Eerste project - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Eerste project - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Eerste project

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

16 Januari 2012 | India, Pondicherry

Aangekomen op het eerste project. En er is dus internet, mijn verslaving hier kan dus worden gevoed! Grappig dat dit ook de eerste vraag is die travellers hier stellen als ze een project als dit gaan doen, where is the internet? En voor mij is dat niet anders. Thuis doet het me niet zoveel, dat weten jullie wel, maar hier is het zo lekker om verhaaltjes als dit te kunnen schrijven. En natuurlijk te kijken wat jullie reacties zijn. Ik heb trouwens nu even niet gekeken, omdat mijn hotmail hier niet opent...

Eerste indruk van het kamp is erg goed! Leuke mensen, mooie plek om te wonen en twee grappige leiders, Dinesh en Prinson. De andere deelnemers hier: Erin uit Canada, die op mij wacht nu ik dit schrijf, Ariane en Thomas uit Frankrijk die precies Engels praten als in 'Allo 'Allo, drie Koreanen, lastige namen, Justin (Bieber), Stella noemen we ze en de derde weet ik even niet (ze praten nauwelijks Engels), ook uit Canada Mylene en Laurence en ik dan. We hebben een groot huis om in te wonen met een groot zwembad waar we voor 75 cent een uur kunnen zwemmen, dus dat ga ik zeker doen. We hebben twee slaapzalen, een voor de mannen en een voor de vrouwen. Prima stapelbedden, perfecte plek. Goeie douche ook.

De leiders hebben een beetje uitgelegd wat we gaan doen natuurlijk, en na een voorstelrondje wat breaking the ice spelletjes. Vanaf morgen gaan we elke ochtend naar een groep van ongeveer 110 gehandicapte kinderen. Allemaal verschillende beperkingen en met de leeftijd tussen de 4 en 14 jaar. In de middag gaan we verschillende dingen doen. Elke dag wordt het werk verdeeld in vergaderingen 's avonds. Er is opruimwerk, fysiek zwaar werk met stenen en zand en zo, kinderwerk opnieuw, schilderwerk en alles wat er ter plekke nog bij zal komen, want in India in projecten als dit kun je van alles verwachten, dat is mij inmiddels wel duidelijk. Expect the unexpected noemen ze dat hier.

Internetten wordt hier in die zin lastig dat op twee plekken die ik eerst probeerde het eerst vol was en daarna niet werkte (na 12 minuten was Hotmail nog niet geopend). Nu is het me dus als nog gelukt. Kort verhaaltje deze keer, de volgende keer met meer details over het werk, de kinderen en mijn mede vrijwilligers. Een goed gevoel in ieder geval, wederom!

Tot snel.


  • 16 Januari 2012 - 13:39

    Annette:

    Gaaf Karel wat je allemaal ziet, doet en beleeft! Leuke verslaglegging ook.

    Have fun!
    Groet,
    Annette

  • 16 Januari 2012 - 14:06

    Ruud En Joke:

    Suc6 bij je project xxxxxxxx

  • 16 Januari 2012 - 19:22

    Danielle:

    Hai Karel,
    Fijn dat je een project hebt! Enne nu aan de slag, genoeg gegeten lijkt me zo.... ;) Expect the unexpected da's een mooie voor een tegeltje....
    Leuk om je verhalen te lezen!
    Groet,
    Danielle

  • 16 Januari 2012 - 19:25

    Herman:

    Leuk dat het werk nu gaat beginnen.
    Heel veel plezier!

  • 16 Januari 2012 - 20:42

    Margriet:

    Leuk Karel dat je eerste dag goed gestart is.
    Jaja heb nu een slaapdienst maar moet toch gauw even spieken.
    Zoooooo leuk om alles te lezen.

    Have fun en zoals ik eerder las van Danielle...genoeg gegeten om te kunnen sjouwen.
    Het gaat je lukken.

    Groetjes margriet


  • 17 Januari 2012 - 20:09

    Ria:

    Hoi Karel,
    Leuk om je verhalen weer te lezen en dat het goed gaat, jij in de zon, hier viest het 's-nachts maar overdag genieten we ook van de zon. Spannend het dat het werk met gehandicapten nu echt gaat beginnen.

    Groetjes, Ria

  • 18 Januari 2012 - 12:51

    Jolanda Van Wees:

    Hey Karel,

    Het is elke keer weer leuk om je reisverslag te lezen! Fijn dat je het zo goed getroffen hebt met dit kamp. Wat een verschil met de meeste kinderen in Nederland die juist erg veel speelgoed hebben.
    Veel succes met het werk!

    Groetjes
    Fam van Wees

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 49909

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: