Praveen - Reisverslag uit New Delhi, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Praveen - Reisverslag uit New Delhi, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Praveen

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

06 Januari 2012 | India, New Delhi

Hallo allemaal. Vanuit Kundapura mijn volgende verhaaltje.

Gisteravond om ongeveer 18 uur ben ik aangekomen hier in Kundapura. Het was dus geen rit van 9 uur, maar bijna 11 uur. Op zich was het een zeer comfortabele reis. Ik had dus een relaxe-stoel, die je een stukje achterover kan klappen. Onderweg hebben we twee stops gemaakt, waar ik een lekker kopje koffie heb genomen. De koffie is hier erg lekker. Het zijn hele kleine kopjes met veel suiker, net zoveel als ik er thuis altijd zelf ingooi, en melk. Als je zwarte koffie wil, moet je dit vantevoren vragen. Onderweg in de bus behalve natuurlijk van de mooie landschappen (met helaas wel heel veel grote reclameborden erin) genoten (vooral veel palmbomen), en een beetje dommelen, ook nog naar Umoja van Blof geluisterd. Met de buitenlandse invloeden op deze CD de ideale achtergrond-muziek onder mijn roadmovie van India:

of het ooit terecht is
dat het een gevecht is
om gewoon ergens te zijn

om te wonen en te leven
ook al was het maar voor even
echt een mens te kunnen zijn

en dan los te komen van je plaats
en tijd...

(Mens - Umoja - Blof)

Grappig ook dat bijna de hele weg hier naar toe aan de weg wordt gewerkt. Ze zijn bezig om van 2 banen naar 4 banen te gaan, en dus ligt echt alles open en is het wederom erg chaotisch en druk.

En toen kwam ik natuurlijk hier aan in Kundapura. Even aan het begin een beetje lastig om een telefoon te vinden, maar de mensen zijn hier zo behulpzaam. Een riksja bestuurder heeft voor me gebeld naar Praveen en hij was er binnen 5 minuten. Samen met inderdaad Joy! Wat fantastich om hen hier weer te zien. Natuurlijk met volle glimlach.

Achter op de motor zijn we naar Praveens huis gereden in Tallur, een klein dorpje vlakbij. Daar heb ik zijn vrouw, zijn zoon Ravin van 3 jaar, en zijn moeder ontmoet. Echt een heel warm ontvangst. Trots lieten ze mij hun kerstlandschap zien, een beetje zoals bij pa en ma thuis en bij Thea en Broer Herman, maar dan zonder sneeuw en in dit geval buiten, maar wel ook met heel veel lichtjes. Het zijn super aardige mensen. Het is op zich moeilijk om te praten met deze familie, omdat eigenlijk alleen Praveen Engels praat. Ravin was erg blij met het auotootje wat ik voor hem bij me had en ook had ik stroopwafels voor ze meegenomen, die niet eens zo heel erg gesmolten waren. Het is hier ongeveer 35 graden nu. Helaas zijn de foto's die ik op had gestuurd hier nooit aangekomen. Gelukkig had ik toch nog voor Joy en Praveen een foto meegenomen. En jullie raden het al, ook deze werd breed lachend aangenomen.

We hebben na een heerlijke koude douche lekker gegeten en een paar biertjes weg gedronken en daarna moest Joy helaas al weer weg, terug naar Bangalore met de nachtbus. Ik heb geslapen in mijn eigen kamertje in Praveens huis. Een beetje een hard bed, maar toch heb ik lekker geslapen. En ook hier heb ik geen mug gehoord.

Voor straks ga ik naar Praveens werk, die hier in Kundapura iets met computers doet. Hij blijkt te zijn gestopt met het leiderschap voor FSL, waar ik hem dus van ken. Hij vertelde mij nog wel dat hij in totaal 25 kampen heeft gedaan voor FSL (en Joy zelfs 90!). Mijn kamp in Goa was zijn favoriete kamp, zei hij, en ook ik heb daar nog erg leuke herinneringen aan. Hun geheugen is echt belachelijk goed: ze konden nog heel veel verhalen die ik heb verteld herinneren, en wisten nog al de namen. Erg grappig.

Tot zover vanuit een zeer modern airconditioned internetcafe aan de westkust van India, met een supersnelle verbinding, en een perfect toetsenbord deze keer. Tijd voor lunch.

Ik hoop dat thuis alles goed gaat. Leuk dat aardig wat mensen thuis mee lezen. Bedankt voor al jullie reacties.

Voor nu weer veel groeten!



  • 06 Januari 2012 - 08:46

    Pa En Ma:

    Hoi Karel,
    Leuk verslag verbazend dat ze nog zoveel van je wisten te vertellen.
    Kun je onze mails ontvangen en op reageren?
    De brief uit Den Haag is hier.
    Groeten van ons en een poot van Mian en Anja.

  • 06 Januari 2012 - 13:40

    Margo:

    Ha Karel,
    Erg leuk om je verhalen te lezen!!! We blijven lekker op de hoogte! Hier natuurlijk zoals altijd weinig nieuws..............er gaat hier zoals je weet evenveel suiker in de koffie als bij jou tegenwoordig!!! hi hi. de groeten en een zoen van iedereen uit het Jaspershuis! Ik heb je verslagen ff uitgeprint en voorgelezen!

  • 06 Januari 2012 - 17:08

    Arjan Vianen:

    Dit is nog eens wat anders dan een kinderkamp! :-)
    Ik heb je kaart net gekregen (gelukkig woont mijn vader op mijn vorige adres) en ga je verslagen zeker volgen.
    Heel veel plezier en let op jezelf.
    Gr. Arjan

  • 06 Januari 2012 - 19:40

    Jose:

    Hi karel
    Grappig om te lezen wat daar zoal de gewoontes en gebruiken zijn. Als ik hier melk in mijn koffie of thee doe griezelt iedereen. Zo heb ik weer een geod excusses, in india doen ze het ook. Maar dat zal vast wel iets te maken hebben met de engelse invloeden of is de koffie er gewoon zo sterk? Groeten jose en asusual geniet!

  • 07 Januari 2012 - 22:13

    Handdoeken Vrouw:

    Hey kareltje.

    Wow man wat een avontuur.te gek om je reisverslagen te lezen.Je vertelt het ook zo op z'n karels....zo herkenbaar.Ik hoor het je zeggen hahahaha ,helemaal leuk.Ik wens jou heel veel,maar dan ook heel veel plezier.Ik wacht je volgende verslag met plezier af. Enne .....ben zoooooo jaloers op je.

    Groeten van Margriet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 299
Totaal aantal bezoekers 49907

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: