Bedankt voor jullie bijdragen! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu Bedankt voor jullie bijdragen! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Karel Berg - WaarBenJij.nu

Bedankt voor jullie bijdragen!

Door: Karelvandenberg

Blijf op de hoogte en volg Karel

28 Januari 2012 | India, Pondicherry

Het eerste project is al weer voorbij. Het is moeilijk uit te leggen hoe ik me nu voel. Vreselijk alleen ineens weer. Ik mis het project, de andere vrijwilligers en Dinesh en Prinson zo erg. Het was een fantastische tijd in het geweldige zwembad. Het voelt als aan het eind van een kinderkamp, of bij het afscheid op het Jaspershuis, alleen met een verschil, ik zal deze mensen waarschijnlijk nooit meer zien in mijn leven. Heel misschien kan ik Thomas en Ariane nog ontmoeten als ze in april naar Utrecht komen. Maar de rest vertrekt naar andere oorden. Iedereen heeft natuurlijk andere reisbestemmingen en sommige gaan zelfs al weer naar huis terug. Voor mij betekent het dat ik weer een hoofdstuk heb moeten afronden, met vele hoogtepunten opnieuw, en dat ik heel erg benieuwd ben naar Indonesie.

Donderdag zijn we met z'n allen, na eerst nog wat winkelen (ik heb een nieuwe korte broek gekocht) uit eten geweest. Hartsikke gezellig. We hadden ietsje te veel gedronken en vooral Dinesh, die nauwelijks alcohol drinkt normaal, was aardig dronken. Het was zo'n mooie avond. Na afloop hebben we bij de buren opnieuw gedanst. En ik heb even kort met mijn ouders kunnen praten. Erg goed om hun stem te horen.

In de morgen zijn we naar een soort ceremonie geweest, het was een feestdag in India. Dit was, moet ik eerlijk zeggen, erg saai en het duurde eindeloos. Er was een parade van militairen en er werd door grote groepen gedanst, wat op zich wel mooi was. Maar verder verstonden we er natuurlijk niets van, ook Dinesh en Prinson niet, die uit een andere streek in India komen (overigens dezelfde streek als Praveen die zelfs vlakbij Prinson en Dinesh woont). En het duurde maar en het duurde maar. Ik denk dat we er nu nog zitten...

Vervolgens zijn we naar het weeshuis gegaan om het schilderwerk af te maken. Het is een mooie natuur, groente en fruit muur geworden. Ik heb nog meer respect gekregen voor mijn vader en ome Wim, toen ik de namen bij al het fruit mocht schrijven met een klein penseeltje. Pfoe, dat valt vies tegen. Mijn vader en zijn broer hebben dit altijd voor hun werk gedaan, en dan op het hoogste niveau. Bij mij was het ietsje minder strak (nou ja ietsje), maar toch ben ik wel trots op wat we hebben gemaakt.

En toen kwam natuurlijk de laatste dag op het weeshuis. Nog een keer hebben we met de kinderen gespeeld, en ze geholpen bij het schoolwerk. Ik bedenk me dat ik dit niet zo vaak heb benoemd, maar dit deden we elke dag een uurtje. Erg leuk. En bijzonder om te zien hoe slim sommige kinderen zijn. Ze hadden boeken in het Engels die ik soms niet eens begreep, over geschiedenis bijvoorbeeld. Erg knap.

Aan het eind van de ochtend zijn we als een bezetene gaan graven om nog snel op de valreep onze bananentuin af te maken, maar er bleek iemand te zijn overleden en dus konden we de planten niet kopen. Don't expect the expected. Een beetje jammer natuurlijk, omdat het nu niet klaar is. Maar er komt volgende week een nieuw FSL kamp en die kunnen er dan mee verder gaan. Het hek is inmiddels wel helemaal af. Ook dit geeft veel voldoening.

Toen kregen we, net als bij de Australische familie, een afscheidsfeestje aangeboden, waarbij de kinderen voor ons hebben gezongen en gedanst. Opnieuw weer erg leuk en bijzonder knap, hoe sommige kinderen dit doen. We kregen allemaal een soort diploma en een mooie sjaal. En toen moesten we ook hier afscheid nemen, wat minstens net zo moeilijk was als bij de vrijwilligers. Gelukkig weten we dat in ieder geval deze kinderen niet vergeten zullen worden...

En dan natuurlijk nog de inzamelingsactie. Ik ben heel trots en dankbaar voor wat jullie hebben gegeven! Ik heb gisteren 17200,- ruppees gegeven aan Karthik, dit is 250 euro, en zoals ik al schreef, dat is hier dus zo'n 1800 euro waard. Dat zijn een hele hoop schoenen en speelgoed! Fantastisch! Super bedankt aan iedereen, en aan mijn ouders die mij op de hoogte hebben gehouden. De kinderen zullen hier zeker heel erg blij van worden! Karthik heeft mij beloofd te mailen, met misschien een foto, als hij de spullen heeft gekocht. Als ik dat weet lezen jullie dat natuurlijk op mijn blog. Bedankt.

Gisteravond dan nog een evaluatie rondje en toen moesten we al afscheid nemen van de eerste 4 die vertrokken. Ik ben zelf nog wel blijven slapen en net twee uur geleden in hetzelfde hotel aangekomen als voor het kamp.

Nogmaals, met een heel leeg gevoel nu weer verder op deze bijzondere reis. Eens kijken of ik nog meer geluk kan vinden.

Bedankt weer en tot snel.



  • 28 Januari 2012 - 07:23

    Annette:

    Hoi Karel,

    Bedankt voor je mooie verhalen. Plezier en succes met het vervolg van je reis, je nieuwe avontuur!!

    Groetjes,
    Annette


  • 28 Januari 2012 - 08:44

    Dé:

    Jij bent goed bezig! Lekker bedrag! Nu ben je weer Remi in Azië, die zich afvraagt: Is er leven na Branoul... ;-)
    Hier vorst op komst, Ellen staat al in de startblokken met haar schaatsen voor natuurijs. En ik heb zo een nieuwe Koorenhuisschrijversgroep: reisverhalen schrijven! Op zoek naar de rode draad en mooie couleur locale. Ga je je indonesisch voorbereiden? Jumpa lagi!

  • 28 Januari 2012 - 09:43

    Jozien:

    Hey lieve Karel,

    Wat maak jij een gave dingen mee!!
    Echt te gek! Ik vind het echt stoer hoe je het doet en wat je allemaal meemaakt! Wauw!
    Heb net de meeste verslagen zitten lezen want ik liep een beetje achter, sorry... , maar ben weer bij..
    Hier een knuf om je lege gevoel op te vullen.... KNUF!! En heel veel Geluk met het volgende avontuur!
    Vet he zo'n blog??! XX ;-)

  • 28 Januari 2012 - 09:44

    Jozien:

    En ik ga t allemaal aan mijn ouders vertellen en ik weet zeker dat je van hun ook de groetjes en een hug krijgt!

  • 28 Januari 2012 - 20:24

    Pa En Ma:

    Hoi Karel.

  • 28 Januari 2012 - 20:32

    Pa En Ma:

    Hoi Karel dat lege gevoel op dit moment betekent natuurlijk alleen maar dat je een geweldige tijd hebt gehad met deze jonge mensen en kinderen.
    Richt je nu op het volgende avontuur, dat zal ook wel weer leuk en spannend worden.
    groeten uit een kouder wordend Rijswijk.

  • 29 Januari 2012 - 11:10

    Margriet:

    Hoi die Karel.

    Jee man wat ben jij daar lekker bezig.Te gek gewoon.Ik heb een tijdje je blog niet gelezen ...druk op het werk,dus des te leuker om je verhalen nu in een stuk te kunnen lezen en daarbij natuurlijk wegzwijmelen.Ondanks dat ik ook wel beseft dat het hard werken geblazen is.
    Ik heb vandaag het geld gestort,ws te laat voor het laatste project,maar gebruik het dan maar voor je volgende project.
    A.s dinsdag weer een jaartje ouder.Alweer een jaar geleden dat geweldige feest van mij.

    Het is echt anders zonder jou op LJH.
    Maar goed je wist dat ik er van baalde dat je wegging.Desondanks gun ik jou natuurlijk al deze leuke avonturen.

    Zet hem op bij je volgende project,ook hier zal je je in vinden.

    Groetjes Margriet

  • 29 Januari 2012 - 13:21

    Jurjen:

    Hoi Karel, ik heb net met veel plezier je verslagen van de afgelopen maand gelezen & ben erg benieuwd naar de volgende etappe van je reis (en hoe de dodi je staat). Ik ben ervan overtuigd dat je lege gevoel weldra gevuld gaat worden met nieuw geluk & nieuwe vrienden en ervaringen, groeten van Jurjen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

In Zuid Afrika

Zes weken werken in een apenopvang en daarna drie weken reizen door het land...

Recente Reisverslagen:

25 Februari 2019

Dansen met Priscilla

23 Februari 2019

PS logees

23 Februari 2019

Loge's

20 Februari 2019

Aan het werk

18 Februari 2019

Aangekomen
Karel

Actief sinds 06 Dec. 2011
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 49909

Voorgaande reizen:

10 Januari 2023 - 20 Maart 2023

Karel beneden onder in Australië

17 Februari 2019 - 21 April 2019

Karel in Zuid Afrika

17 Februari 2019 - 20 April 2019

In Zuid Afrika

Landen bezocht: