Hoey Moey - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu Hoey Moey - Reisverslag uit Coffs Harbour, Australië van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Hoey Moey

Door: Karel

Blijf op de hoogte en volg Karel

15 Maart 2023 | Australië, Coffs Harbour

Ik ben net aangekomen in de volgende kustplaats, Coffs Harbour. Een Greyhound-bus rit van vijf uur. Ik ben netjes bij de bushalte opgehaald door een receptie medewerker van Hoey Moey Hostel. Daar was ik wel blij mee, want de autorit was zeker tien minuten rijden, dat was lopend met al mijn spullen zeker een wandeling van een uur geweest. Ik heb weer een gedeelde kamer met twee anderen. Het is een verblijf van maar een dag, morgenavond al neem ik mijn tweede nachtbus in Australië. Hobbeldehobbel dan dus in het donker, hopelijk kan ik een beetje slapen.

Hier in Coffs Harbour ga ik morgen een rondje lopen (mijn tas mag achter blijven), benieuwd of er interessante plaatsen te zien zijn. De stad is in ieder geval groter dan ik verwachtte. Er is weer veel industrie, volgens mij niet heel veel geweldige gebouwen of sight seeings. Ik heb deze stad uitgekozen omdat het mijn reis naar Sidney verkort. Die is vanaf hier nog negen uur, vanaf Byron Bay dus veertien, dat vond ik wat lang. Vandaar mijn stop hier, waar samen met mij nog maar twee of drie anderen uitstapten. Ik heb al even snel op het strand om de hoek gekeken, twintig meter lopen. Zag er mooi uit. Daar spotte ik op de horizon een mooie grote regenboog. Dat is al vast een goed teken.

Toen ik (na een grote, zwarte koffie) zat te wachten net op de Greyhound was het wel behoorlijk druk. Veel jongeren met backpacks. De Greyhound kwam, en ik bereidde me voor, maar toen werd het me duidelijk, ook in Byron Bay waren er twee Greyhound-bussen. Beide kanten op dus. En ik had al eerder geschreven, van Zuid naar Noord is de reis veel populairder dan hoe ik 'm neem, van Noord naar Zuid. Mijn bus kwam ook al snel, en ik stapte dus met een klein groepje in, en ik werd hierheen gebracht. De vrouwelijke chauffeur werd ingewerkt met deze rit door een andere vrouw, terwijl de rit verder soepeltjes verliep. Helaas weer een sticker op het raam, dus het landschap buiten zag ik weer door een raster, als een soort foto met hele lage resolutie met grote pixels. Ik genoot van mijn muziek, kocht een water en een tosti. Even aan het begin van de rit voelde ik me wat misselijk, maar gelukkig hoefde ik toch niet over te geven. Al vrij snel trok het weg. Slim dat ik water had gekocht, dat was beter voor mijn maag dan melk of frisdrank.

Nu even wat eten in het restaurant / bar naast mijn hostel. Ik lust wel wat nu. Het ziet er wel gezellig uit hier, er is veel bedrijvigheid. Een muziekband is aan het opbouwen. Misschien dus vanavond wel live muziek, dat zou leuk zijn...


  • 15 Maart 2023 - 07:47

    Sonja:

    Mooie tussenstop.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Coffs Harbour

Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 45
Totaal aantal bezoekers 49886

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: