Strand - Reisverslag uit New Delhi, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit New Delhi, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Strand

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

08 Januari 2012 | India, New Delhi

Zondag vandaag. Een geweldige dag achter de rug.

Gisteren heeft Praveen me meegenomen naar een geweldig project hier vlakbij, waar een Nederlandse vrouw een kinderopvang heeft gebouwd. Echt ongelooflijk. Ze heet Maartje en is een fantastische vrouw. Nadat ze eerst voor FSL heeft gewerkt in een project met Praveen, is ze later terug gekomen met een zak geld die ze thuis in Nederland heeft opgehaald en heeft ze hier met hulp van andere mensen een ongelooflijk mooi groot gebouw laten bouwen met steun ook van haar broer. Het is prachtig geschilderd met heel veel muurschilderingen zoals je die ook vaak in Nederland in scholen ziet. Nu vangt ze hier 18 kinderen op met een verstandelijke en lichamelijke handicap. Hoe ze praat en dit project leidt is echt heel inspirerend. Ze loopt over van de passie en liefde voor haar kinderen. Heel erg leuk om te zien. En de kinderen zijn ook zo leuk. Ik heb natuurlijk foto's. Ik ga binnenkort als ik meer tijd heb proberen wat foto's te sturen. Ik weet alleen nog even niet hoe dat precies moet...

Praveen en zijn vrouw Reena zijn zo ongelooflijk aardig voor me hier. Praveen wil steeds overal betalen, en het is heel moeilijk om af en toe zelf voor iets te betalen. Het eten is ook erg lekker, deze morgen had Reena idly gemaakt (ik hoop dat ik het goed schrijf), wat een soort groentesoep is wat je met rijst, beetje plakrijst, eet. Gisteren heb ik met Praveen en een vriend van hem die op bezoek is uit een plaatsje vlakbij Calcutta (dat is een reis van ongeveer 40 uur bussen, echt waar) heerlijk gegeten. Daarvoor hadden we een soort snack op, gefrituurde bloemkool in een rood sausje, gobi. Dat is absoluut het lekkerste wat ik tot nu toe gegeten heb. Echt super. En ze hebben ook gewone soort Belgische friet. Dat wist ik niet.

Praveen rijdt me met zijn motor overal naar toe. Gistermiddag zijn we op het strand geweest en hebben we ook gezwommen. Zo lekker water, met een temeratuur als een hete dag in Nederland. Af en toe zie je kleine krabjes weg vluchten in kleine ronde holletjes in het zand.

Terug bij Praveen viel vervolgens spontaan de electriciteit uit. Praveen vertelde dat dit wel vaker gebeurt en het soms een dag kan duren! Deze keer was het maar een uurtje. Ik stel me voor hoe dat in Nederland zal zijn, als dit gebeurt. Het hele land zou op zijn kop staan. Hier steken ze lachend een kaarsje aan.

Ook grapig was het toen Reevan, de zoon van Praveen, hier zijn speelgoed liet zien gisteren. Het is echt een heel warm en liefdevol gezin. Raveen kan zo ongelooflijk genieten van zijn eend bijvoorbeeld met allemaal knipperende lampjes die om de 10 seconden een ei legt. Erg grappig. Mooi ventje.

Voor straks gaat Reena thuis voor mij en die andere vriend koken. Ben heel benieuwd wat het zal worden. Iets met kip begreep ik. Nogmaals het eten is hier echt fantastisch, en wat ook prima gaat is (sorry, vies woordje...) de diarree. Ik heb eigenlijk heel weinig last. Kan me van de vorige keer herinneren dat het toen echt een probleem was. Ik heb hier nog geen pilletje geslikt.

Zojuist het ticket gekocht voor morgenvroeg 9.30 uur om weer naar Bangalore terug te gaan. Heel misschien rijdt die vriend met me mee. Is op zich natuurlijk wel gezellig, een beetje aanspraak. Hij spreekt ook best goed Engels, dus.

Tot zover weer, vanuit een klein internetcafe, waar ik eigenlijk zonder paspoort niet had mogen schrijven, maar gelukkig wist ik mijn paspoortnummer uit mijn hoofd en hebben ze het geloof ik even gecontroleerd. Ik mocht dus in ieder geval toch dit verhaaltje voor jullie maken.

Oh, ja nog twee dingetjes: ik loop nu rond op nieuwe schandalen, de oude zijn gisteren gebroken en ik heb mijn petje vergeten in het restaurant van gisteren... Ach, typisch Karel, hoor ik jullie zeggen. Ik hoop 'm straks misschien toch nog op te halen.

Heel veel groeten weer.

En oh... ligt er bij jullie al sneeuw en kunnen jullie al schaatsen? Ik heb gisteren aan Praveen en die vriend uitgelegd wat dat is, sneeuw en ijs. Hebben ze hier natuurlijk nog nooit gezien...




  • 08 Januari 2012 - 08:21

    Ruud En Joke:

    Hoi Karel
    Wat is dit leuk, jouw verhalen wij genieten ervan Wat zal jij genieten daar
    Wat een ander leven is het daar.
    Nee sneeuw en vorst is er niet.
    Het stormt dijken breken door mensen moesten hun huis uit, hoge waterstand.
    Maar nu zondagochtend 9.20 uur lijkt de storm over te zijn
    Geniet karel tot de volgende blog

  • 08 Januari 2012 - 10:14

    Maciek:

    Hoi Karel.

    Volgens mij heb je dit verslag net geschreven want hier is het nu 11:07.
    de winter wil niet echt vlotten. Het is hier net zo warm als een slechte zomerdag (die we ook regelmatig hebben), 9 graden. Het is zelfs zo zacht dat bijna alle bollen opkomen in onze tuin.
    In de wintersportgebieden was het afgelopen dagen wel wat paniek omdat veel plaatsen waren ingesneeuwt. Volgens de kranten komt de kouw hier naar toe, maar dat moet ik nog maar zien. Verder gebeurt hier niet zoveel. we zitten nog steeds in een eurocrisis en het is hamsterweken bij de appie. Andre Kuiper zweeft nog rond de aarde en de wk schaatsen is in volle gang (sven kramer staat tweede).
    Vergeet je niet goed in te smeren.

    Groetjes maciek

  • 08 Januari 2012 - 10:41

    Tante Corrie:

    hoi karel, net je reisverslag gelezen, fijn dat je het goed getroffen heb en al zo veel gezien. vond het leuk om te lezen dat er met hollands geld goede dingen zijn gedaan voor gehandicapte kinderen,dat hoor je hier wel eens anders. hier is alles vies en nat en nog zeker geen schaatsweer, ik hoop dat je nog veel zult zien dan kunnen wij mee genieten. de groeten van ons allemaal hier.

  • 08 Januari 2012 - 15:43

    Schoe:

    Wat een geweldige verhalen. Ik kreeg gisteren van Dee doorgegeven dat je deze reis maakt en blogt.
    Heb met heel veel plezier gelezen over je avonturen.
    Wat een goed begin van het nieuwe jaar!
    Luf Schoe.

  • 08 Januari 2012 - 17:23

    Samantha:

    Hey kareltje,

    Wat klinkt het geweldig daar!!!
    Het weer bij Jou is veel beter als hier. Ben echt jaloers.
    Ik zit nu al met smart te wachten op je volgende verslag.
    Echt geweldig om te lezen.

    Geniet ervan!!!
    Groetjes dennie, sam en een poot van diezel

  • 08 Januari 2012 - 18:58

    Merel:

    HAllo Karel,

    OOk vanuit MAassluis worden je avonturen gevolgd!Bijna niet voor te stellen dat je aan de andere kant van de wereld en in de zon zit!

    OOk ik vind het leuk om te lezen wat je meemaakt. Leuk ook dat je zoveel schrijft, hopelijk kun je overal waar je komt je blog bijhouden en blijft het zo!

    Heb jeje pet nog terug kunnen halen? Anders sprungen je wilde krullen ook maar steeds alle kanten op!

    Succes en veel plezier de komende tijd,

    liefs, Merel


  • 09 Januari 2012 - 10:37

    Bonny:

    Lieve enige echte Ron,

    Vandaag eens in jou 'avontuur -verhalen - gedoken'..... super om te lezen zeg!!!

    Wat ik me afvraag:
    is of je er ook aan hebt gedacht om 'ons' cd-tje mee te nemen....
    Succesverzekerd toch!
    enne wie weet wordt je dan nog uitgenodigd door de plaatselijke indonesiese Bonny, om samen een duet te zingen.....
    Wie weet wat voor deuren het nog openend!

    Sneeuw & IJs ligt hier niet hoor. 't is eigenlijk gewoon saai weer. (wel een 1e prijs voor schaatser Sven Kramer.... nou na de missere van..... uh is het alweer 2 jaar geleden?.... gunde ik het hem van harte)
    En smelt jij daar al, of is het goed te doen?

    Vind het zo stoer die onderneming van jou. Deze ervaringen die je opdoet is in iedergeval een rijkdom die niemand je af kan nemen (ongeacht de crisis).
    Laat je verrassen door alles wat het land en de mensen je nog heeft te bieden....
    dan geniet ik stiekem een beetje mee vanaf ons hollandse land.

    Ik blijf je volgen hoor!
    Groetjes Esther


  • 09 Januari 2012 - 16:14

    Josje:

    Haha Karel, dus toch een sausje bij de bloemkool. Daar hadden we het toen nog over hè. En frieten nog wel. Je weet, mocht je diarree krijgen, kan je altijd nog pure rijst eten.
    x Josje.

  • 09 Januari 2012 - 18:11

    Jan Cornelisse:

    Hoi Karel

    hier in Nederland spreken we elkaar eigenlijk nooit, maar om je zo op reis te volgen is best interresant. zo ver van huis en dan toch met jou te "praten"geweldig.
    mooie natuur. lekker eten. klinkt goed
    succes daar !!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, New Delhi

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 231
Totaal aantal bezoekers 49900

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: