Henna - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Henna - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Henna

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

25 Januari 2012 | India, Pondicherry

Woensdagmiddag. Een nieuwe dag op het weeshuis zojuist afgerond met een bezoek aan de Hindutempel hier. Dinesh heeft ons het een en ander verteld over zijn geloof. Erg interessant. Het blijft een fascinerende cultuur, en zo anders dan het onze. Op Baby Sarah's Home vanochtend aan de folder gewerkt, al konden we niet veel doen, want de stroom was er bijna de hele ochtend niet. 's Middags konden we toch nog wat mailen naar broer Johan, die ons gaat proberen te helpen, zover als dat nog lukt binnen de tijd die we nog hebben en de afstand tussen ons... Maar natuurlijk is de wereld een stuk kleiner met het internet, en kunnen we zo nog tot een mooi eindproduct komen binnenkort, wellicht. Ik hoop het in ieder geval.

Verder ook nog een krop sla geschilderd op de muur van de school. Gisteren had ik al een wortel en een banaan geschilderd. jullie begrijpen, we hebben een groente- en fruitmuur voor de kinderen gemaakt. Erg grappig en vooral heel leuk om te doen.

Maandagavond is Viji (het buurmeisje) op bezoek gekomen om de meiden een typisch India dingetje te geven, een henna tekening op de arm en hand, een soort tatoo in de kleur bruin. Ze was echt heel erg goed hierin. Bloemen, en zelfs dieren, erg interessant. Toen ze iedereen had gedaan, wilde Thomas graag een anker op zijn arm gezet, als ware hij een stoere zeeman, en dus kon ik niet achter blijven. Ik loop nu dan ook de komende twee weken met een heuse molen op mijn arm rond...

Gisterenavond ben ik wezen tafel tennissen. Hoewel mijn tegenstanders daar gemiddeld zeker 20 jaar ouder waren dan ik, is het mij gelukt om alle partijen te verliezen. Ze waren gewoon ongelooflijk goed. Sommige komen daar elke dag, dus hun niveau was erg hoog. Wel leuk om te zien. Ook de man met wie ik daar was, onze buurman dus, was erg goed, al had hij al weer een tijdje niet gespeeld. Na dit sportieve moment nog een biertje gedronken in een bar op de 4e verdieping en dus met een mooi overzicht over de stad, lekker met een kip-snack. En om kwart voor elf weer terug in ons huis.

Verder opnieuw mijn kleren in een emmer gewassen, opnieuw geschoren (dat ik dat noem zegt genoeg) en opnieuw heerlijk gezwommen. Helaas deze keer zonder Prinson en Dinesh, die niet in het diepe kunnen en durven zwemmen. En het ondiepe werd door kinderen gebruikt. Vanavond wil ik met Erin onze muziekvoorkeuren bespreken en misschien wat interessante namen opschrijven. Ze heeft hele mooie muziek bij haar, die ik veelal nauwelijks ken. Wel bekende namen: Morrisey, Jeff Buckly en The Foo Fighters. Ik hoop dat ze mijn Nederlandse CD's ook mooi zal vinden. Ja, ik heb nog gewoon CS's bij me, jullie weten het, ik zei het al eerder, ik ben niet zo digitaal... En dus ga ik haar vanavond Doe Maar, Van Dik Hout en Trockener Kecks laten horen. Grappig, Erin heeft een I-pad bij haar, en ze kan hier dus op de stoep voor het internetcafe mee internetten. Wat een mooi apparaat. Ongelooflijk wat je daar allemaal mee kan.

Ik wil nogmals iedereen bedanken voor de bijdragen die inmiddels al binnen gekomen zijn. Morgen wil ik mijn ouders bellen en dan het bedrag wat binnen is opnemen. In mijn volgende mail laat ik jullie weten hoeveel het dan is... We kunnen in ieder geval al aardig wat schoenen kopen.

Voor nu, iedereen gegroet. En bedankt voor het lezen.

PS Oh ja, nog even het ontbijt noemen, Mylene en Laurence hadden heerlijke wentelteefjes gemaakt, en de Koreanen koken af en toe 's avonds een heerlijk soort pasta uit hun land. Ik wil morgen proberen iedereen met hagelslag te trakteren... als we vroeg moeten opstaan, omdat we naar een speciale bijeenkomst gaan. Het is morgen een feestdag hier.

  • 25 Januari 2012 - 18:35

    Josje:

    Fijn Karel dat er al aardig wat geld is overgemaakt. Leuk die henna tekening.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 49907

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: