Meer kunst, meer dieren - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Meer kunst, meer dieren - Reisverslag uit Rockhampton, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Meer kunst, meer dieren

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

01 Maart 2023 | Australië, Rockhampton

Een flinke wandeling achter de rug, in totaal zeven en een half uur flink doorstappen. Ik ben begonnen, na een broodje bij Subway, in het Museum of Art, waar ik nu ook dit verhaaltje tik. Fantastische kunst, echt heel mooi. Prachtig opgehangen, mooie grote zalen. Een walhalla voor de kunst kijker. Na dit verhaal een foto van een van mijn lievelings schilderijen. De entree was zelfs gratis, mooi meegenomen. Heel boeiend dit.

Toen ging ik terug naar mijn hotel om te regelen dat mijn tassen achter een gesloten deur op mij konden wachten, terwijl ik de stad verder verkende. De eerst volgende stop was een treinen museum. Drie kwartier interessant. Een grote stoomtrein, met leuke wagons er achter, met ouderwetse zitplaatsen. Wel leuk om te zien. En veel items die met treinen te maken hadden, kleding, technische spullen, heel veel. Ik nam nog een Fanta en liep vervolgens verder door Rockhampton.

Er was weinig spectaculairs te zien. Het is een vrij saaie stad. Ik kwam na een grote brug in een mooi park terecht, goed voor een paar foto's, maar niet heel veel. Daarna vond ik een fast-food restaurant waar ik weer wat kon drinken, het was echt heel erg heet, de hele dag. Na deze stop liep ik weer terug naar het hotel, toen ik me bedacht, ik kan nog met de bus naar de dierentuin misschien. In eerste instantie stond ik aan de verkeerde kant van de weg te wachten. Ik kan er maar niet aan wennen dat ze hier links rijden, maar toen ik de halte aan de andere kant zocht en deze niet kon vinden, zag ik wel mijn bus voorbij rijden. Even zwaaien hielp niet, hij reed natuurlijk door. Daarom maar over de brug gelopen en toen daar alsnog de volgende bus gepakt. Die bracht mij vrij rap naar de zoo. Het was niet echt een heel spannende zoo. De Habitat in Port Douglas is veel mooier. Maar toch zag ik nog wat leuke dieren. Een paar apen (die hadden ze in Port Douglas niet), een krokodil, een koala, meerkats (ook niet in de Habitat), vogels, een hagedis en een emu. Ook hier was de entree gratis. Toch wel leuk om nog even mee te pikken.

De busrit terug duurde weer net een halte te ver. Ik keek naar buiten en dacht, hier had ik eruit gemoeten, dus over de brug weer een stukje terug gelopen. En nu begint mijn wachttijd tot vanavond 22 u als ik naar de Greyhound zal gaan lopen. Het is nu bijna 17 u, dus het wordt vijf uur wachten. Eerst maar iets drinken en eten dan.


  • 01 Maart 2023 - 08:11

    Sonja:

    Geweldig gratis entrees.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Rockhampton

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 61
Totaal aantal bezoekers 49906

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: