De vlucht - Reisverslag uit Bangalore, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu De vlucht - Reisverslag uit Bangalore, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

De vlucht

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

03 Januari 2012 | India, Bangalore

Geweldig, ik zit gewoon in hartje Bangalore dit eerste verhaaltje te schrijven. Ik voel me echt fantastisch. Werkelijk alles is tot nu toe van een leien dakje gegaan. Een zeer voorspoedige reis, ik kan niet anders zeggen. Nauwelijks vertraging met het vliegtuig, met echt geweldig lekker eten, eerst avondeten en later ontbijt, heerlijk, en wat ook helemaal perfect was, was het computertje wat iedereen voor zijn stoel vond, met 50 spellen, 300 films en 20 verschillende radiozenders om uit te kiezen. Zo heb ik heerlijk de jaren 80 nog eens herleefd. Duran Duran, Rick Springfield en Crowded House. Te gek. Verder met Jan-Willem gesproken, die met meer reiservaring mij nog het een en ander kon uitleggen. Erg handig.

Toen de aankomst op eerst Dubai (super modern en met een terminal van ik denk wel 4 kilometer lang... die ik natuurlijk helemaal moest uitlopen) en daarna hier Bangalore. Bleek wel dat ze hier een nieuw vliegveld hebben gemaakt, die dus niet zoals het oude in de stad ligt, maar 44 kilometer rijden. Dus geen taxi genomen van 22 euro (!), maar de bus van 2,5 euro. Ook het pinnen op het vliegveld ging perfect. Toen vond ik eigenlijk al vrij snel een best redelijk hotel. Beetje viezig, maar dat zijn ze hier allemaal en wel voor ongeveer 6 euro, wat duur is. Maar goed, de eerste nacht, vooruit dan maar. Ik ga straks kijken of ik iets goedkopers kan vinden voor morgen dan, want dit hotel heb ik al betaald. Linkmiechels, proberen ze je te strikken voor 400 roepies en dan moet je betalen en is het ineens 500 roepies. Daar trapte ik mooi niet in. Dat is toch wel prettig, dat ik nu toch wat steviger in mijn schoenen sta door de ervaringen van de vorige keer.

Nu zo eens een rondje lopen hier. Kijken wat er te beleven valt.

Zo de kop is eraf, het eerste berichtje staat op mijn blog. Valt me trouwens wel op dat het hier ineens waarbenJIJ.nu heet en dus niet waarbenJE.nu Ik hoop niet dat dat een probleem is. Zal toch niet? Laat het me weten. Maar ja, als het inderdaad niet werkt, krijgen jullie dit bericht helemaal niet. Ik hou het in de gaten. Haha

Groeten,

Karel

  • 03 Januari 2012 - 08:43

    Christel:

    Hee Karel, leuk om je 1e blog te lezen!!
    Fijn dat de reis voorspoedig is verlopen!
    Succes en tot je volgende blog!

    Groetjes

  • 03 Januari 2012 - 09:43

    Rijswijk:

    Karel er is een Mail naar je verstuurd

  • 03 Januari 2012 - 12:11

    Joke En Ruud:

    Wat leuk dat de reis zo goed is verlopen
    Geniet er van Karel

    er leuk om je blog te lezen
    kijk al uit naar de volgende
    xxxx Ruud en Joke

  • 03 Januari 2012 - 14:11

    Dé:

    Had je een i-café om de hoek van je groezelige hotel? Of heb je noteboek mee in de hoop op free wireless overal? Leuk dat we meteen mee kunnen maken hoe je rondstapt!
    De ervaren 'don't mess with my roepees' reiziger in jou is opgestaan! Hou dat vast ;-) Enne... het heette altijd al waarbenJIJnu hoor! Enjoy!

  • 03 Januari 2012 - 14:13

    Ellen Van Toor:

    Goeie Reis Karel!!!Ga je nog naar Udaipur? daar was ik afgelopen maart en ga ik weer heen, heb ook adres voor je, groetjes Ellen.

  • 03 Januari 2012 - 17:47

    Josje:

    Hey Kareltje, leuk om te lezen en vanaf het begin was het al: waar ben jij hoor.x dus het is goed aangekomen.

  • 03 Januari 2012 - 18:45

    Jolanda Van Wees:

    Hey Karel,
    Ik had al van je ouders gehoord dat je een goede reis hebt gehad.
    Fijn dat alles zo voorspoedig is verlopen. Geniet ervan en wij volgen je via de reisverslagen.
    Gr. Fam van Wees

  • 03 Januari 2012 - 19:24

    Herman:

    Nou, het werkt prima, hoor.
    Fijn dat alles goed verlopen is en nog heel veel plezier daar.

  • 03 Januari 2012 - 21:04

    Marianne:

    Heej Karel! leuk je blog te lezen! en fijn dat je eerste stappen positief zijn! jeetje dubai!, lijkt me ook zo overweldigend om en keer te zien! die overdreven luxe! haha. komt Karel daar aan hoor op z'n jesus nikes! hahaha fantastisch!, nou tot het volgende blog!

  • 04 Januari 2012 - 11:31

    Corrie V.d. Berg:

    fijn dat de reis goed verlopen is, leuk om je blog bij te houden, had het van je ouders doorgekregen. ik ga het helemaal volgen, veel succes verder en tot horens.

  • 14 April 2014 - 19:12

    Sandra Thiel:

    Namastee Karel, Ik heb een gedeelte van je blog gelezen.. Wat een geweldige belevenis en wat zijn er rijke ervaringen opgedaan. Je kan fantastisch schrijven! Er komen zo een heleboel van mijn eigen herrineringen weer boven water. Ik neem de rest van je blog mee naar bed en lees het als een spannend boek. Dit was absoluut niet je laatste reis want jij bent ook aangestoken door het globetrotter virus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Bangalore

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 49906

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: