Weer te oud - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Weer te oud - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Weer te oud

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

12 Maart 2023 | Australië, Byron Bay

Aangekomen in Byron Bay, waar ik al weer te oud ben, ongelofelijk. In hostel Aquarius, die Ik online boekte, mag ik niet verblijven, omdat ik (oh, wat erg) ouder ben dan 35 jaar. Ja, misschien kan ik nog iets regelen, zei hij (hij dacht aan een peperdure private room), maar ik was al weer weg. Naar de volgende plek, YHA. Ook alleen private rooms, niet vanwege mijn leeftijd, maar omdat alles vol zit. Private room rond de 140,- euro per nacht. Dat ga ik natuurlijk niet betalen, dus door naar de volgende, nog een YHA. Ook geen gedeelde kamers meer, privé kamer ook rond de 140,- euro. Een lichte paniek kwam in me op, gaat het wel lukken deze keer? Hoeveel hostels zijn er überhaupt? Het antwoord, ja, het is the Surf House geworden, nota bene de hostel die uiteindelijk het dichtst ligt bij het kleine busstation, waar ik woensdag weer verder reis met de Greyhound, relaxed dus. De lange wandeling van vandaag met al mijn meuk, is dus woensdag ietsje korter, fijn. Een nacht hier kost ongeveer 75 dollar, dat is 50 euro, redelijk. En de eerste indruk van the Surf House is een goede, het is hier in de hal bij de receptie vooral heel erg wit, haha.

De Greyhound-bus rit was vrij kort eigenlijk. Om kwart voor 11 u was ik al hier in Byron Bay, ik had op een half uur langer gerekend. Om precies 7 u waren we vertrokken vanaf het busstation op het grote Centraal Station in Brisbane. Ik kneep 'm even of ik op zondag zo vroeg, ik was er rond 6.15 u, wel door de poortjes kon, maar een vriendelijke man opende met een speciaal pasje het poortje toen ik Greyhound-bus zei. Vlekkeloos dus. Ik was ruim op tijd, kreeg weer stoel 3a in de bus, had mijn plaats naast me vrij, en ook nu weer geen reclamesticker op het raam (had ik eerder wel, dan zie je echt 50% minder), dus ik kon heerlijk naar buiten kijken. Goede rit weer. Muziekje op de oren. Heerlijk.

Ik ben benieuwd hoe spannend Byron Bay precies is, want ik ben hier twee en een halve dag. Dat is best lang, dus maar eens goed bekijken of ik me niet ga vervelen hier. Eerste indruk, het is niet heel erg groot. Er is het meest Oostelijke punt van Australië en natuurlijk ook hier weer strand en zee. Ik moet zeggen dat dat in Brisbane wel even aangenaam was, even geen strand en zee, want het dreigt wel een kleine overdosis te worden. Ik ga zien hoe de kust er hier uitziet. Of ik misschien toch nog op een bepaalde manier verrast word...

Ik zit nu op een goede bank dit te tikken, ik kan pas om 14 u inchecken, over een dik uur.

De Teskey Brothers..., D, nog nooit van gehoord. Ik weet verder echt helemaal niets van de muziek hier, geen flauw idee. Ik heb twee keer in een café live muziek meegemaakt. Een keer al in Port Douglas, een man en een vrouw, die verschillende hits uit de oude doos speelden. Was wel leuk. Verder hier dus even geen muziek verhalen. Sorry. Hier in the Surf House hoorde ik net op de radio Tears for Fears voorbij komen, Everybody wants to rule the world, maar dat bedoel jij niet....


  • 12 Maart 2023 - 08:24

    Sonja:

    Surf House klinkt goed. Gelukkig geef je niet zo snel op.


  • 12 Maart 2023 - 19:31

    Kirsten:

    gewoon te oud nou ja schandalig.... klink allemaal heel erg leuk al word het wel zo langzamerhand tijd dat je terug komt hoor. Iedereen mist je en vraagt naar je de activiteiten dreigen in de soep te lopen ook dus we hebben je weer nodig hoor hahahaha..... geniet er nog lekker van tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Byron Bay

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 59
Totaal aantal bezoekers 49880

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: