - 10:07

    Herman:

    Krijgen we van pa gelijk een tweede biologievraag: wat is het verschil tussen een wandelende parende tak en een parende wandelende tak?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Port Douglas

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 67
Totaal aantal bezoekers 49903

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: