Pub Quiz! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu Pub Quiz! - Reisverslag uit Quito, Ecuador van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Pub Quiz!

Blijf op de hoogte en volg Karel

07 April 2016 | Ecuador, Quito

Er is weer veel gebeurd. Waar zal ik beginnen... Bij mijn broer! Terwijl hij nu druk bezig is met de laatste voorbereidingen van de Popquiz Houten XL die hij morgen gaat houden, en waar ik dus helaas niet bij kan zijn, ben ik gisteren daarvoor in de plaats naar een leuke Pub Quiz in een Iers café geweest. Erg grappig. Dus niet alleen met muziekvragen zoals bij Johan, maar ook met algemene vragen en toch ook hier het raden van intro's. Thema the sun, dus met Here comes the sun van the Beatles (die herkende ik natuurlijk) en Soundgarden met Black whole sun... We hadden ons team Viebra genoemd, vrij naar Cobra, omdat Christoph uit Oostenrijk komt, Emma uit België, en Eric en ik uit Nederland. Dus VIEnaBRusselAmsterdam... We wisten toch zelfs 17 punten van de in totaal 30 te scoren. Dat is meer dan ik bij mijn broer zou halen, denk ik. Maar dat was niet genoeg om te winnen. Johan heel veel succes morgen met je show! Echt jammer dat ik die moet missen...

Verder hebben we hier al aardig wat cervezas gedronken. Biertjes dus. Zoals ik al schreef verblijven we middenin een uitgaansgebied met dus veel bars. Maandag hebben we daarom gepoold, en ook net weer net als gisteren zijn we in een café terecht gekomen. Het was vooraf niet echt mijn plan om zoveel in het uitgaansleven mee te doen, maar ik moet zeggen dat het wel heel leuk en gezellig is. En nog maar een cerveza dan.

Gisteren hebben we (Eric, Emma uit België en Christoph uit Oostenrijk) gewoon een flink stuk gelopen door de stad, die mij nog steeds veel aan Bangalore in India doet denken. Met een groot verschil, de prijzen. Jullie dachten natuurlijk al, wanneer gaat hij die noemen... Het is hier heel duur eigenlijk. De prijzen zijn bijna overal even hoog als in Nederland. Jullie willen niet weten hoeveel ik al heb uitgegeven. Maar goed als je maar een keer in de vier jaar op vakantie gaat... Grappig dat in elke kroeg of restaurant waar je komt een tv aanstaat met voetbal. Vaak ook met het geluid hard aan. Het geeft me het EK-gevoel, wat we dit jaar natuurlijk moeten missen (nog steeds niet verwerkt). Ze zijn echt gek van voetbal hier, vooral van de Spaanse grote clubs.

Nu komen we net terug van de oude stad, waar ik dus zondag al geweest was, maar nu met de andere studenten van de Spaanse les. Dus ook met de Belgische Fien erbij. Deze keer zijn we zelfs op de grote kerk geweest die ik al noemde. Vermoeiend om er te komen maar wel weer een mooi uitzicht. Leraar Pablo gaf ons overal uitleg over de verschillende gebouwen. En toen hebben we nog maar een cerveza genomen... Tussen de regen door. Verder was het vandaag overigens wel heel erg warm. Ik heb zelfs mijn korte broek aan nu.

De lessen Spaans zijn heel erg leerzaam en leuk. Ik leer echt heel veel, maar toch blijft het wel moeilijk soms. Martin gaat eerlijk gezegd best hard door de stof heen, dus ik moet goed opletten en me concentreren. De school is echt heel mooi, netjes en alles tip top geregeld. Vandaag kreeg ik van mijn contactpersoon Jonathan de laatste informatie over mijn project. Dat is leuk, want dan krijgt het steeds meer kleur en inhoud. Zo hoorde ik ook dat mijn werktijden daar van 7.00 uur tot 16.00 uur zullen zijn. Dat zijn gewoon Dillenburgtijden... dat is geen vakantie, haha. Ik ga hier op zondagochtend vertrekken om naar Puyo met de bus te gaan. Een rit van 5 uur. Hoe dat zal worden lezen jullie later.

Grappig ook om nog te vermelden dat in ons huis, waar we nu met vier mensen wonen (Rafael uit België, Emma, Eric en ik) ook een Tim woont. Zijn kamer staat op onze woonkamer en om daar te komen moet hij met een kleine ladder naar boven klimmen. Er is dus geen trap gemaakt. Ze zijn grappig in Ecuador. En ze blijven lachen. Wat ik wel beter vind, is dat ze hier niet zoveel toeteren als in India. Het is hier wel ook belachelijk druk en chaotisch, het verkeer. Maar daar buiten is dus weer iedereen heel relaxed.

Nu is net de salsales begonnen. Niet echt mijn ding, maar misschien ga ik toch even kijken. Het is in de school voor alle studenten. Anders nog even een potje Yahtzee spelen met de dobbelstenen die ik hier gekocht heb, of wat lezen... Eerst maar eens iets eten, het is half zeven.

Wat morgen brengt, we gaan naar de markt, waar Eric eindelijk zijn cavia gaat eten, waar hij al de hele week over praat. Ik ben heel benieuwd. Jullie gaan het lezen... Tot dan dan maar weer.

PS Ik kon vandaag natuurlijk helaas niet stemmen. Niet zo heel erg, want ik had eerlijk gezegd toch niet geweten wat ik zou hebben gestemd... ach...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Ecuador, Quito

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 49326

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: