Oproep! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Oproep! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Oproep!

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

19 Januari 2012 | India, Pondicherry

Vrienden, ik wil iets proberen: het zou zo fantastisch zijn als we samen met iedereen die mij zo geweldig trouw volgt en steeds weer van die super leuke reacties terug stuurt naar mij (ik heb inmiddels mijn Hotmail weer kunnen lezen, zelfs een bericht van nicht Annie, geweldig!), als we iets moois kunnen bereiken. Daarom heb ik het volgende bedacht:

Zoals ik jullie heb geschreven is Baby Sarah's Home een prachtige plek voor de kinderen. Ze hebben er een mooi huis om te wonen met z'n allen en naar de school aan de andere kant van de weg te gaan. Het is dan ook voor hen letterlijk een gezinsvervangend tehuis, waar ze heel gelukkig en gezellig samen leven, zonder hun ouders of familie. Maar er is nog zoveel wat beter en mooier zou kunnen. Ze hebben soms erg oude en kapotte kleren aan, er is weinig schrijf- en speelmateriaal en er is boven het huidige weeshuis een vrij grote ruimte waar ze ook heel graag een opvang voor de kinderen zouden willen maken, omdat de ruimte nu voor alle kinderen toch wel vrij krap is en er dan eventueel nog meer kinderen zouden kunnen worden opgenomen. Maar jullie snappen wel, dat kost natuurlijk allemaal veel geld, wat er simpel weg nauwelijks is. Het meeste geld gaat op aan eten, wat natuurlijk het belangrijkste is. Een uitstapje of iets extra's is zo wie zo eigenlijk ondenkbaar. Ze kunnen naar het strand hier op loopafstand (wat ze dus fantastisch vinden) en ze zijn dolblij met de aandacht die vrijwilligers als wij ze soms kunnen geven.

Daarom dit plan: zouden jullie mij kunnen helpen met het inzamelen van een mooi bedrag voor dit weeshuis. Het zou fantastisch zijn als ik volgende week vrijdag op de laatste dag van het project, wat natuurlijk erg kort dag is, dat snap ik, al vast ze iets moois kan aanbieden. Mocht er dan later nog wat binnen komen, dan kan ik dat overmaken op hun rekening. Jullie zouden de kinderen, de leiding en mij hier zo blij mee maken.

Wat jullie kunnen doen is een bedrag overmaken op de Rabobank rekening in Maurik van mijn ouders, J.W. van den Berg, nummer 3411 57 821. Zij kunnen internetbankieren en mij hier op de hoogte houden hoe het gaat. Jullie mogen natuurlijk op mijn blog aangeven hoeveel jullie willen geven, maar dat hoeft niet, kijk maar. Bedenk dat als je 5 euro geeft, je eigenlijk 40 euro geeft hier, en als je 40 euro geeft, je dus 300 euro geeft, omdat, dat hebben jullie kunnen lezen, ons geld natuurlijk veel meer waard is in India dan thuis.

Voor nu al vast heel erg bedankt. Ik hoop dat we met z'n allen iets moois kunnen bereiken.

Nu terug lopen weer, en kijken wat onze kok nu weer voor ons heeft gemaakt. En dan misschien nog een spelletje doen. Tot snel dan maar weer!

Groeten.

PS. Foto's plaatsten lukt helaas niet, dan zouden jullie kunen zien hoe het er allemaal uitziet... Internetten blijft toch wel heel anders dan in Nederland. Zo juist viel zelfs de stroom weer uit. Ploep, alles weg...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 49897

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: